Permalänk
Medlem

@Ferrat: fast intel-fanboys kommer fortfarande säga samma mantra av "det är inte oberoende tester" om och om igen.

Visa signatur

GamingRig: Cooler Master NR200P/ASUS ROG STRIX B550-I GAMING/AMD Ryzen 5 5700G/Noctual NH-D12L/Corsair SF750 Platinum/Crucial Ballistix Elite 2x8GB 3600MHz/

Permalänk
Medlem

Jag har inte råd med en Ryzen så det fick bli en Riesen istället

Permalänk
Medlem

Lite orelaterat, men kan säga att hos de större datorbutikerna i Sverige så fick Ryzen sjukt många förbokningar på mindre än 24 timmar, myyycket mer över förväntan. Tänkte att det kunde vara intressant att veta för er som läser den här tråden.

Personlig spekulation är att det förmodligen inte kommer finnas tillräckligt höga kvantiteter för att täcka allt, men det är bara spekulation från min sida.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fyren:

Yes! Men väldigt imponerad över denna CPU och mina grafikkort (5870 CF), de har tuggat på riktigt fint i ca 7 år nu. Först senaste året eller så som jag börjat känna mig begränsad. Kört både BF3 och BF4 i 2560x1440 med acceptabel FPS. Mest långlivade datorbygget jag haft, helt klart en bra investering

Kan jag tänka mig.

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk
Medlem

@Bernd_P1: Mjo sant men det riktar sig ju mer för de som faktiskt vill se lite hur det ser ut, gissningsvis kommer dock intel prisdumpa för att matcha.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Köpte 7700k i Jan

Visa signatur

E8600 > 2500k > 7700k > 12700k
2xHD4850>960ti>1070>1080ti>4070 Super

Permalänk
Medlem

@Ferrat: beror på. tror inte det kommer hända innan Ryzen försäljningen påverka deras vinst på ett större sätt. De kommer dra ut på sina vinst marginaler så länge det går.

Visa signatur

GamingRig: Cooler Master NR200P/ASUS ROG STRIX B550-I GAMING/AMD Ryzen 5 5700G/Noctual NH-D12L/Corsair SF750 Platinum/Crucial Ballistix Elite 2x8GB 3600MHz/

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Chromatic:

Jag har inte råd med en Ryzen så det fick bli en Riesen istället

https://benneale.files.wordpress.com/2011/04/riesen-2.jpg

Passande musikvideo för Ryzen-lanseringen (och godisknaprande ):

"Tear down the walls
Wake up the world
Ignorance is not bliss
So fed up with second best
Our time is here and now

I am the enemy
I am the antidote
Watch me closely
I will stand up, now

We will rise (We will rise)
Rise above
We will rise (We will rise)
Rise"

Permalänk
Medlem

@Bernd_P1: Fast de skulle ju förhindra AMD att ta allt förstora marknadsandelar, iofs kanske de tillåter det för rädslan att få monopol men skulle inte bli förvånad om Intel matchar pris / prestanda

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Håller ut med min i7 3930K ett tag till. Fyller alla mina krav ännu, enda problemet är att den blir varm som satan och därmed är datorn ganska högljudd. Min processor har nån bugg också som gör att den blåskärmar om man inte kör på konstant hög voltage. Sen blir Vrm på moderkortet svin hett pga konstant hög voltage. Sen har ju inte x79 system stöd för PCI Express 3.0 så man fick ju lov att installera någon unofficial driver som fixade det. Problemet då är att mitt 980ti inte kan gå ner i idle.

Många problem blir det, men vafan inte allt kan vara perfekt hela tiden.

Visa signatur

[ i7 3930k @ 4,1GHz. Asrock x79 Extreme4. Team Group Red 16gb DDR3 2133MHz. EVGA GTX 1070 Hybrid. Adata 120gb SSD. Corsair AX850. Be Quiet! Dark Base Pro 900. Asus ROG Swift PG279Q. Harman Kardon 730. Fostex T20RP. Technics SL-1200MK3D]

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av jmeistr:

Oh ja.

