Permalänk

NAS 24TB - Synology DS413j

Hej

Har uppgraderat till en större NAS och tänkte se om det finns något intresse den gamla.

Synology DS413j
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1385015
Inköpt på Webhallen

4 x 6TB Western Digital Red (WD60EFRX)
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2739254

Allt fungerar utan problem. Tror jag har originalförpackningen kvar till NAS'en.
Finns en sak att tänka på: Den största volym du kan skapa är 16TB, men det är inga problem att skapa flera, så hela diskytan går att utnyttja. Tror det är en begränsning i hårdvaran, möjligt det går att komma runt, jag har inte orkat forska djupare i det.

Säljes givetvis helst som komplett paket, men om ni kommer överens och det inte innebär alltför mycket jobb, så kan jag tänka mig att skruva sönder den och sälja delarna separat...

Verkar det intressant så ge mig ett bud!

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

@highscore: Hur ser det ut med driftstider på diskarna? Är ev intresserad av att köpa en eller ett par av diskarna löst.

Permalänk
Skrivet av PsyCor:

@highscore: Hur ser det ut med driftstider på diskarna? Är ev intresserad av att köpa en eller ett par av diskarna löst.

Jag vet faktiskt inte riktigt.
Diskarna har inte suttit sedan den var ny, utan byttes får "en tid sedan". Går inte att se ifrån Synology GUI't vad jag vet.
Får i så fall plocka ut en ikväll och kolla, blir bara fel om jag ska gissa...

Permalänk
Medlem

Det ska gå finfint att se drifttid och annan SMART-info inifrån Synology-guit. Minns inte exakt sökväg men inte många klick bort från huvudskärmen.

Permalänk
Skrivet av ED_209:

Det ska gå finfint att se drifttid och annan SMART-info inifrån Synology-guit. Minns inte exakt sökväg men inte många klick bort från huvudskärmen.

Yes, har hittat var. Har dock bytt fjärråtkomsten till den nya, så jag få kolla när jag kommer hem.

Permalänk
Medlem

Hur gammal är själva NAS-enheten?

Permalänk
Skrivet av fiskebulle:

Hur gammal är själva NAS-enheten?

Ca 4 år

Permalänk
Medlem

Startar med ett bud på 4000kr + frakt för bara hårddiskarna

Permalänk

Diskarna har en drifttid på under 10800 timmar.

Permalänk
Medlem

@highscore: Per styck eller tillsammans? Kan du inte ta en screen på all info så man ser.

Permalänk

Per styck. Har lagt till en bild över den disk som snurrat längst.
Det skiljer ett par hundra timmar, om jag minns rätt så gjorde jag ett försök med att byta diskarna en och en, för att slippa kopiera in all data igen, därför skiljer det något mellan dem.

Permalänk

Bjuder 4200kr + frakt för diskarna

Permalänk
Medlem

4500kr + frakt för hårddiskarna

Permalänk

4700kr + frakt för diskarna

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

5000 + frakt för diskarna.

Permalänk
Skrivet av Krass:

5000 + frakt för diskarna.

Bud noterade. Avslutar 16.00 idag.