Köpt en 1080, DxDiag visar 3717mb av dom 8gb den ska ha?

Permalänk
Medlem

Köpt en 1080, DxDiag visar 3717mb av dom 8gb den ska ha?

Av någon anledning fungerar ej länken att visa upp som bild på forumet direkt.

Vad står på? Förstår inte alls. Har googlat, finns fler med samma problem men hittar inget om varför?

Permalänk
Medlem

DxDiag är buggigt om man installerar ett nytt grafikkort. Då kan resultatet påverkas av grafikkortet man tidigare hade installerat, och jag tror inte det finns något sätt att "rensa" det.

Att installera om Windows fixar det.

Använd GPU-Z eller NVIDIAS kontrollpanel för att se det korrekta värdet.

Permalänk
Medlem

Förresten, kör du 64-bitarsversionen av DxDiag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av King Grub:

DxDiag är buggigt om man installerar ett nytt grafikkort. Då kan resultatet påverkas av grafikkortet man tidigare hade installerat, och jag tror inte det finns något sätt att "rensa" det.

Att installera om Windows fixar det.

Använd GPU-Z eller NVIDIAS kontrollpanel för att se det korrekta värdet.

Jag köpte en ny SSD idag, och installerade om Windows på den, då min förra SSD slutade fungera. Hade alltså Windows på en HDD innan tills idag. Tog ur HDDn och satte in SSDn och installerade Windows på den. Efter jag var klar så satte jag in gamla HDDn som Windows tidigare var installerat på och rensade den genom windows formatering/partitionsprogram. Totalt rensade hela och installerade alla drivrutiner som var nödvändiga igen och startade om och så står det så här.

Så installerat om Windows har jag gjort, bara för en timme sedan.
Vart i Nvidias kontrollpanel ser jag detta? Jag har försökt hitta men ser inget om det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av King Grub:

Förresten, kör du 64-bitarsversionen av DxDiag?

Yes, det gör jag.
Jag har fortfarande bara en 60hz skärm, men ska köpa en 144hz i veckan för att komplettera 1080in.
Under "aktuellt bildskärmsläge" står det 1920x1080 (32bit) (60hz) kan det ha med saken att göra?