Asus gtx 1070 dual (White tiger)

Permalänk

Asus gtx 1070 dual (White tiger)

Hur mäter detta kortet sig från låt säga strix? Är de värt dem nästan 2tusen extra för strix? (Har nämligen lyckas hitta ett asus 1070 dual för lite under 4lök)

Har läst mycket positivt från amerikanska sidor om dual kortet och mer negativt om strix... Skulle varit kul å höra vad svenskar har å säga. Då jag funderar på å uppgradera från mina asus gtx 660 som faktiskt hängt med förvånansvärt bra för sin ålder (och pris...)

Men jag e kluven, förr visste man vad som var dåligt, bra och bäst. Nu 7år efter har jag ingen aning om vad jag kollar på längre...

Specc på burken är i alla fall i7-3820 3.6ghz, rammen är 16g (Vilket jag fortfarande tror duger) moderkortet ska vara asus P9X79 om jag inte minns fel, grafikkorten är som sagt två gtx 660.

Vad skulle ni bytat å varför?

Permalänk
Hedersmedlem

Kör på. Jag har ett 1070 Dual OC och tycker det funkar jättebra. Strix köper du för den extra blingfaktorn med RGB och så vidare men det är inte värt flera tusenlappar extra.

Permalänk
Skrivet av Andreaz1:

Kör på. Jag har ett 1070 Dual OC och tycker det funkar jättebra. Strix köper du för den extra blingfaktorn med RGB och så vidare men det är inte värt flera tusenlappar extra.

Precis de jag läst mig till, får se om någon annan tycker likadant

Permalänk
Medlem

@Deadhorse: Jag Instämmer med @Andreaz1. När jag köpte mitt var det inte så mkt reviews ute, några amerikanska som skrev ungefär samma sak (Ok kort, inget bling), men jag hade en bra deal via jobbet så jag slog till. Ångrar det inte. Mitt kort har micron-minnen, men jag upplevde inte den bugg som en del verkar ha upplevt. Ej heller har det något spoltjut.
Rätt kort för dej? Ingen aning, men för under 4K, så är det nog ett rätt så kompetent kort.
Lycka till!
//H

Visa signatur

Den som söker, han letar

Permalänk
Medlem

Köp detta i stället. Absolut värt någon 100-ing extra. Ett av de absolut tystaste och svalaste GTX 1070.

https://www.komplett.se/product/892078/datorutrustning/pc-komponenter/grafikkort/pci-express/gainward-geforce-gtx-1070-phoenix#

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p