Permalänk
Medlem

Booting iphone

Hejsan .

Min iphone 6 har alltid funkat bra och aldrig blivit tappad eller utsatt för vatten.
men en kväll förra veckan så satt jag med den i soffan och kollade på facebook, då dog den för mig i handen och startade inte.
lät den ladda i flera timmar och den funkade inte, höll in knapparna för (hard reboot) funade inte.
kopplar jag den till datorn kan inte datorn hitta den förutom när jag sätter den i DFU mode men även då lyckas inte datorn hjälpa något.

nu efter en vecka så har skärmen tänts och man ser appel loggan men den kommer fram och förvinner hela tiden som om den fastnat i en booting loop. har testat allt som kan hittas på internet med knappar och allt vad man kan trycka på men inget händer utan den fortätter.

tar jag ut usb kablern dör mobilen men den ska ju ändå orka driva med hjälp av datorn ? eller måste man byta betteri för att den ska orka boota upp?

någon som varit med om samma sak eller vet hur man ska lösa det ex med att byta ut något??

mvh stefan

Permalänk

@Stefan90: skulle testa att byta batteri

Permalänk
Medlem

@Powerbook: kopplade ifrån batteriet och den göra samma sak så borde ju inte skicka någon felkod iaf att batteriet knasar sig ? har ingen aning XD

Permalänk
Medlem

Är sedan en period Android-användare, men vill minnas att iPhones har en typ av force-boot genom att hålla inne 'Home'-knappen och strömknappen samtidigt i några sekunder. Värt att testa kanske?

Visa signatur

Fractal Design Define S - ASUS STRIX GTX 1060 6GB - Core i5 6600K @ 4.5GHz - be quiet! Pure Rock - Corsair 16GB CL13 2133MHz - Samsung 250GB SSD (OS) - ASUS Z170 PRO Gaming - Corsair RM750x 750W

Citera för svar

Permalänk

Exakt samma sak hände mej igår med min 5s, fortfarande död!

Men gör som jag och se det på den ljusa sidan, nu har du verkligen en anledning att köpa en HTC istället

Visa signatur

STULET: 1600x | 980Ti | Ceslius S24| Prime B350 PLUS | 16gb Vengeance LPX 3000MHz | 850 EVO 250gb | 750gb HDD | RM550X | Carbide 600Q | HD598SE | E10K
Kylpasta på bilden...
Tagg/citat öker risken att jag ser ditt inlägg med upp till 97%!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Det där gäller ju dock 6S.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreijer:

Det där gäller ju dock 6S.

Oops, sorry.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Han har ju kört telefonen i DFU.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreijer:

Han har ju kört telefonen i DFU.

Suck. Man ska låta bli forum när man är toktrött och tydligen inte kan läsa...

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."