Skrivet av Lucce11:

Håller ut med min i7 3930K ett tag till. Fyller alla mina krav ännu, enda problemet är att den blir varm som satan och därmed är datorn ganska högljudd. Min processor har nån bugg också som gör att den blåskärmar om man inte kör på konstant hög voltage. Sen blir Vrm på moderkortet svin hett pga konstant hög voltage. Sen har ju inte x79 system stöd för PCI Express 3.0 så man fick ju lov att installera någon unofficial driver som fixade det. Problemet då är att mitt 980ti inte kan gå ner i idle.

Många problem blir det, men vafan inte allt kan vara perfekt hela tiden.

Kan ju vara värt att överväga ett byte bara för att slippa sånt krångel. Men så länge den är stabil så går det ju att skjuta upp på det lite till förstås.

Permalänk
Medlem

Jag är nöjd med min deliddade 4790k och kommer nog inte byta annat än möjligen GPU på många år.
Med tanke på AMD's tidigare hypande så hade jag inte vågat förboka men det ser ju faktiskt ut som det kan vara "the real deal" den här gången. Jag hoppas Ryzen blir en succé, det behöver AMD verkligen.

Visa signatur

i7 4790K @4,4Ghz/Thermalright Macho Rev.B/Asus Z97-C/2x8GB DDR3 G.Skill 2400Mhz/MSI GTX 970 Gaming OC/Crucial M4 128GB/Sandisk Ultra II 960GB/Samsung F3 500GB/Western Digital Green 2TB/EVGA G2 750W/Define S/HP Pavilion 23xi/Windows 7 Professional 64bit

Permalänk
Medlem

Nej, väntar på recensioner. Blir nog 1800X men man vet aldrig; kan finnas en hake i vissa spel som inte skalar så bra med fler cores. Sen vill jag veta exakt IPCn och hur den spelar roll i spel.
Mao, jag vill att läckorna och ryktena besannas på riktigt innan jag bestämmer mig.

Permalänk
Medlem

Jag är spänd för 4-6 kärniga modellerna.
Priset för 8-kärniga är ju löjligt lågt 3-5k
Och vad hamnar sedan quad-core och 6-core på för pris under 3?

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Jag har inga planer på att uppgradera än. Min 4770k håller till de lilla jag har den till, räkningar, surf, Rocket League.

Men jag tycker att de ska bli grymt spännande med Ryzen. Hoppas de blir så bra som de verkar. Och överklockning ska bli spännande och se. Så ni som beställt, se till och samla allt i en tråd så jag enkelt kan hitta era erövringar av mer mhz & prestanda.

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem

Blev ett nej härifrån också, köpte 6800K-baserat system i höstas så det får rulla ett tag. Inväntar som många andra APU'erna samt nedskalat itx-kort för att fräsha upp min 5350-baserade htpc

Permalänk
Skrivet av anon5930:

Inga problem med att jämföra Ryzen 1700 mot 6800K, det är samma typ av produkter. Bägge är processorer med fler än fyra kärnor trots allt.

Jo det är visst problem då om du kollade videon så påpekade AMD att 1700 var både billigare och bättre i spel än vad en 6800K är, vilket inte är sant men int rättvist riktigt rättvist då 6800K inte är till för spel, det hade varit en mer jämn jämförelse om de hade jämfört med en I7 7700K då denna CPU ligger i samma prisklass och kan prestera minst lika bra i spel. Kolla gärna videon så förstår du vad jag menar och Linus förklarar det med om du inte förstår det jag säger. Uppmuntrar också andra att kolla på videon då det var en bra video för att se lite hur Ryzen presterar mot intels CPUer.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Sturesson:

Jo det är visst problem då om du kollade videon så påpekade AMD att 1700 var både billigare och bättre i spel än vad en 6800K är, vilket inte är sant men int rättvist riktigt rättvist då 6800K inte är till för spel, det hade varit en mer jämn jämförelse om de hade jämfört med en I7 7700K då denna CPU ligger i samma prisklass och kan prestera minst lika bra i spel. Kolla gärna videon så förstår du vad jag menar och Linus förklarar det med om du inte förstår det jag säger. Uppmuntrar också andra att kolla på videon då det var en bra video för att se lite hur Ryzen presterar mot intels CPUer.

