Tillverkare Teasar om GTX 1080 Ti

Permalänk
Avstängd

När jag beställde mitt Aorus från komplett så stod det förväntat leveransdatum April 12 nu är det ändrat till April 5

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem

@kaya: vi får hoppas på att vi får korten nästa vecka då

Permalänk
Avstängd

@LH474: En kortare koma och vakna helt återställd om 2 veckor hade inte varit helt dumt nu.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem

Sänkningen på MSI Gaming X är ju intressant, har hört mycket gott om dom korten, fortfarande 500kr mer än Gigabytes Auros men MSI kylningen kanske är värd 500kr extra.
Önskar man kunde välja flera olika kort hos butiken så dom tar de första bästa av dom man förvalt, det vore extremt trevligt i en sån här situation.

Visa signatur

Intel I7 7770K || MSI GeForce GTX 1080 Ti Gaming X || Samsung 840 Pro 256GB || Samsung 850 EVO 500GB || WD Red 2TB || MSI Z270 GAMING PRO CARBON || Corsair 16GB DDR4 3000Mhz || Corsair RM750x 750W || Cooler Master Hyper 212 EVO || Acer 27" Predator XB271HUA || Qpad MK-50 || Fractal Design Define S || Steelseries Rival 300 || Sennheiser PC350 SE ||

Permalänk
Medlem

Guru3D har nu recension på MSI X kortet och Proshop verkar som första butik ha Asus i lager. Webhallens datum på Asus som var idag (igår) är nu borta :/ Och då är alla dessa butiker asus premium seller...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wesslan1:

Guru3D har nu recension på MSI X kortet och Proshop verkar som första butik ha Asus i lager. Webhallens datum på Asus som var idag (igår) är nu borta :/ Och då är alla dessa butiker asus premium seller...

Här är recensionen: http://www.guru3d.com/articles-pages/msi-gtx-1080-ti-gaming-x...
Verkar vara ett trevligt kort. @mocka

Visa signatur

Dator: Lian Li O11 Dynamic, R9 5900X, MSI X570 ACE, Corsair H150i Pro, G.Skill TridentZ@3733MhzCL16, ASUS RTX 3090 TUF OC, Firecuda 530 2TB, 990 Pro 2TB, Corsair RM850x.
Skärm: LG OLED 42C2

Permalänk
Medlem

Hoppas man får hem Gaming X om en vecka från Inet. Var nöjd med 1080 man hade.
Hade man kunnat vänta så hade jag provat ett Seahawk denna gång men men..

Visa signatur

i7 7700K @ 5.0Ghz | Palit RTX 3070Ti | Acer XB271HU IPS/G-Sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Är inte ASIC rätt irrelevant numer? Kepler var väl den sista arkitekturen som skalade linjärt med spänning. Strömläckage osv borde väl vara det som har viss inverkan men lär ändå vara rätt litet.

Ja, alltså numret används ju inte längre men gissningsvis kanske det fortfarande hade gått att cherry picka golden samples?

Skrivet av Wesslan1:

Ja det var snyggt. De sänkte även priset på MSI X kortet till 8999.....bra där!!

@Webhallen sänker ni också?

Skrivet av Markusas:

Härligt!!
Råkade nog beställa försent så det blev inget för mig denna batchen

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Direkt från Gigabyte om leverans av Aorus Xtreme: Should be sometime next week, we are shipping them from HK tomorrow

edit: Fick ännu tydligare svar: "Skickas express så bör vara i butiker redan på måndag"...

Även sweclockers och nordichardware har recensionsexemplar på ingång så förväntar mig snabba puckar nu!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wesslan1:

Direkt från Gigabyte om leverans av Aorus Xtreme: Should be sometime next week, we are shipping them from HK tomorrow

edit: Fick ännu tydligare svar: "Skickas express så bör vara i butiker redan på måndag"...

Även sweclockers och nordichardware har recensionsexemplar på ingång så förväntar mig snabba puckar nu!!

Undra när vi får de skickade då, beställt ifrån CDON men inte hört något om datum!

Visa signatur

I7 7700k 4,8GHZ | Asus Strix 1080TI 2000Mhz | Corsair Vengeance RGB DDR4 3100mhz| Gigabyte GA-Z270X-Ultra Gaming | Corsair RM850i 850W. AOC AG271QG.

Permalänk
Medlem

Ska bli mycket spännande och se första svenska recensioner på Aorus då de även har ett optimerat bios som är anpassat efter deras 12+2 power phases vilket är högre än de flesta andra. Hur mycket GPU 3.0 boosten kommer kunna nå då Asus redan är uppe på 1900-1974 Mhz i krävande 4K tester.

