Permalänk
Medlem

cs1.6 fps låst till 45-60

tjena som topicen lyder.. vet att det säkert finns 100 trådar om detta men jag tror jag har ett unikt problem lr nåt.

ingen nybörjare vid detta och har mixtrat med både dev och fps override osv.. även nvidias kontrollpanel...
det händer nångång ibland att jag kan få upp fpsen när jag bara sitter o bläddrar i nvidias hantering av 3d inställningar o typ switchar mellan vsyncsen och om 3dprogrammet eller nvidia ska hantera min inställningar..

win 7 dual monitors 1024/768 window mode stretched.

nån som har varit med om nåt liknande eller har nåt tips ?

Permalänk
Medlem

gl_vsync 0?
Annars tycks du ha svaret där själv, du säger att du ibland får bra fps beroende på inställningar i nvidias kontrollpanel, kör på det som funkar?

Eller är det kanske jag som inte riktigt förstår dig som jag borde?

Visa signatur

Ryzen3600 - Strix b450-E - Vega 56 - 32GB@3200MHz -
Acer 27" Predator XG270HU

Permalänk
Medlem

ah kört alla cmds som man ska osv... ja jag kanske skrev lite luddigt... de räcker ibland me att jag bara bläddrar lite... verkställer lite olika sen bläddrar lite o verkställer tillbax o tillbax till föregående sen.. nångång har de gått att jag bara står kvar i huvudmenyn på cs lite..

finns lixom inget stabilt

EDIT: jag gick in o ut på OBS så funkade de .. vet inte om de kan va nån halvfix haha :S

Permalänk
Medlem

Låter bra märkligt, har tyvärr inga idéer. Lycka till med hoppandet (vilket 1.6 självklart är gjort för).

Edit: OBS? En grej du kan testa, ifall detta var något som dök upp nyligen är att återställa till en vettig återställningspunkt ifall du har? Annars fundera vad du gjort mellan sista gången det funkade till första gången det krånglade. Hårdvaruuppgradering, nytt plugin, etc, etc.

Visa signatur

Ryzen3600 - Strix b450-E - Vega 56 - 32GB@3200MHz -
Acer 27" Predator XG270HU

Permalänk
Medlem

mjo man tackar.. har väl pillat på skiten i 15 år haha

EDIT: har tyvärr inte uppdaterat eller gjort nånting hehe, tog bort experience förut.. men verkar inte gjort nån skillnad... aja de rer sej nog