Permalänk
Inaktiv

@careface:
Blir du något klokare av detta nyskapade Imgur-albumet just för dig med några bilder från när jag moddade min NT med hyperspheres?

Det är inget svårt, du ska bara vara försiktig när du särar på plåt och PCB (efter du skruvat ur skruvarna) så du inte "rasslar runt" alla fjädrarna under gummidomerna (men om du råkar göra det, så går det att återställa, så länge du inte slarvar bort någon fjäder)

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon257891:

@careface:
Blir du något klokare av detta nyskapade Imgur-albumet just för dig med några bilder från när jag moddade min NT med hyperspheres?

Det är inget svårt, du ska bara vara försiktig när du särar på plåt och PCB (efter du skruvat ur skruvarna) så du inte "rasslar runt" alla fjädrarna under gummidomerna (men om du råkar göra det, så går det att återställa, så länge du inte slarvar bort någon fjäder)

Hm, något klarare, tack så jättemycket för informationen!
Jag måste alltså plocka isär hela brädan. 😂 Osis! Men det ska nog gå bra.
Type-S med Penumbra?..

Edit: Converters, HASU-controller och två Jelly Key's beställda till mitt HHKB.

Permalänk
Medlem

Hejsan alla!

Ni som rullar med ANSI-brädor, hur anpassar ni er när det kommer till svenska?
Kör ni Swerty? Kör ni "vanlig" ANSI och caps fast med svenskt i OS och kör på muskelminne? ÅÄÖ på FN lagret?

Visa signatur

4770k still going strong.

Permalänk
Inaktiv

@Gosnat:
Jag kör med SWANSI (ibland): dvs ANSI-layout med SE i OS! ÅÄÖ på sin vanliga plats... och allt är gott!

(i.e. med SWANSI är det minimalt med anpassning... varför frågar du? Hur/vad/varför är du ute efter? Kodare? I så fall piper säkert någon annan in strax med bättre info: jag ordbajsar bara på mina brädor!)

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon257891:

@Gosnat:
Jag kör med SWANSI (ibland): dvs ANSI-layout med SE i OS! ÅÄÖ på sin vanliga plats... och allt är gott!

(i.e. med SWANSI är det minimalt med anpassning... varför frågar du? Hur/vad/varför är du ute efter? Kodare? I så fall piper säkert någon annan in strax med bättre info: jag ordbajsar bara på mina brädor!)

Aha! Låter ju inte så farligt.

Nä jag skriver mycket på svenska på t.ex forum och på jobbet arbetar jag med namn och adresser här i Sverige så blir mycket ÅÄÖ (duh).
Jag köpte ju en j*vla ANSI Plum84, och tycker jag om den och finner ANSI okej så kanske man pantar bilen och köper sig en Topre-bräda

Edit: Sen har man ju fördelen med hattar också

Visa signatur

4770k still going strong.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gosnat:

Hejsan alla!

Ni som rullar med ANSI-brädor, hur anpassar ni er när det kommer till svenska?
Kör ni Swerty? Kör ni "vanlig" ANSI och caps fast med svenskt i OS och kör på muskelminne? ÅÄÖ på FN lagret?

Jag blandar brädor från dag till dag. ANSI brädor passar bäst med tillhörande amerikanska keycaps enligt mig.

Kör jag ANSI-bräda så har jag generellt kortkommandot alt+shift för att byta mellan svenska och engelska i windows, om jag t.ex. ska använda ><| så finns den knappen inte på ANSI utan då använder jag mig av nedanstående för att få tag i symbolerna(om du tittar på ISO-nordic).

->alt+shift -> shift + , = <
->alt+shift -> shift + . = >
->alt+shift -> knappen ovanför ansi enter = |
Sen alt+shift efter jag gjort tecknet för att komma tillbaks till svenska.

Suboptimalt? Absolut, men det funkar bra för mig och mitt användningsområde.

*edit 1*
Föredrar du Svenska/ISO och ändå har tänkt panta bilen eller sälja något onödigt organ så finns ju topre-brädorna i SWE/FIN iso
fullsize (105 key)
TKL (88 key) - out of stock för tillfället dock :/

*edit 2*
Jag har för mig att Dorf_se har haft sitt realforce ute på blocket en längre period (annonsen borta nu dessvärre).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gosnat:

Hejsan alla!