De kommer även släppa 7st olika 1080 ti kort, helt crazy, så för er som älskar vatten kan det vara värt att vänta lite mer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wesslan1:

Ska bli mycket spännande och se första svenska recensioner på Aorus då de även har ett optimerat bios som är anpassat efter deras 12+2 power phases vilket är högre än de flesta andra. Hur mycket GPU 3.0 boosten kommer kunna nå då Asus redan är uppe på 1900-1974 Mhz i krävande 4K tester.

De kommer även släppa 7st olika 1080 ti kort, helt crazy, så för er som älskar vatten kan det vara värt att vänta lite mer.

Vart har du fått all den här informationen?

När kommer de svenska recensionerna? Denna vecka eller nästa?

Visa signatur

I7 7700k 4,8GHZ | Asus Strix 1080TI 2000Mhz | Corsair Vengeance RGB DDR4 3100mhz| Gigabyte GA-Z270X-Ultra Gaming | Corsair RM850i 850W. AOC AG271QG.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cameltotem:

Vart har du fått all den här informationen?

När kommer de svenska recensionerna? Denna vecka eller nästa?

Snackade med en svensk kille på deras nordiska kundtjänst. Otroligt trevlig och han delade med sig frikostigt av allt om deras nya kort Bla så hade han träffat de som driver toms hardware och de föredrog aorus kyllösning framför alla andra märkens.

Han sa att sweclockers och nordichardware har sina ex på väg från HK nu. Men även att de modeller som går ut mot kund på måndag kommer troligen få en biosuppdatering innan leverans och detta är lite mer "vågat" upplåst bios vilket lät toppen. De hade även dragit ner på kylpasta på kylningen då de hittat att detta försämrade resultatet lite. Kul och höra vad som händer i deras labb.

De hade även tänkt om då deras 1080 Xtreme hunnit ut för sent på svenska marknaden även för recensioner så nu skulle de vara snabbare och på papper ligger de i topp. Så min förhoppning är att sweclockers kör detta kort mot Asus Strix OC och MSI Gaming X för att få bra jämförelser.

Permalänk
Medlem

Webhallen har flyttat preliminär leverans av Strix-korten till imorgon.

Visa signatur

Dator: Lian Li O11 Dynamic, R9 5900X, MSI X570 ACE, Corsair H150i Pro, G.Skill TridentZ@3733MhzCL16, ASUS RTX 3090 TUF OC, Firecuda 530 2TB, 990 Pro 2TB, Corsair RM850x.
Skärm: LG OLED 42C2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wesslan1:

Snackade med en svensk kille på deras nordiska kundtjänst. Otroligt trevlig och han delade med sig frikostigt av allt om deras skärmar Bla så hade han träffat de som driver toms hardware och de föredrog aorus kyllösning framför alla andra märkens.

Han sa att sweclockers och nordichardware har sina ex på väg från HK nu. Men även att de modeller som går ut mot kund på måndag kommer troligen få en biosuppdatering innan leverans och detta är lite mer "vågat" upplåst bios vilket lät toppen. De hade även dragit ner på kylpasta mot kylningen då de hittat att detta försämrade resultatet lite. Kul och höra vad som händer i deras labb.

De hade även tänkt om då deras 1080 Xtreme hunnit ut för sent på svenska marknaden även för recensioner så nu skulle de vara snabbare och på papper ligger de i topp. Så min förhoppning är att sweclockers kör detta kort mot Asus Strix OC och MSI Gaming X för att få bra jämförelser.

Jäklar! Tack för denna info! Shit blev riktigt taggad nu haha. Kul och se hur de står sig. Tycker fortfarande det är konstigt att ASUS kortet ligger så högt i pris när Arous ligger på 8799kr.

Visa signatur

I7 7700k 4,8GHZ | Asus Strix 1080TI 2000Mhz | Corsair Vengeance RGB DDR4 3100mhz| Gigabyte GA-Z270X-Ultra Gaming | Corsair RM850i 850W. AOC AG271QG.

Permalänk
Medlem

@Cameltotem: Strix verkar ligga nere på 8999 kr just nu på webhallen och inet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Haha, ja det där måste vara typ årets onödigaste lcd-skärm!

Inte lika onödig som en oled-display på musen . Tror displayen på grafikkortet kan vara användbar om man vill slippa ha fula siffror i spel för att övervaka temperaturen på grafikkortet. Tempen på CPUn ser man ju redan på moderkortet och tittar till den ibland.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av WeyoX:

@Cameltotem: Strix verkar ligga nere på 8999 kr just nu på webhallen och inet.

Det var inte ändrat på prisjakt än. Se där, lite mer prisvärt nu!

Visa signatur

I7 7700k 4,8GHZ | Asus Strix 1080TI 2000Mhz | Corsair Vengeance RGB DDR4 3100mhz| Gigabyte GA-Z270X-Ultra Gaming | Corsair RM850i 850W. AOC AG271QG.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WeyoX:

@Cameltotem: Strix verkar ligga nere på 8999 kr just nu på webhallen och inet.