Du har fel, går utmärkt att jämföra mot Intels snarlika produkter. Att Intels prissättning är bristfällig är helt och hållet Intels fel.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av anon5930:

Du har fel, går utmärkt att jämföra mot Intels snarlika produkter. Att Intels prissättning är bristfällig är helt och hållet Intels fel.

Skickades från m.sweclockers.com

Har inte sagt att det inte går att jämföra, har inte heller sagt att Intels prissättning är hög, men hade velat se AMDs 4 eller 6 kärniga processorer mot Intels I7 7700K när det gäller spel då det är troligtvis dessa CPUer gamers kommer att köpa. Att se hur Intels 6800K presterar i spel mot en AMD 1700 och se att den presterar en aningens sämre och kostar mer än dubbla är ju rätt roligt, men tror inte många köper en I7 6800K för spela spel på. Hade velat se hur den presterar i Cinabench och sådanna saker istället då det är det som bättre mäter vad CPUn faktiskt är till för.

Säger inte att 6800K är värd vad Intel begär, har full koll på att Intel inte haft något motstånd och därför kunnat få upp priserna, men för dem som spelar enbart kanske inte vill se hur en I7 6800K presterar mot en 1700 utan de vill se hur en I7 7700K presterar mot en 1700. Tror detta hade varit en bättre mättning i spel då det var det dem skulle jämföra, så att jag har ´´fel´´ är ju inte helt korrekt, att jag tycker det hade varit mer rättvisst att använda en I7 7700K är inte fel, det är ju mitt tycke. Om du tycker det inte stämmer så visst, men om man ska göra ett test på vad som presterar bäst i spel så tar man enligt mitt tycke Intels CPU som presterar bäst i spel och mäter den med AMDs processor som är bäst i spel och sedan ser man pris för prestanda.

Förstår vad du menar med att man kan ta dessa två CPUer och mäta dem i spel och säga att AMD presterar bättre i spel än vad Intels CPU som kostar dubbelt så mycket gör inte riktigt ger det man är ute efter. Finns såklart människor som både spelar och redigerar osv, då tycker jag det är mer ett jämnt test, men i detta fall så tycker jag att det skulle vara mer lämpat att visa människor att AMDs 1700 presterar så här bra mot Intels CPU som är i samma prisklass och mer till för spel.

Att jag tycker att det testet är mer jämnt är ju min åsikt, du kan tycka att det är fel men jag tycker ju att jag har rätt, inte så att du bestämmer vem som har rätt eller fel, jag sa min åsikt om testet och är glad att få höra vad du tycker, men nästa gång hade jag uppskattat om du skrev: Intressant! Dock tycker jag det är en hyfsat rättvis jämförelse pga... och inte du gar fel. Detta gör konversationerna mycket trevligare för mig i alla fall. Men som sagt så var det bra att höra din åsikt och jag håller med dig i vissa delar med, men å andra sidan så tycker jag att vissa delar av det jag säger också är rätt.

Behöver ju inte argumentera mer då vi båda vid det här laget har tydligt visat att vi inte enas riktigt. Dock det jag skrev kan ju vara något att tänka på så jag säger det igen! Om någon av er där ute bara ska spela, vänta på AMDs 4 och 6 kärniga processorer som troligtvis kommer vara billigare än I7 7700K och AMDs 1700 och se hur dem presterar. De kanske presterar exakt som en I7 7700K i spel men för 1000kr mindre, då har ni en CPU som är mer presterar bäst om man tänket pris/prestanda i spel. Något att tänka på i alla fall!

