Vad proddar ni era websidor i för program?

Permalänk

Vad proddar ni era websidor i för program?

Som rubriken antyder, själv använder jag uteslutet Photoshop för design och Homesite för kod.

Visa signatur

Lee Adama is a bitch!

Permalänk
Medlem

Re: Vad proddar ni era websidor i för program?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av PenPusher
Som rubriken antyder, själv använder jag uteslutet Photoshop för design och Homesite för kod.

Ps och Metapad (typ notepad)

Visa signatur

Ohrstrom @ Macbook Pro 15,4" 2.2 GHz Intel I7, 8 GB 1333 MHz DDR3

Permalänk
Medlem

Photoshop och notepad.

Visa signatur

"Kärlek är sådant som växer på träd och ibland trillar ner."
nicklas.gummesson.net

Permalänk
Medlem

Photoshop, Dreamweaver, Flash MX & Notepad,

Permalänk
Medlem

Jag gör nästan aldrig hemsidor. Jag kan dock PHP och SQL. Skulle det falla mig in skulle jag uteslutande skriva rubbet i Vim.
Går att få fina resultat från det med ;-).

Visa signatur

http://www.catb.org/~esr/faqs/smart-questions.html
"Tot kto samoiltushi infarmator tot kto sam ne ponjal sto on rasskasoval"

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Quanta i KDE, Linux
Homesite i Windows

bilder använder jag mej inte av förutom autogenererade via GD i php

Visa signatur

Hej

Permalänk
Medlem

psp 3.12 och fp 2k + 1sthtml

Visa signatur

INITIAL D Freek!

Permalänk

Blåfisk

Visa signatur

In a rose tattoo
Signed and sealed in blood I would die for you

Permalänk
Medlem

Samma som PenPusher för mig. Fast jag inkluderar Illustrator och Streamline också. Sedan ett antal smidiga småprogram som ex ScreenRuler.

Visa signatur

[ GA-P67A-UD4, i7 2600K @ 4.5GHz, Noctua NH-D14, 16GB XMS3, HD6970 2GB, 2x F120 120GB ]

Permalänk
Medlem

Photoshop 7 + Vim

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Viddo
Photoshop och notepad.

samma här.

alla andra "hemsidor program" jag har använt har bara förstört min "fina" kod... =(

Visa signatur
Permalänk
Medlem

TextPad, uteslutande, jag använder inte heller bilder.

Permalänk
Hedersmedlem

Notepad.

Visa signatur

Är du lycklig nu?

Frågor och funderingar angående modereringen tas med mail, inte genom forumet. dennizpop@sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Konstigt vad många det var som använder sig av Notepad. Ett tips till er är att testa någon form av editor som färgmarkerar syntaxen och som kan presenterar radnumrering (typ http://www.ultraedit.com/ ). Ni har fortfarande lika stor kontroll över koden, eftersom själva kodningen går till på samma sätt som i Notepad, men det blir bra mycket mer överskådligt (tycker jag i alla fall).

Visa signatur

Jag är inte vegetarian för att jag älskar djur, jag är vegetarian för att jag hatar växter.

Permalänk
Medlem

Photoshop och HomeSite 5 hemma.
Testar under Apache med PHP under både Windows och Linux.
På jobbet redigerar jag inte bilder, så där gäller enbart HomeSite. I mitt nuvarande projekt testar under BEA Weblogic pga JSP.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

NuSphere Phpedit 3.0
mycket bra program

Visa signatur

- Furu since 1984 -

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Beyonder
Konstigt vad många det var som använder sig av Notepad. Ett tips till er är att testa någon form av editor som färgmarkerar syntaxen och som kan presenterar radnumrering (typ http://www.ultraedit.com/ ). Ni har fortfarande lika stor kontroll över koden, eftersom själva kodningen går till på samma sätt som i Notepad, men det blir bra mycket mer överskådligt (tycker jag i alla fall).

Själv föredrar jag som sagt Homesite, men annars belyser du exakt mina funderingar. Varför progga i Notepad när man kan få färgmarkerad syntax, radnumrering och bättre tablatering. Dessutom templates så man slipper skriva in alla html, head, title, body, etc varje gång man börjar på en site. Utöver detta finns fina tidsbesparande funtioner som teckenuppsättning, "tag completion", förmågan att hoppa mellan filerna man arbetar med genom smidiga flikar, färgpaletter, eller den utomordentligt excellenta funktionen att man kan "drag and dropa" in bilder i kodfönstret och automatiskt få en "img src" med mått och allt - för att nämna några av funktionerna. Tror folk använder Notepad av någon slags hävd.

Visa signatur

Lee Adama is a bitch!

Permalänk
Medlem

UltraEdit eller Emacs.

Permalänk
Medlem

PS och HomeSite...

Visa signatur

"jag tycker att du verkar ha en något klurig men SUND linsällning till livet!"

Permalänk
Medlem

använder wordpad av den enkla anledningen, det är snabb laddat och jag behöver inte leta rätt på ett prgram med färgmarkerad syntax.

edit: det upfyller mina behov..

Visa signatur

Ehhh...
...öhhhh

Permalänk

Visual Studio InterDev 6.0 i Sourcemode för VBScript. Visual Studio.NET. Notepad för CSS

Visa signatur

www.uu.se - some kind of university | www.hirr.org.uk - ain't no mountain high enough | www.bajenfans.se

Permalänk
Hedersmedlem

Vim och the GIMP.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk

Använde också UltraEdit förut, men Crimson Editor är helt klart bättre! Plus att det är helt gratis! Bilder brukar jag göra i Photoshop, så klart!

Visa signatur

Aaaaaight! :P

Permalänk
Medlem

Textpad, klart bra progg...
(PS7 till bilder då...)

Förstår inte folk som sitter i notpad där inte koden blir färgad å där man inte kan ställa tabbarna...

Visa signatur

...excellent

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ExXo
Textpad, klart bra progg...
(PS7 till bilder då...)

Förstår inte folk som sitter i notpad där inte koden blir färgad å där man inte kan ställa tabbarna...

tabb och mellanslag finns på tangentbordet

Visa signatur

Ehhh...
...öhhhh

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ExXo
Textpad, klart bra progg...
(PS7 till bilder då...)

Förstår inte folk som sitter i notpad där inte koden blir färgad å där man inte kan ställa tabbarna...

Jag förstår inte folk som inte kör vim så man kan ta bort rader med dd, indentera genom att markera med Shift+V och trycka > och < för att flytta markerade koden, söka med regexps osv...
Nä men allvarligt, sedan jag provade vim i 2 dagar så går det inte att sluta. Innan så körde jag notepad, något som jag inte längre kan förstå.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem

PS & Homesite.
På jobbet gör jag enklare saker i Code-Genie med lämplig syntax-fil...

Visa signatur

WS: R7 2700x | RTX 2070S | Corsair AX860W | Lian Li PC-O11 Dynamic
Unraid: R7-2700X | GTX1050 | 3U chassi med 20 diskplatser
Servrar: 3x NUC 10 i5 ESX-kluster

Permalänk
Medlem

Ultraedit

Visa signatur

Inget är omöjligt, bara det att det omöjliga tar lite längre tid

Permalänk
Hedersmedlem

Ultraedit