Permalänk

Bra Dator men låg FPS

Hej
Nu har jag ingen aning om jag skapar denna tråd på rätt plats men jag försöker ändå.
Det är så att jag har köpt en ny dator för ett par veckor sedan och jag förväntade mig att den skulle prestera relativt bra för CSGO eftersom det är det spelet som jag spelar mest och det borde den göra med tanke på innehållet i datorn. Den har en GTX 1060 och i5 6500 och jag förväntade mig FPS runt 300 i CS med lägsta inställningarna i spelet samt Nvidias inställningar men ändå får jag bara runt 120 FPS. den funkar som den ska I andra spel som exempelvis Overwatch och H1Z1 då jag ligger på 150-160 FPS när jag spelar dessa två spel men den verkar ha något problem när det gäller CSGO. Hade blivit väldigt tacksam om någon kunde hjälpa mig med detta

Permalänk

Stäng av XBOX DVR så ska det nog hjälpa dig.

Visa signatur

i7 7700K // Radeon RX 480 8GB // Corsair 16GB DDR4 3000Mhz CL15
Vengeance // MSI Z270 TOMAHAWK // Samsung 850 EVO 500GB // Fractal Design Integra M 550W

Permalänk

Kollat inställningar på CS så du inte har tex Vsync igång?

Visa signatur

Asrock steel legend B550M, Ryzen 5800X, ROG RYUO 240, G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 2x16GB, ASUS GeForce RTX 3080 10GB, Samsung 980 M.2 NVMe 3.0 Black 1TB, Kingdian 480gb ssd, Corsair RM550X, Skärm: LG 27gl83a-b

Permalänk
Skrivet av Tjockberg:

Kollat inställningar på CS så du inte har tex Vsync igång?

Aa det är inte på

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av tripletutorial:

Stäng av XBOX DVR så ska det nog hjälpa dig.

gjorde det första dagen jag köpte datorn :/

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Har du aktiverat Multicore Rendering i CSGO?

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Testa "fps_max 300" i konsolen.

Visa signatur

Notebook: Macbook Pro 15'' Mid 2015 AMD M370X
För svar, citera relevant inlägg.

Permalänk
Medlem

CS:GO är ett riktigt intensivt spel, en lösning jag hittade när jag hade samma problem som dig var att jag satte på "Multicore rendering" i grafikinställningarna, om det redan är på testa att stänga av multicore rendering

Permalänk
Skrivet av Ytabil:

Testa "fps_max 300" i konsolen.

Har det redan

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av clapp:

CS:GO är ett riktigt intensivt spel, en lösning jag hittade när jag hade samma problem som dig var att jag satte på "Multicore rendering" i grafikinställningarna, om det redan är på testa att stänga av multicore rendering

Ok ska testa det

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av fantomsmurfen:

Har du aktiverat Multicore Rendering i CSGO?

Tror inte det, ska kolla det när jag kommer hem

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@solidthegoat: Det är inte så att du har Vsync aktiverat? 120fps verkar ju vara rätt precist på en skärm som är rätt förekommande på just 120Hz. Vissa spel har ju Vsync på som normal inställning och andra inte (i.e Overwatch som du beskrev fungera bättre)

Visa signatur

It's out there
P4C800 Deluxe|2.6@3.2|4x256MbPC3200|2-2-2-5|Club3D ATi Radeon 9800Pro|http://service.futuremark.com/compare?2k1=7108213

Permalänk
Hedersmedlem

@solidthegoat *trådar sammanfogade i enlighet med §3.3*

Observera att vi inte tillåter s.k. korspostning. Är man osäker på placeringen går det bra att antingen pm:a en moderator eller anmäla sin egen tråd, vi bits inte

Citat:

§3.2 Trådar ska placeras i den forumdel som bäst passar det behandlade ämnet. Om man är osäker på var en tråd ska placeras kan man skapa den i en forumdel som verkar lämplig och sedan anmäla sitt eget inlägg till moderatorerna för att få placeringen kontrollerad.
§3.3 Det är inte tillåtet att skapa flera trådar om samma ämne (så kallad korspostning). Detta gäller oavsett om trådarna placeras i samma forumdel eller i olika forumdelar. Om en moderator har låst en tråd är det inte tillåtet att skapa en ny tråd om samma ämne. Regeln finns för att alla ska få samma chans att få sina trådar uppmärksammade och för att forumet ska bli så överskådligt som möjligt.

/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...