Permalänk

Behöver inte så mycket hästkrafter så lägger mig på en R5 1400X.

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Medlem

Nästa CPU blir en Ryzen helt klart, men kanske Quad och så väntar jag på GPU Vega.

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Väntar på testerna men vet inte om jag ska vända på de 6-kärniga.

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Sturesson:

Har inte sagt att det inte går att jämföra, har inte heller sagt att Intels prissättning är hög, men hade velat se AMDs 4 eller 6 kärniga processorer mot Intels I7 7700K när det gäller spel då det är troligtvis dessa CPUer gamers kommer att köpa. Att se hur Intels 6800K presterar i spel mot en AMD 1700 och se att den presterar en aningens sämre och kostar mer än dubbla är ju rätt roligt, men tror inte många köper en I7 6800K för spela spel på. Hade velat se hur den presterar i Cinabench och sådanna saker istället då det är det som bättre mäter vad CPUn faktiskt är till för.

Säger inte att 6800K är värd vad Intel begär, har full koll på att Intel inte haft något motstånd och därför kunnat få upp priserna, men för dem som spelar enbart kanske inte vill se hur en I7 6800K presterar mot en 1700 utan de vill se hur en I7 7700K presterar mot en 1700. Tror detta hade varit en bättre mättning i spel då det var det dem skulle jämföra, så att jag har ´´fel´´ är ju inte helt korrekt, att jag tycker det hade varit mer rättvisst att använda en I7 7700K är inte fel, det är ju mitt tycke. Om du tycker det inte stämmer så visst, men om man ska göra ett test på vad som presterar bäst i spel så tar man enligt mitt tycke Intels CPU som presterar bäst i spel och mäter den med AMDs processor som är bäst i spel och sedan ser man pris för prestanda.

Förstår vad du menar med att man kan ta dessa två CPUer och mäta dem i spel och säga att AMD presterar bättre i spel än vad Intels CPU som kostar dubbelt så mycket gör inte riktigt ger det man är ute efter. Finns såklart människor som både spelar och redigerar osv, då tycker jag det är mer ett jämnt test, men i detta fall så tycker jag att det skulle vara mer lämpat att visa människor att AMDs 1700 presterar så här bra mot Intels CPU som är i samma prisklass och mer till för spel.

Att jag tycker att det testet är mer jämnt är ju min åsikt, du kan tycka att det är fel men jag tycker ju att jag har rätt, inte så att du bestämmer vem som har rätt eller fel, jag sa min åsikt om testet och är glad att få höra vad du tycker, men nästa gång hade jag uppskattat om du skrev: Intressant! Dock tycker jag det är en hyfsat rättvis jämförelse pga... och inte du gar fel. Detta gör konversationerna mycket trevligare för mig i alla fall. Men som sagt så var det bra att höra din åsikt och jag håller med dig i vissa delar med, men å andra sidan så tycker jag att vissa delar av det jag säger också är rätt.

Behöver ju inte argumentera mer då vi båda vid det här laget har tydligt visat att vi inte enas riktigt. Dock det jag skrev kan ju vara något att tänka på så jag säger det igen! Om någon av er där ute bara ska spela, vänta på AMDs 4 och 6 kärniga processorer som troligtvis kommer vara billigare än I7 7700K och AMDs 1700 och se hur dem presterar. De kanske presterar exakt som en I7 7700K i spel men för 1000kr mindre, då har ni en CPU som är mer presterar bäst om man tänket pris/prestanda i spel. Något att tänka på i alla fall!

