[Aspire V3-571G] Vill installera Windows 10 men kan inte boota USB FDD eller komma åt bios

Permalänk
Inaktiv

[Aspire V3-571G] Vill installera Windows 10 men kan inte boota USB FDD eller komma åt bios

Förstår inte vad som gick fel.
Jag har en USB FDD med Win10 på som jag använt flera gånger innan att utan problem isntallera Win10 på olika datorer, denna bärbara inräknat.
Nu hade jag för tillfället Endast Linux på denna bärbar men jag ska ge bort datorn till min flickvän så tänkte installera Win10 på den igen så nu vet jag inte om det var smart att det första jag gjorde var att gå in i bios och sätta inställningarna till default.

Men efter att jag gjort det så stoppade jag in USB FDD men Win10 och starta om datorn fast nu visas inte ens sidan som ger mig val att klicka F2 för att komma åt BIOS längre. Den går direkten till en BOOT MANAGER skärm som säger att jag måste göra ett val fast det finns inga val.

Testat starta om med och utan USB FDD ikopplad men får bara samm skärm upp.
USB FDD fungerat på denna laptop innan och den fungerar på andra datorer.

Permalänk
Inaktiv

Om ingen här vet vad som gick fel eller hur man löser detta.. vad skulle ni råda mig att göra isf?
Vad tror ni denna dator är värd ifall jag skulle få den reparerad? Om ingenting behövs bytas ut så blir väll reparationen strax under tusen kronor någonstans men det kan ju vara tvunget att bytas ut något.. Och då undrar jag om det är värt betala för att få den att fungera igen.

Min flickvän sa förresten att hon behöver inte den så det skulle bli så att jag säljer datorn om jag kan få den att fungera och då tvekar jag starkt om det är värt betala för att reparera den.. om man skulle använda den så skulle det nog vara det.