Permalänk

Köper GTX 1070 för 4000

Tja

Sålde precis mina GTx 970 och hade tänkt köpa 1070. Undrar om någon här inne har ett 1070?

Helst dessa korten

ASUS ROG STRIX-GTX1070-O8G-GAMING

Gigabyte GTX 1070 xtreme gaming 8gb

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

https://www.webhallen.com/se-sv/datorkomponenter/246164-asus_...

du kan köpa den som nya för 4750 från webhallen. ny i kartong och betalar bara 750 sek extra .
Jag ska köpa en imorgon
och tror kommer med extra free spel

Permalänk

Om du känner någon som ska till Usa så kan man köpa ett 1070 strix för ca 3800kr nytt från amazon https://www.amazon.com/ASUS-GeForce-STRIX-Graphic-STRIX-GTX10...

Permalänk
Skrivet av Adam2015:

https://www.webhallen.com/se-sv/datorkomponenter/246164-asus_...

du kan köpa den som nya för 4750 från webhallen. ny i kartong och betalar bara 750 sek extra .
Jag ska köpa en imorgon
och tror kommer med extra free spel

"Bara 750kr extra", någon som skippat sina ekonomilektioner

Permalänk
Skrivet av Doedsmaskinen:

"Bara 750kr extra", någon som skippat sina ekonomilektioner

Ja, särskilt så det går att hitta kortet för under 4k

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Doedsmaskinen:

"Bara 750kr extra", någon som skippat sina ekonomilektioner

Han har faktiskt rätt här. Varför ska han betala 4000 när han kan ge 4750 kr och få något nytt. Slippa ta alla risker med bedragare på nätet, defekta kort eller något annat skumt.

Om han har missat ekonomilektionerna så tror jag att du missat en hel del i livet.

Permalänk
Skrivet av Bloodstainer:

Ja, särskilt så det går att hitta kortet för under 4k

Tala om var, då

Permalänk

@900-Mange: det gick att hitta 1070:s för under 4k men det var under black friday nu är det väll lite svårare om man vill ha ett nytt

Permalänk

Får hoppas du får med gddr5 från samsung och inte micron. kolla om du kan få tag på ett asus dragon1070(bästa klocken av alla 1070). Överlag presterar alla 1070 nästan likadant. ska du köra atx rekomenderar jag palit/gainward korten, då dom är lite billigare men kommer upp i samma klock som dom andra leverantörerna.

Permalänk
Medlem

1070 vs 1080

@lill_erik:

Jag har ett helt nytt 1070 MSI,
Har testat om min rigg klarar 4 K i 3D Mark (köpt licens), men det är lite dålig frames. 15-25
Undrar om det skulle bli stor skillnad om jag bytt till ett 1080
För övrigt har jag det senaste av allt, inkl. 32 GB DRR 3 2400, i7 ,moderkort för tre tusen SSD mm

Mitt är till salu i så fall, pris kan diskuteras. !

Visa signatur

Hawk

Permalänk

@Hawk:

överlag om man ska titta på prestanda/krona är 1060 korten mest prisvärda. om man ska upp i 4k på den gröna sidan är 1070 minimum. gaming x/z ska ha bland dom tystaste kylarna. har du pengarna och spelar mycket skulle jag nog kört på 80kortet direkt.
prova att klocka 1070 kortet. 70kortet lär du kunna få upp strax över 17000 i firestrike och ca 20500 på grafikpoäng.
vet inte än vad 80kortet ligger poängmässigt. kanske nån som kan svara på det i tråden?

//Erik

Permalänk

Had en Asus 1070x dual, köpt i hongkong, kan sälja litr billigare 3800.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av 900-Mange:

Tala om var, då

Sweclockers marknad/tradera titta runt

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk

@Bloodstainer:
Lät som det syftades på nytt kort för under 4000kr...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Superhero:

Han har faktiskt rätt här. Varför ska han betala 4000 när han kan ge 4750 kr och få något nytt. Slippa ta alla risker med bedragare på nätet, defekta kort eller något annat skumt.

Om han har missat ekonomilektionerna så tror jag att du missat en hel del i livet.

"Om han har missat ekonomilektionerna så tror jag att du missat en hel del i livet"

Du har gjort min dag! Håller med dig

Permalänk
Skrivet av anon254573:

"Om han har missat ekonomilektionerna så tror jag att du missat en hel del i livet"

Du har gjort min dag! Håller med dig

Menade mer att jag söker ett 1070 för Max 4000kr

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Pontusmx99:

Menade mer att jag söker ett 1070 för Max 4000kr

Skickades från m.sweclockers.com

Allt beror på, hittar du ett gtx 1070 så betyder det att det är nytt kort och du får definitivt kvitto med.
Se till att du gör affär mellan fyra ögon vad jag tycker.
Sen är det mycket pengar för dig och lägga ca 4500kr respekterar jag.

Lycka till med sökandet.

Permalänk

@anon254573: Men min ända fråga var egentligen om någon här inne hade ett 1070 som dom säljer för 3500kr eller mer

Permalänk
Skrivet av Superhero:

Han har faktiskt rätt här. Varför ska han betala 4000 när han kan ge 4750 kr och få något nytt. Slippa ta alla risker med bedragare på nätet, defekta kort eller något annat skumt.

Om han har missat ekonomilektionerna så tror jag att du missat en hel del i livet.

Haha jo visst. Jag har köpt x-antal grafikkort begagnat, och något jag brukar göra innan jag tar fram pengarna är att testa det.(Japp, man kan faktiskt göra det om man bor i närheten)
Men absolut. Förstår precis hur du resonerar. Dock tycker jag annorlunda.

Permalänk
Medlem

jag har ett 1070 strix om du är intresserad

Visa signatur

CPU: i7 9700k GHz |GPU:GTX 2070 ROG |Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F |Kylning: Corsair H115i PRO |RAM: Corsair ddr4 32GB 3000 mhz |SSD:m.2 90 evo plus |OS: windows 10 Pro
Online:| Overwatch(master) | CS:GO | APEX | VR-SPEL | PUBG |
Bredband | Fraktfritt Inet | hemsida| swec bb-koder