Ni som rullar med ANSI-brädor, hur anpassar ni er när det kommer till svenska?
Kör ni Swerty? Kör ni "vanlig" ANSI och caps fast med svenskt i OS och kör på muskelminne? ÅÄÖ på FN lagret?

Jag kör ANSI och byter bara till svenska om jag behöver skriva till svenska med ett kortkommando. Kör du Mac så rekommenderar jag keyboard pilot. Jag byter mellan svenska och us ofta men är mest på us för kodandets skull.

Permalänk
Medlem
Skrivet av willeykk:

Jag blandar brädor från dag till dag. ANSI brädor passar bäst med tillhörande amerikanska keycaps enligt mig.

Kör jag ANSI-bräda så har jag generellt kortkommandot alt+shift för att byta mellan svenska och engelska i windows, om jag t.ex. ska använda ><| så finns den knappen inte på ANSI utan då använder jag mig av nedanstående för att få tag i symbolerna(om du tittar på ISO-nordic).

->alt+shift -> shift + , = <
->alt+shift -> shift + . = >
->alt+shift -> knappen ovanför ansi enter = |
Sen alt+shift efter jag gjort tecknet för att komma tillbaks till svenska.

Suboptimalt? Absolut, men det funkar bra för mig och mitt användningsområde.

*edit 1*
Föredrar du Svenska/ISO och ändå har tänkt panta bilen eller sälja något onödigt organ så finns ju topre-brädorna i SWE/FIN iso
fullsize (105 key)
TKL (88 key) - out of stock för tillfället dock :/

*edit 2*
Jag har för mig att Dorf_se har haft sitt realforce ute på blocket en längre period (annonsen borta nu dessvärre).

Tack, tror jag ska testa med att hoppa via alt-skift till en början, det går ju faktiskt ganska smidigt!
Jag har redan spanat in dem men jag vill verkligen kunna ha mx hattar på min bräda (tänkte hoppa på kommade GMK Plum) men Realforce RGB känns/låter inte like bra som andra Topre brädor (av vad jag läst på internet) såååå.... blir väl illa tvungen att modda oavsett vad jag köper

Visa signatur

4770k still going strong.

Permalänk
Medlem

@Gosnat, @careface: Gällande MX-hattar på Topre har CtrlAlt något på gång ut på marknaden. Verkar som om det fortfarande är möjligt att beställa sådana sliders genom att PMa BunnyLake på GH. Jag beställde första halvan av 2015 och har fortfarande inte fått mina, vilket kan vara värt att ha i åtanke. Första posten i denna tråd verkar innehålla den mest uppdaterade informationen. @careface, sommaren 2015 lovade jag dig någon slider när de kommer och det står jag fast vid (om nu CtrlAlt levererar någon gång...). Så kan du jämföra med de du beställt från Ali. De senare har jag dock inte hört många goda ord sägas om, annat än att de är billiga...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Khers:

@Gosnat, @careface: Gällande MX-hattar på Topre har CtrlAlt något på gång ut på marknaden. Verkar som om det fortfarande är möjligt att beställa sådana sliders genom att PMa BunnyLake på GH. Jag beställde första halvan av 2015 och har fortfarande inte fått mina, vilket kan vara värt att ha i åtanke. Första posten i denna tråd verkar innehålla den mest uppdaterade informationen. @careface, sommaren 2015 lovade jag dig någon slider när de kommer och det står jag fast vid (om nu CtrlAlt levererar någon gång...). Så kan du jämföra med de du beställt från Ali. De senare har jag dock inte hört många goda ord sägas om, annat än att de är billiga...

Haha, det hade jag helt glömt. Jag avbeställde från Ali hursomhelst..

Permalänk

Slår ett slag för Winkeyless.kr

Även om det är dyrt så kan man få ett sprillans nytt ISO och välja massa olika saker själv.

F.eks brun/clear/svart/blå brytare
Center eller offcenter caps/space
Winkey eller winkeyless, plus storlek på mods man tänkt ha.
Färg på själva brädan.
Stickers, lubing etc.

Det blir satans dyrt när man väljer att han ska göra jobben plus att det tog mig sirka 2-3 månader att få den men den funkade rätt inn i pcn bara utan problem och är fin att skriva på.
Bra packeterad och kom fram fort från Korea och hem til mig.

Bräda $240 (denna kan man få ned til sirka $190 om man tar alla billigaste alternativ)
Han löder leds/svitsjar $44
Stickers $30

Permalänk

Mistel Barocco.

