Permalänk
Medlem

Rena nykomlingen här, men den tid jag har varit med har varit både berikande och underhållande.

Visa signatur

OPERATIV: Win 10 pro
DATOR:En vattenkyld Intel i7 950 i ett CM HAF932+ ganska potent inre
Tangentbord/mus/musmatta Q-pad Ljud Edifier S530D
LUR: Lumia930

Permalänk
Medlem

15 år, tiden går snabbt. Tyvärr så hänger inte allt med tiden så i veckan begravde jag mina Sweclockers joggingbyxor i soptunnan som jag köpte för snart 15 år sedan, vila i frid kära byxor...

Tröjan har jag dock kvar men passformen är hemsk.

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem

15 år och en månad... Cwazy...!

Visa signatur

Datorer - M1 MacBook Pro 14"
Hörlurssystem - Scarlett 4i4 / Objective2 / Beyerdynamic DT 770
Ljudsystem - NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 718 Spyder

Permalänk
Medlem

Ja jösses har inte tänkt på det tidigare, men detta måste nog vara det äldsta kontot fortfarande aktivt i min ägo

Permalänk
Medlem

Hehe ja här har man hängt några år

Visa signatur

CPU: Ryzen R7 1700 | GPU: MSI GTX 1080 Ti GAMING X TRIO | MB: ASUS PRIME X370-Pro | RAM: 2x8GB G.Skill Flare X @3200MHz CL14 | Cooling: Air | Case: Fractal Design R5 Titan | Monitor: AOC Agon AG352UCG

Permalänk
Medlem

Skål alla påskgubbar och kärringar! När jag va ung fick man smälla smällare på påsk 😂

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem

Ja skål!

Visa signatur

For every complex problem, there is a solution that is simple, neat, and wrong.

Permalänk
Medlem

Crap, missade mitt 15-årsjubileum.
Skriver dock inte så mycket längre, men minns med glädje tillbaka då jag skrev en massa (oftast skräp) i spelforumet samt i ÖÄ.
När jag registrerade mig 2002 gick jag i gymnasiet och läste alla Da-bear "memes" som dök upp i tråden där han skulle träffa en tjej.

Idag är jag 35 år, har sambo, en liten dotter och hund. Time flies

Shout out till: @nidas, @dasich, @hipshot (plus flera vars nick jag glömt bort, sorry buds)

Visa signatur

i9 9900k | bequiet! Dark Rock Pro 4 | ASUS ROG Strix RTX 2080 Ti | Corsair Vengeance LPX 32GB DDR4 | MSI Z390 Gaming Pro Carbon | 32" Philips IPS 4k Monitor | EVGA 850W G2 Supernova | Fractal Design ARC XL | 4 x Corsair ML140 | NZXT Sentry 3 Fläktcontroller|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nexus82:

Crap, missade mitt 15-årsjubileum.
Skriver dock inte så mycket längre, men minns med glädje tillbaka då jag skrev en massa (oftast skräp) i spelforumet samt i ÖÄ.
När jag registrerade mig 2002 gick jag i gymnasiet och läste alla Da-bear "memes" som dök upp i tråden där han skulle träffa en tjej.

Idag är jag 35 år, har sambo, en liten dotter och hund. Time flies

Shout out till: @nidas, @dasich, @hipshot (plus flera vars nick jag glömt bort, sorry buds)

Grattis till familj och hund! Du har inte en Volvo också?

Jag minns att Hipshot blev bannad, det var lite diskussion om honom i någon tråd. Men jag har sett han kommentera på FZ på senare tid, har samma avatar (K&H) så det är nog han.

Permalänk
Medlem

10 år på sweclockers nu i April och loggar fortfarande in i princip varje dag.
Jag gillade Techsweden mer än swec på den tiden men där är det dött sedan en tid tillbaka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nexus82:

Crap, missade mitt 15-årsjubileum.
Skriver dock inte så mycket längre, men minns med glädje tillbaka då jag skrev en massa (oftast skräp) i spelforumet samt i ÖÄ.
När jag registrerade mig 2002 gick jag i gymnasiet och läste alla Da-bear "memes" som dök upp i tråden där han skulle träffa en tjej.

Idag är jag 35 år, har sambo, en liten dotter och hund. Time flies

Shout out till: @nidas, @dasich, @hipshot (plus flera vars nick jag glömt bort, sorry buds)

tjenare gamle man. Var fan inte i förrgår

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Medlem

Hur många år krävs för att få ett Geforce 1080Ti?

Visa signatur
Permalänk

Snart 13 år man reggade sig..Fortfarande lika roligt att hänga här

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Brukade hänga på NordicHardware men har för mig det fanns seriösare o kunnigare folk här så då fick man vackert regga sig här också.

