Hur bygger jag bästa datorn för ca 8-10 000?

Permalänk
Medlem

Hur bygger jag bästa datorn för ca 8-10 000?

Hej! Funderar på att köpa mig en ny dator då min nuvarande är rätt så slö. Undrar vilka delar jag ska köpa för att få bästa gamingdatorn till bäst pris. Spelar spel som H1, CS:GO, Overwatch m.m. Men vill kunna klara spela andra spel än bara dem.

Tack på förhand

Permalänk

Såg att du inte hade fått någon kommentar så tänkte jag börjar med en.

Har själv köpt följande delar relativt nyligen:

Delarna införskaffades under black friday samt under olika kring reor. Ett tips för att spara pengar är att köpa från olika sidor samt under helger, då många företag kör kampanjer på komponenter. Även att ha lite is i magen och vänta om du kan. Lyckades genom det spara ca 1 500 kr, hade kunnat spara ytterliga ca 7-800 om köpet av windows hade gjort på kinguin.

Permalänk
Skrivet av Alexander939393:

Såg att du inte hade fått någon kommentar så tänkte jag börjar med en.

Har själv köpt följande delar relativt nyligen:
http://i.imgur.com/NjgsAGn.png

Delarna införskaffades under black friday samt under olika kring reor. Ett tips för att spara pengar är att köpa från olika sidor samt under helger, då många företag kör kampanjer på komponenter. Även att ha lite is i magen och vänta om du kan. Lyckades genom det spara ca 1 500 kr, hade kunnat spara ytterliga ca 7-800 om köpet av windows hade gjort på kinguin.

Eftersom du inte hade nåt grafikkort med så skulle jag tipsa dig att antingen kolla på 1060 eller köra på ett 1050 ti. 1050 ti klara csgo smooth men inte jätte hög fps. Samtidigt så går csgo mer på Processorn.

EDIT: Skadar inte att kolla på AMD också. Ett 1060 skulle klara dem flesta spelen smooth medans ett 1050 ti skulle kunna krångla till ibland.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

[4770k delid] [1080 EK] [PG348Q] [Custom loop][1.75TB SSD]