Har varit på jakt efter ett mekaniskt tangentbord som också är ergonomiskt, kollade runt lite vad som fanns och hittade Mistel.
Jag mailade dem och frågade huruvida de skulle släppa en version med Nordic-ISO, vilket de svarade att de skulle.

Detta leder mig till min fråga: Är det någon här som har provat tangentbordet och något att säga om det?

Permalänk
Hedersmedlem

@nogravitas *Inlägg/trådstart flyttat*
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Khers:

@Gosnat, @careface: Gällande MX-hattar på Topre har CtrlAlt något på gång ut på marknaden. Verkar som om det fortfarande är möjligt att beställa sådana sliders genom att PMa BunnyLake på GH. Jag beställde första halvan av 2015 och har fortfarande inte fått mina, vilket kan vara värt att ha i åtanke. Första posten i denna tråd verkar innehålla den mest uppdaterade informationen. @careface, sommaren 2015 lovade jag dig någon slider när de kommer och det står jag fast vid (om nu CtrlAlt levererar någon gång...). Så kan du jämföra med de du beställt från Ali. De senare har jag dock inte hört många goda ord sägas om, annat än att de är billiga...

1upkeyboards.com har Topre-MX, skeppas direkt dessutom. Lade på dem på min HASU-controller order och de skickades igår.
Tänkte bara ge en heads up.

Permalänk
Medlem

Om man har en hög med pengar som man vill sätta fyr på så finns GMK Plum på Massdrop med tillhörande ergodox/international som separat "drop"

Visa signatur

4770k still going strong.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Gosnat:

Om man har en hög med pengar som man vill sätta fyr på så finns GMK Plum på Massdrop med tillhörande ergodox/international som separat "drop"

Inte riktigt mina färger, men får väl stödköpa ett International-kit ändå och ingen poäng med Internationalkittet utan bas-kittet (Har ju varit duktig i Februari och inte köpt ett endaste tangentbord eller set (som jag minns)!)

Permalänk

@Gosnat: Ställer in svenska och engelska som input languages i OS:et, skiftar mellan språken med win + space (pc) och alt + space (mac). Använder för det mesta US layout för att det funkar bättre med kortkommandon i Adobes program.

Permalänk
Medlem

De har en interest check igång för ett avskalat "billigt" GMK-kit (WoB) på geekhack. Passa på och tyck till/visa uppskattning, om ni är intresserade.

Kittet har stöd för mx-hhkb, så jag funderar på att hoppa på om jag har råd då, de svenska keycapsen kanske kan komma till användning. Försöker hålla tangentbords-budgeten till ett minimum...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon257891:

Inte riktigt mina färger, men får väl stödköpa ett International-kit ändå och ingen poäng med Internationalkittet utan bas-kittet (Har ju varit duktig i Februari och inte köpt ett endaste tangentbord eller set (som jag minns)!)

Jag diggar färgerna faktiskt, bra att du unnar dig att visa lite "support"

Skrivet av SweatyLlama:

@Gosnat: Ställer in svenska och engelska som input languages i OS:et, skiftar mellan språken med win + space (pc) och alt + space (mac). Använder för det mesta US layout för att det funkar bättre med kortkommandon i Adobes program.

Precis så jag testkör nu, funkar prima hittills!

Skrivet av Applet:

De har en interest check igång för ett avskalat "billigt" GMK-kit (WoB) på geekhack. Passa på och tyck till/visa uppskattning, om ni är intresserade.

Kittet har stöd för mx-hhkb, så jag funderar på att hoppa på om jag har råd då, de svenska keycapsen kanske kan komma till användning. Försöker hålla tangentbords-budgeten till ett minimum...

Redan spanat in det, kommer hoppa på det tåget om det blir av, har faktiskt inget snyggt men ändå rent keycap-set.

I övrigt trillade min Plum84 ner hos det lokala post-ombudet idag, första gången jag lägger fingrarna på någonting i närheten av Topre.
Jag blev väääldigt positivt överraskad av kvalitén och tyngden i själva tangentbordet, raka motsatsen till hur plastig den såg ut på bilderna, och gud vad tillfredsställande att skriva på! Jag förstår "thocket" nu, även om det kanske inte riktigt är samma sak som Topre

I och med detta så blev jag sugen på att köra några lättare fjädrar i mina MX tactile grey som ska på mitt Godspeed-bygge och vad tror ni är en säker vikt att undvika "sticking" på osmorda greys? Har ett gäng 67g men det kanske är för klent med SA caps..