Skrivet av Cameltotem:

Det var inte ändrat på prisjakt än. Se där, lite mer prisvärt nu!

MSI Gaming X har också hoppat ner en 500-lapp hos Webbis!!!

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Happ då var ett Aorus xtreme bokat för jävla dyrt att vara finne blev 970€ Men orkar inte vänta länge till sitter med mitt 4 år gamla 290 i min nya fina burk

Permalänk
Medlem
Skrivet av Storage Jar:

Inte lika onödig som en oled-display på musen . Tror displayen på grafikkortet kan vara användbar om man vill slippa ha fula siffror i spel för att övervaka temperaturen på grafikkortet. Tempen på CPUn ser man ju redan på moderkortet och tittar till den ibland.

Och alla som sitter o glor in i sitt chassi för att få reda på GPU-tempen kan ju ta o räcka upp handen nu..

Visa signatur

Galleri: https://imgur.com/a/4JTFzOF

Threadripper 1950X @ 3.8GHz — MSI X399 Gaming Pro Carbon
MSI 1080 Ti FE — 2 x PALIT 980 Ti — Corsair AXi1500W — G.Skill Trident Z RGB 64GB 3200 C14 — Corsair Obsidian 900D — EKWB custom loop — Acer Predator X34

Permalänk
Medlem

Har bokat både Asus och Gigabyte från Komplett. Verkar ju som allt pekar på att Gigabyte är först ut. Dags att avboka ASUSen eller vad säger ni?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Funderar på att köpa Asus Strix kortet hoppas det blir nice uppgradering från ett 980! Är det några stora skillnader mellan de olika korten?

Visa signatur

Intel Core i9 10850k @ 4.8GHz || Nvidia GeForce GTX 3080 || HyperX Fury RGB 32GB 3600MHZ || ASUS ROG STRIX Z490-H || Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe || Ducky One 2 Mini RGB || Steelseries QcK Heavy || Razer Naga

Permalänk
Medlem

När man läser denna tråd kan man tro att varannan person sitter och kissar på sig.
Lugna ner er lite

Själv väntar jag på EVGA och hoppas på längre garanti. För några veckor sedan pajade mitt ena EVGA 980 Ti SC+ och jag fick tillbaka hela beloppet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Senocs:

Har bokat både Asus och Gigabyte från Komplett. Verkar ju som allt pekar på att Gigabyte är först ut. Dags att avboka ASUSen eller vad säger ni?

Skickades från m.sweclockers.com

Verkar ju som det, frågan är när du bokade ditt ASUS, första batchen verkar ju komma 5 april? Är du i den andra batchen så lär du väl få det senare en det.

Visa signatur

I7 7700k 4,8GHZ | Asus Strix 1080TI 2000Mhz | Corsair Vengeance RGB DDR4 3100mhz| Gigabyte GA-Z270X-Ultra Gaming | Corsair RM850i 850W. AOC AG271QG.

Permalänk
Medlem
Skrivet av frallan123:

Funderar på att köpa Asus Strix kortet hoppas det blir nice uppgradering från ett 980! Är det några stora skillnader mellan de olika korten?

Menar du förutom prestanda (eftersom för att få svar på det kollar du såklart prestandatester).
Stora skillnaden (förutom pris och prestanda) är väl RGB belysning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cameltotem:

Verkar ju som det, frågan är när du bokade ditt ASUS, första batchen verkar ju komma 5 april? Är du i den andra batchen så lär du väl få det senare en det.

Andra batchen ASUS, första Gigabyte

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av maLakai:

Colorful lanserar GTX 1080 Ti med LCD-skärm. LCD-skärmen som visar värden som temperatur och klockhastighet.
(kanske redan varit uppe i tråden) Känns sjuuukt onödigt
http://static.feber.se/article_images/42/62/30/426230_1920.jpg

Hade jag haft fönster på min dator hade jag tyckt det där var asballt. Om det inte drar upp kortets pris vill säga

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beatnutz:

Och alla som sitter o glor in i sitt chassi för att få reda på GPU-tempen kan ju ta o räcka upp handen nu..

Det är väl inte så många som ens kan det nu utan att själv modda så det blir nog inte många. Kollade ofta cpu-temp på moderkortet i gamla datorn då tempvisaren satt bra till. Mycket bättre än att ha massa kladd på skärmen när man spelar.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Imaculent:

När man läser denna tråd kan man tro att varannan person sitter och kissar på sig.
Lugna ner er lite

Själv väntar jag på EVGA och hoppas på längre garanti. För några veckor sedan pajade mitt ena EVGA 980 Ti SC+ och jag fick tillbaka hela beloppet.

Då får du väl la tycka så, själv räknar jag dagarna tills jag får mitt 1080ti. Sitter med en enorm backlog med spel som inte kan spelas.