Betydligt vettigare inlägg än ditt förra. 4 och 6-kärniga kommer senare och dessa kommer bli intressanta att se hur de presterar. AMD har inga problem att konkurrera mot Intels så kallade HEDT-plattform som använder X99-chipsettet. Högre prestanda och lägre strömförbrukning är imponerande. Hur deras 4-kärniga tar i5:or och vanliga i7:or blir intressant att se, flertrådsprestandan lär de fortsätta vinna i men osäker på om de når hela vägen med singeltråd. Recensionerna blir intressanta här.

Nej, vad som jämfördes var AMDs och Intels bästa processorer för att tydligt visa att AMD redan är ikapp, och till och med förbi det bästa Intel har i dagsläget. AMD's åttakärniga RyZen-processorer konkurrerar inte mot Intels mainstream-processorer utan mer specifikt deras HEDT/X99-plattformar. Jämförelserna är rättvisa och korrekta sett till bestyckningen av de olika tillverkarnas processorer. Sedan så är det många av oss som anser att en seriös speldator idag faktiskt bör ha mer än fyra kärnor då dagens spel sakta men säkert börjat öka antalet kärnor som används men också ge utrymme för mjukvara för streaming, inspelning eller videouppspelning eller liknande.
Hur 1700 och uppåt står sig mot 6700K/7700K kommer vi få veta snart nog ändå, recensenter världen under sitter förmodligen i skrivande stund och gör klart tester.

Du gillade inte mitt kortfattade svar? Var precis på väg att lägga mig och gillade inte riktigt besserwisserattityden i ditt inlägg vid tidpunkten. Se ditt citerade inlägg nedan.

Självklart har du rätt till din åsikt. Nu såg jag den videon för någon dag sedan av en slump, då jag normalt inte tittar på hans krafs då jag inte gillar honom och det mesta han gör. Anandtech > Youtubers.

Skrivet av Sturesson:

Jo det är visst problem då om du kollade videon så påpekade AMD att 1700 var både billigare och bättre i spel än vad en 6800K är, vilket inte är sant men int rättvist riktigt rättvist då 6800K inte är till för spel, det hade varit en mer jämn jämförelse om de hade jämfört med en I7 7700K då denna CPU ligger i samma prisklass och kan prestera minst lika bra i spel. Kolla gärna videon så förstår du vad jag menar och Linus förklarar det med om du inte förstår det jag säger. Uppmuntrar också andra att kolla på videon då det var en bra video för att se lite hur Ryzen presterar mot intels CPUer.

Om en vecka har recensionerna redan publicerats, NDA ska hävas helt 28 februari om jag inte minns helt fel, så då har vi produkterna jämförda på alla möjliga vis iallafall.

Permalänk
Medlem

Först och främst inväntar jag mITX-brädor. Om 1500 eller 1600X har släppts vid det laget blir det någon av dessa två. Kommer brädorna dock innan blir det en 1700 för mig för att jag inte orkar vänta med det nya bygget längre

Visa signatur

Stationär: Fractal Design Meshify 2 Compact, Ryzen 7 5700x, MSI MAG B550 Tomahawk, Kingston HyperX Fury 32GB 3600Mhz CL18, Sapphire Radeon RX 5700 Pulse, Kingston KC3000 1TB, Kingston A2000 1TB, Seasonic Focus GX 650W, Noctua NH-U14S

NAS: Fractal Design Define R5, Ryzen 3 1200AF, Asus Prime B450M-A, 32GB ECC DDR4 @ 2133Mhz, 5x WD Red 4TB (Raidz2), WD Red 2TB (stripe), TrueNAS 12.0

Permalänk
Medlem

Är himla sugen på att köpa en, men det finns gott om andra utgifter i år så vi får se!

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Inaktiv

Sitter med en 6700K, och spelar begränsat utbud med spel på ultra i 4k. Finns ingen anledning att byta, oavsett om det blir billigare eller ej.

