Vad har SweClockers för hörlurar?

Permalänk
Medlem

Jag ska införskaffa ett par Sennheiser HD800 inom ett par månader. Hade ett par för 5-6 år sedan... Älskade de så mycket att jag inte riktigt kunna släppa taget. Så nu köper jag mig ett par nya som jag tänker behålla.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Mnemozyne13:

Förstår vad du tänker på, tyvärr ja är kille annars hade jag bjudit på lite fanservice. Det ser förövrigt rätt illa ut att ha rosa hörlurar på sig men ja har ingen spegel framför datorn så det är lugnt. Datorn och skärmen är helsvart med ett stort svart lackat skrivbord och ja tänkte att rosa passade rätt bra in med svart.

Svårt att veta vilka som är bra bara. Kan inte byta till flac, lyssnar inte på konventionell musik spelar musikspel istället. https://osu.ppy.sh/ där rankade banor har inte stöd för högre än 192kbps av olika anledningar. Däremot uppskattar jag när dom inte slänger på så mycket bas i hörlurarna att man inte hör hur instrumenten egentligen spelar. Så det där som någon skrev om "korrekt återspelat ljud" lät intressant. Visst kan det låta bra med lite extra bas ibland men det fungerar inte, speciellt inte om man kör 10 timmars pass. Hörlursförstärkare har jag inte ens hört talas om, måste kolla upp det tack för tipset.

Sennheiser från hd 580 och uppåt är att betrakta som bra hemmahifilurar och alla HE och nån trådlös, men det är väl hd 600 och uppåt som är rimligt lätta att få tag på nya idag hd 800 är nog den lur jag själv skulle valt om jag skulle köpa en bättre Sennheioser idag, den är fantastiskt bra och kan snudd på kallas prisvärd.
Du lyssnar alltså inte på musik på normalt vis utan ska bara spela musikspel ?
Hörlursförstärkare är främst för att få korrrekt drivning av luren för att slippa de problem som ofta uppstår om impedansanpassnningen är dålig, är den dålig blir det ungefär samm påverkan som att vrida på en tonkontroll, ofta blir det en entonig resonant bas men en hörlursförstärkare kan ju även behövas för att få tillräcklig drivspänning till luren så man kan spela starkt nog.

stavfel
Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Sitter själv (föga förvånande) på ett par HiFiMan, (HE5LE) hade deras HE5 innan men träkåpan sprack så bytte till LE. Oerhört nöjd med dem och deras lurar är definitivt värda att lyssnas på för den mesta typen av musik, så länge du inte har lurar för att inte störa andra för de låter lika mycket ut som in.

Annars har jag också ett par AKG K701 som jag nog fortfarande tycker är den mest prisvärda "hifiluren" på marknaden då den går att hitta riktigt billigt ibland.

Permalänk
Medlem

@Xhrone: Gör dig själv en tjänst och testlyssna på de nya HD800S innan du bestämmer dig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oatp1b1:

@Xhrone: Gör dig själv en tjänst och testlyssna på de nya HD800S innan du bestämmer dig.

Jag vet att HD800S är en förbättrad version. Men priset ligger redan i gränslandet för vad jag kan tänka mig att betala för ett par hörlurar. Vore det inte för att de är så fantastiska så hade jag inte varit beredd att betala den summan. Men lägga på ytterligare någon tusenlapp till för en ytterligare förbättring är uteslutet. Inte bara av den anledningen de redan låter väldigt bra utan också av estetiska själ. Jag tycker personligen att HD800 är mycket snyggare än HD800S. Men det är nog min högst personliga åsikt. Och jag vill matcha den vid min curved Samsung 9-serie TV som också är i silver.

Permalänk

Uppgraderat lite här hemma. Fidelio X2 med memoryfoam pads och en dragonfly usb-dac.

Yamaha eph-100, väl använda och låter riktigt bra för priset.

Visa signatur

Ryzen 3600 | ROG STRIX X470-I | RTX 2070 8GB | Vengeance LPX 3600 16gb | Corsair Force MP600 | Corsair SF450 | Dragonfly black

Permalänk
Medlem

@Xhrone: Ja, det är ju en herrans massa pengar att lägga på en hörlur. Jag "motiverade" prishoppet från HD800 till HD800S genom att man fick en balanserad kabel på köpet, vilket är dyrt att köpa (förutsatt att man inte kan göra en själv då). Klarar du av diskanten på HD800 och inte behöver en balanserad kabel så är det ju klart bättre att köpa originalutgåvan och inte S.

Permalänk
Medlem

Jag köpte Logitech Artemis 933 för 900:- efter att ha sabbat en hel del andra lurar(som jag glömt på huvudet när jag gått på toa osv och sladden har gått åt skogen)
Den får hoppa mellan PC, PS4 och Mediaboxen(eller direkt på Plasman)
Sjukt värt och ruskigt nöjd fortfarande.

I övrigt har jag Bose QC25 som skulle användas på tågresor, men som får följa med överallt nuförtiden. Lite sugen att uppgradera till QC35 då man har blivit lite bortskämd med trådlöst.

Visa signatur

|Fractal R2| i7 930@2,8 GHz| NH-D14| X58A-UD3R| ATI 5870| Corsair 6GB XMS3 ram| Crucial m4 64GB SSD +Intel x25 G2 40GB SSD +2*Samsung F3 1T i raid| FD 650W| WIN 10 64|

Permalänk

Jag sitter just nu med ett par gamla Sennheiser pc 151 där jag behövt bunta fast en ny mikrofon ovanpå den gamla. Med andra ord är det nog hög tid att byta ut dessa nu.

Jag har otroligt svårt att hitta ett bra och trådlöst headset dock. Har kollat lite på typ netonet men alla headset där ser ju ut som något från en annan planet. Dessutom skulle jag önska att dom var öppna.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Chillamore:

ser ju ut som något från en annan planet. Dessutom skulle jag önska att dom var öppna.

Jag förstår, du har helt rätt angående designen, och Jecklin är en hörlur och inte ett headset.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oatp1b1:

@Xhrone: Ja, det är ju en herrans massa pengar att lägga på en hörlur. Jag "motiverade" prishoppet från HD800 till HD800S genom att man fick en balanserad kabel på köpet, vilket är dyrt att köpa (förutsatt att man inte kan göra en själv då). Klarar du av diskanten på HD800 och inte behöver en balanserad kabel så är det ju klart bättre att köpa originalutgåvan och inte S.

Jag tog tillfället i akt och provlyssnade HD800s. Jag hade faktiskt nästan alla pengarna i november. Men sedan flyttade jag och omprioriterade köpet... La det på hyllan ett tag. Planerar fortfarande att köpa HD800 inom någon månad eller så. Bara skjutit upp köpet något. Prioriterat min PLEX server bl.a. HD800s lät inte alls så bra i mitt tycke och smak. För mörka och inte lika skarpa. Jag gillade defintivt inte ljudbilden lika mycket. Den enda DAC'en jag fick möjlighet att lyssna med var nya Asus Essence III. Drygt 15 tkr kostar den... Kanske hade det skilt sig om han haft en annan DAC. Jag har varit inne på antingen "Oppo HA-1" eller en på rör som heter "Röcklinger HPA1 OTL". Efter jag har införskaffat båda två så ska jag provlyssna dessa och avgöra... Men jag har läst på diverse online forum att många verkar föredra rör till HD800. Har du provat rör på HD800S?

Permalänk
Medlem

@Xhrone: Av anledningarna som du ogillar S så gillar jag dem. Valde dem framför 800 för att de känns mer mångsidiga, men det är ju en smaksak. Jag har testat S lite kort med min svärfars hörlursrörförstärkare (EAR HP4) och tyckte det lät väldigt bra, men kör med transistor hemma mest för att slippa bryderier med rör. Många föredrar ju rör till HD800 för att göra ljudbilden lite mer snäll, vilket kanske inte passar dig om du gillar skarpheten hos HD800. Röcklingern ska vara riktigt bra i alla fall, så det är ju bara att provlyssna. HA-1 är jag inte jätteförtjust i, men vet att många gillar den.

Permalänk
Livsnjutare 😎

Bose QuietComfort 35

Sitter med dem i detta nu, används mycket

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk

Koss Porta Pro.

Svårslagna för 250:- på Ullared!

Permalänk
Avstängd

Två st för olika ändamål Sennheiser HD 555 (öppna) för allmänt bruk samt Sennheiser HD 280 Pro (stängda) för studiobruk

Permalänk
Medlem

AKG Y50. Duger för mig.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Hifiman HE-400i
Fostex TH-X00 Purple Heart
Beyerdynamic DT 770 PRO 250 Ohm
Shure SE 215

Schiit Jotunheim
Schiit Modi Multibit
O2/ODAC

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator - Louqe Ghost S1 - i5 9600K - MSI Z390I MPG GAMING EDGE AC - Corsair Vengeance LPX 16GB - Samsung 960 EVO - Palit GeForce RTX 2080 GamingPro OC - Corsair SF600 V2

Ljud - Audeze LCD-2 - Schiit Jotunheim - Schiit Modi Multibit

Permalänk
Medlem

Focal elear
Audeze LCD 2
Sony mdr-cd 3000
Jvc hp-dx 1000
Nad hp50 viso
Hyperx cloud revolver

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Svurre:

Schiit Jotunheim

Din jäkel, jag sitter fortfarande och väntar på att Schiit Europe ska få in den i lager

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

Fostex TH-X00 Purpleheart
AKG K550
B&W P5
Bose QC 20i

Chord Mojo
Audioquest Dragonfly

Permalänk

Håller med @andreas_dock det är riktigt bra lurar.

jag själv var lite snål och slog till på lillebror till de lurarna som heter "Bose SoundLink Wireless II " och det är riktigt prisvärda lurar enligt mig.

Visa signatur

Processor: i7, 4790k grafikort: EVGA 970 8GB ACX 3.0 SC Minne: Hyper X savage 16GB Hårddisk: Samsung 850 250Gb + 1TB diskModerkort:GA-Z97X-GAMING3 Nätagg: Fractal Design Integra M 650W upplösning: 2560x1440*144Hz IPS OS: win10

Permalänk
Medlem

DT 880 Pro 250 ohm + Modmic.

Kommer dock försöka byta ut dessa så muffarna är alldeles för små för mina öron. Sitter och trycker, och efter någon timme får jag ont i öronen. Lite sorgligt eftersom mina gamla Sennheiser PC360 var stora och bekväma nog.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem

B&O H6

Riktigt schysta lurar
Hade jag köpt nu hade jag nog valt ett par bose qc-25 dock.

Permalänk
Medlem

B&W P5 v1. Köpte de så fort de kom då jag är jäkligt nöjd med de B&W högtalare jag har. Tycker de har en bra ljudbild med lagom mycket bas. Att de dessutom är snygga (IMO) och portabla skadar inte heller.

Däremot är de inte sköna att ha på sig länge då de sitter på och inte runt öronen, dessutom sugen på att testa något öppnare då de är helt slutna.

Visa signatur

Burk:Ryzen 2700X~Asus Prime X470-Pro~G.Skill Flare X 16GB 3200 | Dark Rock Pro 4 | Asus GTX 970 | 3SSD+1HDD | Fractal Design R6 | AW3418DW | Logitech G810~Logitech G502 | argon C1~Argon DA1
Unraid:Xeon E3-1275~Supermicro X11SSH-LN4F~32GB Crucial DDR4 ECC | JBOD 12TB

Permalänk

Sennheiser Momentum AE Wireless 2.0 och ATH m50x.
Köpte de först nämnda igår och M50x förra året.

Använder främst mina Sennheisers för skolan, gym och kollektivtrafik och mina m50x för datorn.

Permalänk
Medlem

Philips HP890. Silvertejpade "överallt" för att fortfarande hålla ihop, då de är awesome..

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Medlem
Skrivet av Drill Sergeant:

Uppgraderat lite här hemma. Fidelio X2 med memoryfoam pads och en dragonfly usb-dac.
http://i49.photobucket.com/albums/f253/Cuprinol/Mobile%20Uploads/20160727_172432_zpsymklpsgf.jpg

Yamaha eph-100, väl använda och låter riktigt bra för priset.
http://i49.photobucket.com/albums/f253/Cuprinol/Mobile%20Uploads/20160726_180642_zpsiccrbr02.jpg

Vart köpte du padsen? Har du en länk? Är less på att göra rent stockpadsen.

Visa signatur

DATOR i bruk: ASUS ROG STRIX B550-F Gaming, Ryzen 7 5900X. 4x16 GB Ballistix MAX RGB @ 3800 MT/s 16-17-18-34-51 (1T)/~58 ns. MSI RTX 4090 Ventus x3. Samsung 980 Pro 1 TB. EK AIO Elite 360.
DATOR 2011 års modell: Underbara Sandy Bridge, i7 2600K@4,7 GHz på ett P67 Sabertooth-bräde. Radeon HD 7770

Permalänk
Medlem
Skrivet av borstarmicke:

Koss Porta Pro.

Svårslagna för 250:- på Ullared!

Dom är fortfarande dom bästa billiga lurarna. Livstids garanti behövs dock för minsta lilla och dom blir glapp.

Visa signatur

DATOR i bruk: ASUS ROG STRIX B550-F Gaming, Ryzen 7 5900X. 4x16 GB Ballistix MAX RGB @ 3800 MT/s 16-17-18-34-51 (1T)/~58 ns. MSI RTX 4090 Ventus x3. Samsung 980 Pro 1 TB. EK AIO Elite 360.
DATOR 2011 års modell: Underbara Sandy Bridge, i7 2600K@4,7 GHz på ett P67 Sabertooth-bräde. Radeon HD 7770

Permalänk
Medlem

Jag kör Denon AH-D7000 hemma och Bose QC 35 när jag rör på mig!

Som det ser ut nu så kommer jag sälja mina Denon köpa ett komplett ljudsystem hemma! Men damn, de har verkligen superschyst ljud och basen är riktigt nice den med

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Beyerdynamic DT770
AKG K550 MK2
AKG K712 PRO
Sennheiser momentum
AKG N20U

Asus Xonar STX II