Edit: Det kanske är lugnt eftersom sticking var mest vanligt på ergo clears (dvs dom med mx red/blue/brown fjädrar) av vad jag kunde läsa på äldre GeekHack trådar.

Visa signatur

4770k still going strong.

Permalänk
Medlem

@Gosnat: 67g är lugnt, 62g likt lättaste Zealios motsvarar, som du skriver, den ursprungliga versionen av ergoclears och går så klart också fint. 60g är också lugnt, men 55g är på gränsen. Välsmort funkar det väl ok, men jag veet inte hur det funkar över tid och skulle inte vilja använda dem dagligen (det skulle jag ju förvisso inte vilja med clears öht, men det är en annan fråga ).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Khers:

@Gosnat: 67g är lugnt, 62g likt lättaste Zealios motsvarar, som du skriver, den ursprungliga versionen av ergoclears och går så klart också fint. 60g är också lugnt, men 55g är på gränsen. Välsmort funkar det väl ok, men jag veet inte hur det funkar över tid och skulle inte vilja använda dem dagligen (det skulle jag ju förvisso inte vilja med clears öht, men det är en annan fråga ).

Aha så bra då, då kan jag experimentera vidare sen då!
Jag gillar inte smorda taktila brytare, lite konstigt men jag kan inte hjälpa det, jag älskar smorda Gateron blacks/vintage Cherry blacks och liknande, men mina taktila ska helst kännas som att dom har tumlat runt i Sahara-öknen ett tag.. Nu fösvinner det mesta efter ett tag, mina clears känns knappt raspiga alls längre.
Nähä och varför skulle du inte vilja det då? Bara personligt något du inte skulle uppskatta då eller?

Visa signatur

4770k still going strong.

Permalänk
Medlem

@Gosnat: Det är inte mer avancerat än att jag inte tycker speciellt bra om Cherrys taktila brytare. Vill jag skriva på taktila brytare finns det så många, i mina ögon, bättre val (Topre är min personliga favorit) att det helt enkelt inte finns någon anledning till självspäkning med clears.

Nej, skall jag skriva på Cherry blir det vintage blacks och endast vintage blacks. Eller Nixies, men det är samma sak i blingförpacking.

Permalänk
Medlem

Hejsan, har varit sugen på ett 60% tangentbord (med röda brytare) ett tag. Har lagt mina förhoppningar mot MaxGaming och Pok3r RGB (enda "60% i Sverige?), men det har gått ett tag och leveransens har skjuts upp flera gånger. Begagnat är väl ganska svårt också, om man gett sig på att skaffa 60% så känns det som man behåller det.

Så funderar eventuellt på andra alternativ.

Har kollat brittiska amazon här, vilket är röda brytare och nordisk layout om jag förstått rätt?

Men har några frågor:
Då det är inom EU så bör priset som står vara det jag betalar, eller hur?
Hur levereras den? Hämtas på närmaste utlämningsställe?
Hur lång tid tar frakten?
Har inte kollat betalningsalternativen, men något att föredra/tänka på?
Ifall det blir något problem, hur funkar support/returer och så? Kan det bli väldigt osmidigt?

Något annat jag missat eller borde tänka på?
Vet att jag antagligen skulle kunna hitta svar på detta om jag söker lite, men risken finns att information är felaktig/utdaterad och det kan vara skönt att får svaren serverade på silverfat

Tack i förhand

Visa signatur

Dator: i7 6700K @ 4.2 GHz, RTX 2070 SUPER | Rog SWIFT PQ279Q
Laptop: MacBook Pro Retina 13,3 inch, 2015.
Konsol: Playstation 4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Khers:

@Gosnat: Det är inte mer avancerat än att jag inte tycker speciellt bra om Cherrys taktila brytare. Vill jag skriva på taktila brytare finns det så många, i mina ögon, bättre val (Topre är min personliga favorit) att det helt enkelt inte finns någon anledning till självspäkning med clears.

Nej, skall jag skriva på Cherry blir det vintage blacks och endast vintage blacks. Eller Nixies, men det är samma sak i blingförpacking.

Ah jag förstår!

Skrivet av RaxXeZ:

Hejsan, har varit sugen på ett 60% tangentbord (med röda brytare) ett tag. Har lagt mina förhoppningar mot MaxGaming och Pok3r RGB (enda "60% i Sverige?), men det har gått ett tag och leveransens har skjuts upp flera gånger. Begagnat är väl ganska svårt också, om man gett sig på att skaffa 60% så känns det som man behåller det.

Så funderar eventuellt på andra alternativ.

Har kollat brittiska amazon här, vilket är röda brytare och nordisk layout om jag förstått rätt?

Men har några frågor:
Då det är inom EU så bör priset som står vara det jag betalar, eller hur?
Hur levereras den? Hämtas på närmaste utlämningsställe?
Hur lång tid tar frakten?
Har inte kollat betalningsalternativen, men något att föredra/tänka på?
Ifall det blir något problem, hur funkar support/returer och så? Kan det bli väldigt osmidigt?

Något annat jag missat eller borde tänka på?
Vet att jag antagligen skulle kunna hitta svar på detta om jag söker lite, men risken finns att information är felaktig/utdaterad och det kan vara skönt att får svaren serverade på silverfat

Tack i förhand

Ja du kommer inte behöva betala något mer än det som står (Frihandeln gäller fortfarande just nu efter brexit antar jag, någon får sticka in om jag har fel)

Jag har beställt 2 tangentbord från tyska Amazon och dom flögs till Arlanda sen kördes dom ut av UPS, men båda paketen levererades till dörren (ett i min carport ) och inte "signerad" leverans så att man måste skriva på något för att få paketet.
Aldrig mer än 7 dagar för mig, och det har alltid gått att spåra (Även vart någonstans vid huset/bostaden dom har lagt paketet) om det nu är "fulfilled by Amazon" på produkten, dvs. att det är Amazon som sköter paketering/frakt. Vilket gäller den annonsen du länkade

Jag har bara betalat med mastercard och det har alltid funkat bra.
Jag har inte behövt returnera något, här gäller det också att vara noga med att en produkt ska vara "fulfilled by Amazon" då är det inte jobbigt att få saker returnerade vid fel och defekter av vad jag har läst om andras beställningar på Amazon.

Visa signatur

4770k still going strong.

Permalänk
Inaktiv

@RaxXeZ:
Att tänka på (beroende på hur du betalar), men vanligtvis har din bank bättre kurs (och färre smygavgifter) än om du väljer amazons/paypals defaultvarianter.

Kortare sagt: Att Välja"betala i GBP" ger vanligtvis en mindre kostnad ( i SEK) än att välja "Betala i SEK".

Har du Paypal, så bör du (tycker jag) koppla kortet mot det så att det är din bank som växlar valuta, och inte paypal (lägre avgifter, återigen) (Finns någon tråd här på sweclockers hur man gör det, det är inte helt intuitivt)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gosnat:

Ah jag förstår!
Ja du kommer inte behöva betala något mer än det som står (Frihandeln gäller fortfarande just nu efter brexit antar jag, någon får sticka in om jag har fel)

Jag har beställt 2 tangentbord från tyska Amazon och dom flögs till Arlanda sen kördes dom ut av UPS, men båda paketen levererades till dörren (ett i min carport ) och inte "signerad" leverans så att man måste skriva på något för att få paketet.
Aldrig mer än 7 dagar för mig, och det har alltid gått att spåra (Även vart någonstans vid huset/bostaden dom har lagt paketet) om det nu är "fulfilled by Amazon" på produkten, dvs. att det är Amazon som sköter paketering/frakt. Vilket gäller den annonsen du länkade

Jag har bara betalat med mastercard och det har alltid funkat bra.
Jag har inte behövt returnera något, här gäller det också att vara noga med att en produkt ska vara "fulfilled by Amazon" då är det inte jobbigt att få saker returnerade vid fel och defekter av vad jag har läst om andras beställningar på Amazon.

Tack för svar! Det är som som du sa "fulfilled by amazon" vilket verkar vara en vettig livlina Lite trist ifall det är UPS, ganska krångligt då jag bor i lägenhet där man måste ha kort för att komma in :/ Går de på något smidigt sätt få valet att hämta ut det någonstans istället?

Skrivet av anon257891:

@RaxXeZ:
Att tänka på (beroende på hur du betalar), men vanligtvis har din bank bättre kurs (och färre smygavgifter) än om du väljer amazons/paypals defaultvarianter.

