NAS (Asustor AS-3204T) - Allmänna frågor

Permalänk
Medlem

NAS (Asustor AS-3204T) - Allmänna frågor

Hej,

Jag håller på att överföra mitt video- och bildarkiv till min nya NAS. Då jag tidigare mest hållt på med mediaspelare och flytta externa hårddiskar till denna, så har jag hamnat efter lite i hur NAS och dess mjukvara fungerar. Har därför följande frågor:

- T.ex. backupen av mina Blu-Ray-samling (.iso-filer) lägger jag i mappar med filmens namn. Men när jag vill komma åt filmen via min HTPC så är enda alternativet att ladda ner den. Jag vill ju öppna filen via KODI eller PowerDVD. Vad gör jag för fel?

- Ska NAS:en anslutas till min reciever via HDMI för att man ska kunna streama via KODI/PowerDVD eller kan den strema trådlöst till min Onkyo TX-NR555?

- Visst kan KODI använda PowerDVD som spelare för blu-rayisos?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Trajanus:

- T.ex. backupen av mina Blu-Ray-samling (.iso-filer) lägger jag i mappar med filmens namn. Men när jag vill komma åt filmen via min HTPC så är enda alternativet att ladda ner den. Jag vill ju öppna filen via KODI eller PowerDVD. Vad gör jag för fel?

Hur öppnar du filen? Enklast är väl om du aktiverar NFS i NAS:en och sedan lägger till hela ditt mediabiblotek i Kodi.

Citat:

- Ska NAS:en anslutas till min reciever via HDMI för att man ska kunna streama via KODI/PowerDVD eller kan den strema trådlöst till min Onkyo TX-NR555?

NAS:en ska anslutas till din router via nätverkskabel.

Citat:

- Visst kan KODI använda PowerDVD som spelare för blu-rayisos?

Använder du KODI så känns PowerDVD onödigt. båda programmen är trots allt mediauppspelare.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR | Inet fraktfritt

Main: Ryzen R5 1500x|AsRock X370 Killer SLI|16GB DDR4 Crucial 2666MHz|480GB Corsair Force LE|Gigabyte RX480 8GB G1|Be Quiet Dark Rock 3 Pro|Be Quiet SIlent Base 800 Orange|Corsair RM750x|
Network: Synology DS416j|2x 8TB WD Red|3TB WD Red| Comhem 100/10|