Tillverkare Teasar om GTX 1080 Ti

Permalänk

Vet inte om den här har funnits tidigare, men finns 4 ZOTAC GTX 1080 Ti AMP Extremes på komplett, obekräftat 20:e april
https://www.komplett.se/product/917998/datorutrustning/pc-kom...

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Protozo:

"Klippet inte tillgängligt"

Vad var det som hände i klippet?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem

Gigabyte lämnade personligen ett Aorus Extreme till Toms Hardware för någon dag sen så vi bör få se lite riktiga recensioner snart.

Gjorde denna översikt åt mig själv men ni kan också få ta del av den https://www.dropbox.com/s/y6m305ie39hlwvu/1080ti.txt?dl=0

Permalänk
Medlem
Skrivet av Najk:

"Klippet inte tillgängligt"

Vad var det som hände i klippet?

Skickades från m.sweclockers.com

Fläktarna skavde mot varandra Gigabyte kanske krävt att klippet skulle tas ner..?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Protozo:

Fläktarna skavde mot varandra Gigabyte kanske krävt att klippet skulle tas ner..?

Är det en privat video så har jag svårt att se att gigabyte skulle få igenom att den skulle stängas ner oavsett. Sen är det lite mystiskt då kylningen är samma som 1080 Aorus Xtreme så luktar lite troll eller måndagsex. Inväntar riktiga recensioner.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Wesslan1:

Är det en privat video så har jag svårt att se att gigabyte skulle få igenom att den skulle stängas ner oavsett. Sen är det lite mystiskt då kylningen är samma som 1080 Aorus Xtreme så luktar lite troll eller måndagsex. Inväntar riktiga recensioner.

Alla kort behöver ju inte ha detta problem. Och det som de lämnar till recension har det garanterat inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Imaculent:

Alla kort behöver ju inte ha detta problem. Och det som de lämnar till recension har det garanterat inte.

Om inget hänt i frakten det vill säga, det är samma fläktar som 1080 Aorus Xtreme iaf och där rapporterades inte något problem.

Permalänk
Avstängd

@Protozo: Är du säker på det? jag titta bara lite lite grann och jag tyckte att det lät som att kullagret i ena fläkten var trasigt.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaya:

@Protozo: Är du säker på det? jag titta bara lite lite grann och jag tyckte att det lät som att kullagret i ena fläkten var trasigt.

Man hörde tydligt att de gick emot varandra, det var inte kullagret.

Felet kan bero på många saker, men det är oavsett trist om endast några få råkar ut för det.

Lite skumt är det då jag läst att detta fel ska ha åtgärdats eftersom det upptäckts på tidigare Aorus-kort. Hoppas att det var en engångsföreteelse.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

OC3D Asus Strix GTX1080 Ti SLI Review:

Edit*

Länk till artikeln: https://www.overclock3d.net/reviews/gpu_displays/asus_gtx1080...

Visa signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / XBSX /Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christley:

http://i.imgur.com/2wr41K2.png

the hype is now real.
får förhoppningsvis hämta den imorgon. dock ser jag att dom valt hempaket trots att jag valde brev / posten, och jag sitter inte hemma. helvete

Mitt kort ligger nu hemma och väntar på mig. Hade turen att flickvännen fortfarande var hemma och inte hade gått till skolan så hon kunde ta emot kortet.

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk

Mitt Asus Strix är skickat idag från komplett!!! Äntligen

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Stumpan12: Lucky... Själv så har man inte hört någonting från inet..

Permalänk
Medlem
Skrivet av LH474:

Svårt med sådana videos för visst låter kortet mycket men å andra sidan är micen precis bredvid och man sitter ju normalt sett inte med huvudet i datorchassit Antagligen låter det inte så mycket.

Skrivet av Christley:

Mitt kort ligger nu hemma och väntar på mig. Hade turen att flickvännen fortfarande var hemma och inte hade gått till skolan så hon kunde ta emot kortet.

Fan vad skoj, grattis!

Själv väntar jag fortfarande på det magiska mailet från Webbis.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

@Stumpan12: Det lutar åt det kortet för min del också. Hittade inget utan fläkt så det är väl bara gilla läget.

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Svårt med sådana videos för visst låter kortet mycket men å andra sidan är micen precis bredvid och man sitter ju normalt sett inte med huvudet i datorchassit Antagligen låter det inte så mycket.

Fan vad skoj, grattis!

Själv väntar jag fortfarande på det magiska mailet från Webbis.

Sjukt skoj ja, har dock inte datorn att testa den i Den är fortfarande påväg hem till mig, räknar med att ha allt på fredag om netonnet är snabba nog.
Vill undvika att använda den i min nuvarande dator då jag alltid haft problem med installationer av nya grafikkort i gamla datorer

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Stumpan12:

Mitt Asus Strix är skickat idag från komplett!!! Äntligen

Skickades från m.sweclockers.com

Grattis! Undrar om Inet eller Webhallen får in några nu då. Jag har en order innestående hos bägge.

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem

Asus Strix finns i lager nu hos NetonNet ifall någon vill veta🙂

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nudie1:

Asus Strix finns i lager nu hos NetonNet ifall någon vill veta🙂

Tack för tipset! Det blev en sån!!!

Visa signatur

LianLi Lancool II Mesh, AMD Ryzen7 5800x3d, Asus Rog Strix B550-F Gaming, HyperX Predator DDR4 3200MHz 2x16GB , Asus TUF Gaming RTX4090, Be Quiet Dark Rock Pro 4, Dell G3223Q, Varjo Aero

Permalänk
Medlem

Sitter och väntar på orderuppdatering från Inet jag, MSI Gaming X beställt en vecka sedan, hoppas de verkligen skickas ut idag som det lovats. Får nästan ångest när jag ser andra kort i lager lite här o var. Men vill verkligen ha MSI kortet över andra iofs.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nima01:

Tack för tipset! Det blev en sån!!!

Samma här, sitter och väntar på leverans bekräftelsen så man kan avboka Strix kortet från komplett

edit: hmm, undrans hur många gånger frasen "sitter och väntar" eller "väntar på" har använts i denna tråd

Visa signatur

Stuff and things!

Permalänk
Medlem

Hör jag inget senast måndag om Aorus Xtreme så kanske även jag letar annan modell. Orkar inte vänta

Permalänk
Medlem

@Wesslan1: har du också den 12 april som leveransdatum?

Permalänk
Medlem
Skrivet av LH474:

@Wesslan1: har du också den 12 april som leveransdatum?

Webhallen har inga datum alls mot sina kunder säger de bara, enda jag ser är ett preliminärt datum på deras webbsida för kortet som säger 9 april vilket låter galet då det är en söndag och deras kundtjänst ställde sig frågande till det med. De visste inte ens själva vem som sätter ut datumen efter ha pratat med sin egen inköpsavdelning som inte har en aning när sina leverantörer får kortet så verkar extremt rörigt system.

Då tycker jag kompletts system med antal och ändrade datum är mycket tydligare mot oss kunder. Men just för att det står 9 april och jag vet att jag nog är med i första omgången och att webhallen ändå är en sån stor kedja så ligger jag kvar tills nästa vecka för att se.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nudie1:

Asus Strix finns i lager nu hos NetonNet ifall någon vill veta🙂

Nu är dom tydligen slut! 😃

Visa signatur

|OS: Windows 10 64bit|MB: Asus ROG Maximus X Hero |CPU: Intel Core i7-8700K|GPU: ROG Strix RTX 2080Ti White Edition|RAM: Corsair Dominator Platinum SE Torque 32GB (4x8GB)3200MHzDDR4|SSD:Samsung M.2 970 EVO Plus 500GB Samsung SSD 750 500GB Samsung M.2 960 250GB |Chassi:Fractal Design Define R6 Vit TG|PSU: Corsair RM850x|CPU-Kylare:Asus Ryujin 240mm|Monitor:Asus ROG Swift PG279Q

Permalänk
Medlem

Här är ett tips för de som skaffar Strixen iaf! Gratis DoW 3!

https://asus-promotion.eu/dow3/

dock endast från dessa butiker verkar det som:

Sweden:
Webhallen
Inet
Dustin
ElGiganten
Proshop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christley:

Sjukt skoj ja, har dock inte datorn att testa den i Den är fortfarande påväg hem till mig, räknar med att ha allt på fredag om netonnet är snabba nog.
Vill undvika att använda den i min nuvarande dator då jag alltid haft problem med installationer av nya grafikkort i gamla datorer

Mjaha, osis Hoppas det blir fredag för dig så du har något att leka med under helgen

Jag är lite småbesviken att det inte händer något med min beställning och funderar mer och mer på att ge mig på en beställning av Aorus (direkt hem denna gången så folk inte går före i kön som kanske hänt nu) så man får något. Samtidigt ska man ha is i magen men det är inte lätt när man är så sugen på en ny leksak

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av macce601:

Nu är dom tydligen slut! 😃

What?? redan Haha Det gick fort🙂😁👍 Men helt förståelighet vilket kort alltså körde Bf1 igår kväll kör i 2560x1440 165Hz skärm allt maxat på Ultra ligger på 160-190Fps man får kämpa för att ligga under 165 som skärmen "bara klarar" det var en ordentlig uppgradering från mitt 980Ti kan jag säga🙂 så till er som sitter med 4K skärm äntligen finns det ett kort som får sträcka ut sej och vissa sin sanna styrka i 3840x2160 fast det vet ni ju redan🙂!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nudie1:

What?? redan Haha Det gick fort🙂😁👍 Men helt förståelighet vilket kort alltså körde Bf1 igår kväll kör i 2560x1440 165Hz skärm allt maxat på Ultra ligger på 160-190Fps man får kämpa för att ligga under 165 som skärmen "bara klarar" det var en ordentlig uppgradering från mitt 980Ti kan jag säga🙂 så till er som sitter med 4K skärm äntligen finns det ett kort som får sträcka ut sej och vissa sin sanna styrka i 3840x2160!

Har du Asus Strix-kortet lr? 😃

Visa signatur

|OS: Windows 10 64bit|MB: Asus ROG Maximus X Hero |CPU: Intel Core i7-8700K|GPU: ROG Strix RTX 2080Ti White Edition|RAM: Corsair Dominator Platinum SE Torque 32GB (4x8GB)3200MHzDDR4|SSD:Samsung M.2 970 EVO Plus 500GB Samsung SSD 750 500GB Samsung M.2 960 250GB |Chassi:Fractal Design Define R6 Vit TG|PSU: Corsair RM850x|CPU-Kylare:Asus Ryujin 240mm|Monitor:Asus ROG Swift PG279Q