Kortare sagt: Att Välja"betala i GBP" ger vanligtvis en mindre kostnad ( i SEK) än att välja "Betala i SEK".

Har du Paypal, så bör du (tycker jag) koppla kortet mot det så att det är din bank som växlar valuta, och inte paypal (lägre avgifter, återigen) (Finns någon tråd här på sweclockers hur man gör det, det är inte helt intuitivt)

Hm, så om jag väljer att betala direkt med mitt mastercard så blir det dyrare? Skiljer det typ 50kr eller flera hundralappar? Om det är det senares så kanske jag får kolla upp det där med paypal.

Ärligt talat kanske det är bättre att vänta på MaxGaming, men börjar tappa mitt tålamod. Väntat sen innan nyår, hörde att början av februari, sedan slutet av februari och idag att de skulle komma i mitten av mars. Är ju inte supeeeerlänge om de nu kommer i mitten av mars, men vill ju ha det nu

Visa signatur

Dator: i7 6700K @ 4.2 GHz, RTX 2070 SUPER | Rog SWIFT PQ279Q
Laptop: MacBook Pro Retina 13,3 inch, 2015.
Konsol: Playstation 4

Permalänk
Medlem

@RaxXeZ: "This item can be delivered to your selected dispatch location in Sweden" Så jag tror du kan få det utkört till en UPS punkt i närheten Vet att det finns en sådan 30 min hemifrån mig någonstans..

Visa signatur

4770k still going strong.

Permalänk
Inaktiv

@RaxXeZ:
Nej, det blir billigare med ditt kort: välj bara den lokala valutan (GBP i detta fallet, inte "SEK").

Mina Amazonpaket brukar komma med Postnord eller DHL (kan inte påminna mig något som kommit med UPS), precis som ett "svenskt" paket (men det är kanske för att jag bor på vischan).

Det är en liten "tröskel" att börja beställa från "utlandet", men när man väl gjort det en gång så gör man det gärna igen, speciellt inom EU! (T.o.m. till den grad att jag häromdagen nästan köpte ett par hörlurar för 60% mer än vad de kostar hos de svenska återförsäljarna, för jag kollar inte ens vissa saker där längre, som tur va kollade jag prisjakt och kunde avbryta ordern/beställningen).

Permalänk
Medlem

@anon257891: Aha intressant! Jag tror att jag alltid har valt expedited delivery (vilket brukar vara gratis på tyska Amazon till Sverige) och det är nog därför det är UPS som rejsar hit paketen.. Jag bor också långt ut i Sjumilaskogen!

Visa signatur

4770k still going strong.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gosnat:

@RaxXeZ: "This item can be delivered to your selected dispatch location in Sweden" Så jag tror du kan få det utkört till en UPS punkt i närheten Vet att det finns en sådan 30 min hemifrån mig någonstans..

Oj, det missade jag! Har en UPS- acess point ca 1 km från mig såg jag, så det skulle ju funka!

Skrivet av anon257891:

@RaxXeZ:
Nej, det blir billigare med ditt kort: välj bara den lokala valutan (GBP i detta fallet, inte "SEK").

Mina Amazonpaket brukar komma med Postnord eller DHL (kan inte påminna mig något som kommit med UPS), precis som ett "svenskt" paket (men det är kanske för att jag bor på vischan).

Det är en liten "tröskel" att börja beställa från "utlandet", men när man väl gjort det en gång så gör man det gärna igen, speciellt inom EU! (T.o.m. till den grad att jag häromdagen nästan köpte ett par hörlurar för 60% mer än vad de kostar hos de svenska återförsäljarna, för jag kollar inte ens vissa saker där längre, som tur va kollade jag prisjakt och kunde avbryta ordern/beställningen).

Aha, okej kort men välj GBP. Tack!
Jo, visst är den en tröskel allt haha. Känns läskigt, speciellt med teknik, även om tangentbord inte direkt är den känsligaste.

Är jag blind eller står det inte hur länge man har garanti någonstans?
2 år som i Sverige borde det väl vara?

Visa signatur

Dator: i7 6700K @ 4.2 GHz, RTX 2070 SUPER | Rog SWIFT PQ279Q
Laptop: MacBook Pro Retina 13,3 inch, 2015.
Konsol: Playstation 4