Permalänk
Skrivet av anon5930:

Betydligt vettigare inlägg än ditt förra. 4 och 6-kärniga kommer senare och dessa kommer bli intressanta att se hur de presterar. AMD har inga problem att konkurrera mot Intels så kallade HEDT-plattform som använder X99-chipsettet. Högre prestanda och lägre strömförbrukning är imponerande. Hur deras 4-kärniga tar i5:or och vanliga i7:or blir intressant att se, flertrådsprestandan lär de fortsätta vinna i men osäker på om de når hela vägen med singeltråd. Recensionerna blir intressanta här.

Nej, vad som jämfördes var AMDs och Intels bästa processorer för att tydligt visa att AMD redan är ikapp, och till och med förbi det bästa Intel har i dagsläget. AMD's åttakärniga RyZen-processorer konkurrerar inte mot Intels mainstream-processorer utan mer specifikt deras HEDT/X99-plattformar. Jämförelserna är rättvisa och korrekta sett till bestyckningen av de olika tillverkarnas processorer. Sedan så är det många av oss som anser att en seriös speldator idag faktiskt bör ha mer än fyra kärnor då dagens spel sakta men säkert börjat öka antalet kärnor som används men också ge utrymme för mjukvara för streaming, inspelning eller videouppspelning eller liknande.
Hur 1700 och uppåt står sig mot 6700K/7700K kommer vi få veta snart nog ändå, recensenter världen under sitter förmodligen i skrivande stund och gör klart tester.

Du gillade inte mitt kortfattade svar? Var precis på väg att lägga mig och gillade inte riktigt besserwisserattityden i ditt inlägg vid tidpunkten. Se ditt citerade inlägg nedan.

Självklart har du rätt till din åsikt. Nu såg jag den videon för någon dag sedan av en slump, då jag normalt inte tittar på hans krafs då jag inte gillar honom och det mesta han gör. Anandtech > Youtubers.

Om en vecka har recensionerna redan publicerats, NDA ska hävas helt 28 februari om jag inte minns helt fel, så då har vi produkterna jämförda på alla möjliga vis iallafall.

Där håller jag med dig fullständigt, AMDs nya processorer verkar vara helt fantastiska och för det priset så kommer dem troligtvis ta över marknaden om inte Intel sänker sina priser eller kommer med något nytt med bättre pris och prestanda. Som sagt så är jag också väldigt intresserad över hur t.ex AMDs 6 kärniga CPUer kommer prestera i spel då de börjar kunna använda mer än 4 kärnor vilket betyder att 6 kärniga CPUer kommer bli bättre i spel. Om nu AMDs 6 kärniga CPUer är billigare än Intel mainstream CPUer och presterar lika/bättre så är detta otroligt. Har köpt Intel de senaste åren då man inte riktigt hade något val, man var tvungen att köpa Intels överprisade prylar vilket gjorde att jag tappade min kärlek för dem, därför skulle jag gärna vilja stödja det röda laget så det äntligen kan bli konurenter i marknaden! År 2017 verkar bli ett bra år för dem som vill bygga datorer!

Sen helt något annat som inte har med det vi snackat om att göra, har du sett deras RGB kylare? Älskar att AMD vågar satsa på att göra stockylarn snyggare, nästan så att man vill använda den till skillnad från Intels tråkiga kylare som varit samma så länge nu. Hör gärna vad andra tycker om designen på den nya AMD stockkylaren!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

Tänkte höra hur många som Bokat en Ryzen, står du i valet och kvalet, vänta då med att rösta.

Själv har jag bokat en R7 1700.

När detta skrivs är vi 30 pers som ska ha toppmodellen. (AMD e-peen)
Hur många gallerier kommer dyka upp tro...?

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Medlem

Jag har gjort en temporär lista jag ska skaffa. Resten som CPU kylare m.m få jag använda mitt nuvarande så länge. Hero kortet ska ju ha support för AM3 anslutningar enligt en video jag såg. Jag kommer dock inte att beställa nåt förrän jag får in pengar, så jag kanske får vänta till skatteåterbäringen, men hoppas på en större tipsvinst

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare