Se sin ISP offline, Supporten oförstående

Permalänk
Medlem

Se sin ISP offline, Supporten oförstående

Hej har ett internet problem som min ISP inte kunde lösa.

Har provat både via routern och direkt till uttaget i väggen.

Hade problem tidigare i veckan med nätet, ringde min ISP och teknikerna (kom inte hem till) och fixade det på något sätt. (Värt att notera att jag fick ett uppsägningamail fast jag inte begärt om uppsägning, bekräftade inte det heller)

Några dagar senare förlorar jag anslutning till internet helt igen. Kontaktar support och dem säger att jag har beställt en tjänst hos en annan leverantör och därför kommer Inte deras "internet fram" på grund av att det blir någon block.

Allt jag kommer fram till på browsern är bredbandswebben.se

Jag har inte beställt någon tjänst hos någon annan leverantör.

Kan jag se denna "nya leverantör" offline på något sätt?

Ledsen om texten är klumpig skriver från en lur som sett bättre dagar.

Permalänk
Medlem

Frågade du dem vem som avbeställt ditt abbonemang? Verkar ju vara relevant att fråga om du får uppsägningsmejl och inget internet veckan därpå.

Visa signatur

"Tråden får vara öppen så länge diskussionen hålls saklig och civiliserad. "
"... och där låser vi tråden. Tramspellar.
*Låst* "
Andreas D. ^^,
Citera för svar. =3

Permalänk
Medlem

Ring till Telia eller maila kundtjanst@oppenfiber.se, de kan reda ut vad som hände. Telia är din nätägare och KO – kommunikationsoperatör. Du har nog bara blivit uppsagd rakt av i och med att du bara kommer till tjänsteportalen. Kolla med din KO så får du veta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ramblemoe:

Frågade du dem vem som avbeställt ditt abbonemang? Verkar ju vara relevant att fråga om du får uppsägningsmejl och inget internet veckan därpå.

Nu frågade jag inte direkt men supporten referera hela tiden till att det var från vårt håll, vilket jag sa inte stämde. Dem tyckte också det var konstigt. Jag tänker spontant att dem kanske gjorde någon "återställning av våran tjänst"

@petterk Tack för svaret ska ringa dem så fort det blir måndag!

Dem sa även att vi hade abonnemang till mars och att felet inte låg hos dem, vilket dem hade kunnat se men nu när det är en annan leverantör så var det sekretessbelagt och inget dem kunde ta fram.
Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buddah13:

Nu frågade jag inte direkt men supporten referera hela tiden till att det var från vårt håll, vilket jag sa inte stämde. Dem tyckte också det var konstigt. Jag tänker spontant att dem kanske gjorde någon "återställning av våran tjänst"

@petterk Tack för svaret ska ringa dem så fort det blir måndag!

Dem sa även att vi hade abonnemang till mars och att felet inte låg hos dem, vilket dem hade kunnat se men nu när det är en annan leverantör så var det sekretessbelagt och inget dem kunde ta fram.

De har öppet i kundtjänst även på helgen.

Permalänk
Medlem

Tqck för hjälpen, ringde Telia nyss och fick reda på att någon annan var registrerad på min lägenhet.

En felanmälan är nu gjord, skriver hur det går sen. Ifall någon annan får samma problem och kan ta hjälp av tråden i framtiden.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Akta dig så du inte har fått en "ofrivillig" inneboende som det har skrivits mycket om på senaste tiden
Kolla med skatteverket vilka som står skrivna på din adress osv!

Visa signatur

[MSI SpeedSter-FA4][Pentium M 770@160*16][X800GTO2 LE][A-Data PC4300 2GB][Maxtor 300GB S-ATA 16MB][NEC ND-3520A IDE][Thermaltake Xaser Tsunami Svart Aluminium][Hiper Type R 480W] //Betty (Kung Pow) [Outdated]