Kan inte installera nvidia drivrutin

Permalänk
CS-mästare

Kan inte installera nvidia drivrutin

Hej

Har precis gjort en ren Windows 10-installation i vilken man får en grafikkortsdrivrutin automatiskt installerad (inte den senaste), när jag försöker installera den senaste drivrutinen från nvidia så går allt bra fram tills den ska installera, då avbryts installationen och det står bara att det misslyckades, vad är problemet?

*Laddade ner senaste drivrutinen från nvidias hemsida, valde custom install och valde bort geforce experience samt bockade i "Perform clean install"

Permalänk

Ta bort dina gamla drivrutiner, finns tusentals videor på det.

Visa signatur

feting dator

Permalänk
Inaktiv

Måste vara fel på modermodemet

Permalänk
CS-mästare
Skrivet av Hjärnsläpp:

Ta bort dina gamla drivrutiner, finns tusentals videor på det.

När jag gör det så måste jag reboota för att avinstallationen ska slutföras och när den startar igen så installerar Windows nya grafikkortsdrivrutiner på nytt innan jag hinner installera själv.....

Permalänk
Medlem

Testa att köra DDU (länk nedan), det kommer att rensa alla spår av din gamla drivrutin och förhindra att Win10 installerar ny.

http://www.guru3d.com/files-details/display-driver-uninstalle...

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
CS-mästare
Skrivet av Mocka:

Testa att köra DDU (länk nedan), det kommer att rensa alla spår av din gamla drivrutin och förhindra att Win10 installerar ny.

http://www.guru3d.com/files-details/display-driver-uninstalle...

Okej, det ska jag göra, tack för tipset!

Permalänk
Medlem
Skrivet av almness:

När jag gör det så måste jag reboota för att avinstallationen ska slutföras och när den startar igen så installerar Windows nya grafikkortsdrivrutiner på nytt innan jag hinner installera själv.....

Gissa var drivrutinerna kommer ifrån?

Internet så klart Dra ur nätverkskabeln vettja

Eller DDUa

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

6800 XT - Ryzen 5900x - 32GB G.Skill 3733mhz - Asus Strix X570-E - Noctua NH-D15
WD SN750 1TB - Samsung 960 Evo - 850 Evo 1TB - 750 Evo
Corsair HX750i - NZXT Phantom 630 - LG S2721DGFA
Razer Deathadder 2013 - HyperX Alloy Core - Sennheiser GSP 350

Permalänk
Medlem
Skrivet av studiox_swe:

Måste vara fel på modermodemet

Hehe...håller med! Måste vara fel på modermodemet

T.S. Använd DDU, avinstallera nvidia drivrutiner i felsäkert läge, starta om och ladda ner den senaste drivarn(om du inte redan gjort det) och installera....klart!

Edit: Tänkte på att det är en ny installation, så har du laddat ner samtliga uppdateringar till Win 10? Kan vara det som jäklas!

Visa signatur

"En superdator är en maskin som kör en ändlös slinga på bara två sekunder" - Okänd

Permalänk
CS-mästare
Skrivet av Mocka:

Testa att köra DDU (länk nedan), det kommer att rensa alla spår av din gamla drivrutin och förhindra att Win10 installerar ny.

http://www.guru3d.com/files-details/display-driver-uninstalle...

Skrivet av SpeedRebirth:

Gissa var drivrutinerna kommer ifrån?

Internet så klart Dra ur nätverkskabeln vettja

Eller DDUa

Skickades från m.sweclockers.com

Prövade båda utan framgång, orkade inte krångla mer så jag formaterar om med intermetkabeln utdragen, förhoppningsvis fungerar det bättre nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av almness:

Prövade båda utan framgång, orkade inte krångla mer så jag formaterar om med intermetkabeln utdragen, förhoppningsvis fungerar det bättre nu.

Det var konstigt. Mitt Win10 installerade drivisar sist jag installerade om OS men sen dess har den inte gjort något sådant (då jag använt DDU en gång).

Bra att du löste det iaf.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
CS-mästare
Skrivet av Mocka:

Det var konstigt. Mitt Win10 installerade drivisar sist jag installerade om OS men sen dess har den inte gjort något sådant (då jag använt DDU en gång).

Bra att du löste det iaf.

Fungerade efter omformateringen, har aldrig använt Windows 10 förut och är lite lost när det kommer till drivrutiner, jag hade liksom laddat ner alla drivrutiner till moderkort, grafikkort, SSD osv, sen efter första installationen av Windows verkade det som om operativet hittat och installerat allt automatiskt, då blir man dock lite fundersam på om det verkligen är de senaste drivisarna eller ej

Permalänk
Medlem
Skrivet av almness:

Fungerade efter omformateringen, har aldrig använt Windows 10 förut och är lite lost när det kommer till drivrutiner, jag hade liksom laddat ner alla drivrutiner till moderkort, grafikkort, SSD osv, sen efter första installationen av Windows verkade det som om operativet hittat och installerat allt automatiskt, då blir man dock lite fundersam på om det verkligen är de senaste drivisarna eller ej

Kanon! Bra att det löste sig! Kolla i enhetshanteraren/Bildskärmskort/fliken drivrutin så ser du vilken version det är.

Visa signatur

"En superdator är en maskin som kör en ändlös slinga på bara två sekunder" - Okänd