Permalänk

Skärmen är helt svart

Jag har en Packard Bell PEW91 som går att starta men skärmen är bara helt svart jag har testat att dra ut batteriet, dra ut strömmen och hålla strömknappen i 30-60 sekunder läste på nätet men det hjälpte inte. Går ej att få bild via HDMI eller VGA till min TV. Vad är lösningen?

Permalänk
Medlem

@CyrusRNetWork:
..."Går ej att få bild via HDMI eller VGA till min TV. Vad är lösningen?"
Problemet är att du inte får bild på TVn, men det fungerar på laptopen i sig?

Innan står det att du inte får bild på skärmen heller. Så jag antar du provade vga/hdmi på tvn för att se om det fungerade när det inte funkade på datorn i sig? Finns många olika orsaker att man inte får bild. Någon typ av hårdvarufel. Omöjligt att säga vad.
Hur hände det? Fungerade det och sen en dag så funka det inte längre? Kan du ge lite mer information om hur problemet uppkom?

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

Hej och hå min vän.

Vem vet, eventuellt ram-minnet som gett vika? Om du kan, skruva upp och avlägsna dem/den (givetvis tar du ur laddaren och batteriet) trycker in knappen 30-60 sek som du gjort och prövat att starta datorn med ett ram-minne i taget. Pröva gärna att byta ram-minnenas platser och, om du har ett extra, pröva andra minnen.

När du ändå testar minne så kanske du eventuellt kan ta bort tangentbordet och "rucka" lite på kontakten på moderkortet till skärmen, den går att nå utan större problem. Se denna video: https://www.youtube.com/watch?v=a1I5AIM8G4U

Hjälper inte ovanstående är det säkerligen ett trasigt moderkort/grafikkort du har att göra med. Tyvärr inget att göra åt än att slänga eller sälja datorn för reservdelar. Glöm inte att ta ur/radera hårddisken.