Laptop för studier och ibland filmer. 7-8k

Permalänk
Medlem

Laptop för studier och ibland filmer. 7-8k

Hej!

Tänkte införskaffa mig en laptop för lättare användning. Gärna 13-14" i storlek.

Jag har tänkt mig att investera mellan 7000-8000 däromkring. Skriva gärna bra förslag i kommentarsfälten.

Mvh Fredrik

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Honken94:

Hej!

Tänkte införskaffa mig en laptop för lättare användning. Gärna 13-14" i storlek.

Jag har tänkt mig att investera mellan 7000-8000 däromkring. Skriva gärna bra förslag i kommentarsfälten.

Mvh Fredrik

Den här är ju rätt prisvärd. För bärbara är det liten skillnad mellan Core i3, i5 och i7. Det är en Signature-edition vilket innebär att det är minimal mängd onödigt skit installerat.

http://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/barbar-dat...

Permalänk
Medlem

@anon99339 @Honken94
Jo acer swift 3 verkar vara en prisvärd dator och har fått bra recensioner. Dock är ljusstyrkan bara omkring 200 nits så hade inte köpt den utan att titta på den i butik först. Annars är swift 5 nysäppt och har hela 350 nits i mitten av skärmen. En nackdel med den är att distibutionen av ljusstyrkan är dålig, gick bara upp till 290 nits i ett av hörnen om jag minns rätt, men vet inte hur mycket man märker det.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Lutar mot att jag slår till på Swift 5. En fråga bara är att jag har hört att Asus ska vara bättre datorer än Acer rent generellt men det kanske bara är struntprat?

Permalänk
Medlem

@Honken94: Har inte så mycket erfarenheter av asus och acer, men ja många brukar ju prata om att asus har bättre kvalitet. Ett annat nysläppt alternativ är asus ux430. Inet kommer skulle redan ha börjat sälja den i förrgår tror jag, men leveransen var försenad. Det som gjorde att jag varken köpte asus ux310, ux410 eller ux330, var att de bara öppnar sig ca 110 grader. Datorer från alla andra märken går alltid att öppna minst 135 grader så att man kan sitta med dem i knät, det är ju ändå en laptop, och från bilderna ses att ux430 iallafall öppnar sig mer än de föregående modellerna, vilket bådar gott.