Var inaktiv i flera år och blev mer aktiv runt 2011 om jag minns rätt.

Hur fort jag regga mig ska jag kolla nu när jag postat detta

Tillägg: Men jävla helvete då!! Trodde jag nr 10.000 lr nåt så var det värre än så....urgh....

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem

Fyller 10 år här snart, tiden flyger verkligen.

Ska fira med en öl en vacker sommarkväll.

Permalänk
Medlem

Första gången jag ser denna tråden dyka upp i flödet. Jag har redan passerat 10-årslinjen, så jag ansluter mig till veteranerna

Visa signatur

| FD Arc | ASrock P67 Extreme4 | Corsair HX850W |
| ASUS GTX1070 STRIX | i7 2600k@4.5 |
| 16GB Corsair Vengeance 1600 LP | Samsung 850 500gb | H80 |
Oh, by the way... I'M BATMAN!

Permalänk
Medlem

Får erkänna att jag med hör hemma här, registrerade mig då jag fått lite fart på min socket A rigg, vilka minnen med abit-moderkort och allt..:)

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av FlashGordon:

Hur många år krävs för att få ett Geforce 1080Ti?

Jag fick just mitt RADEON 9800 XT 256MB så väntar du på ett 1080ti så är det nog kring år 2030.

Visa signatur

Ryzen 5900x, Noctua NH-D15, ROG Dark Hero VIII, 32GB G.Skill Trident Z Neo, WD Black SN850 2 Tb, Gigabyte 4090 Gaming OC, FD Meshify 2 XL, LG 38GL950G, Varmilo VA109M, Razer Deathadder V2, SteelSeries Arctic 7

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Tangentbord:

Får erkänna att jag med hör hemma här, registrerade mig då jag fått lite fart på min socket A rigg, vilka minnen med abit-moderkort och allt..:)

En av många tillverkare som är borta idag med. Åren har varit rätt hårda i datorbranschen. :/

Jag gillade mitt Abit X38-QuadGT så länge den fungerade. Ett av mina favoritmoderkort under alla mina år. Moderkortet dog inom ett år och strax efter försvann de från marknaden också.

Usel meningsbyggnad i sista stycket, förbättrat och förtydligat.
Permalänk
Medlem
Skrivet av Tangentbord:

Får erkänna att jag med hör hemma här, registrerade mig då jag fått lite fart på min socket A rigg, vilka minnen med abit-moderkort och allt..:)

Minns att jag köpte just ett Abit moderkort på marknaden eller om det var via forumet. Plus en vridpot för att kunna öka spänningen till minnena också. Man var tvungen att mäta med en multimeter på den tiden haha!

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk

Era Sweceraner

Hoppas verkligen man klarar av att hänga med så länge som visss här på foran har gjort!

Visa signatur

STULET: 1600x | 980Ti | Ceslius S24| Prime B350 PLUS | 16gb Vengeance LPX 3000MHz | 850 EVO 250gb | 750gb HDD | RM550X | Carbide 600Q | HD598SE | E10K
Kylpasta på bilden...
Tagg/citat öker risken att jag ser ditt inlägg med upp till 97%!

Permalänk

Hej, undrar när mitt konto är skapat?

Permalänk
Skrivet av Apelsinsaft:

Hej, undrar när mitt konto är skapat?

2014-08-17

Permalänk
Medlem
Skrivet av Apelsinsaft:

Hej, undrar när mitt konto är skapat?

Registrerad 2014-08-17 klicka in på din profil så ser du.

Visa signatur

Lurkar - läser mycket skriver lite. Vill du få min uppmärksamhet är det citat eller pm som gäller.
Jag anser att AIO-kylare har en plats i världen men det är INTE i fullstora ATX-system.

Permalänk
Avstängd

@PreacherMan: Är det inte dags att skapa en pensionärstråd här på Swec? När jag började med datorer var jag typ 30 nu är jag snart färdig för hemmet:) . Men jag sysslar med datorer eller ämnen som är relaterade till datorer 12 timmar per dygn.Sen kan jag skönja en viss skillnad i attityd när det gäller vissa generationer.

Vad jag önskar är helt enkelt en tråd som är positiv och inte grundar sig på påhopp.

Visa signatur

1.MB Asus P5Q E, CPU Q9550 OC 3.7.GPU GTX 680 Windforce , PSU 750 watt. SSD Samsung 850 pro.Allt gånger 2.

2. MB Gigabyte GA-Z270X-Gaming 7.CPU: I5 7600K 4.6 GHZ. GPU: GTX 980.PSU Corsair CX 650.SSD Samsung 970 Evo Plus. Ram: Zadak 16gig RGB 3000 Mhz.Chassi Mission SG GGX .Corsair Hydro Series H100x CPU Cooler.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av S-OD:

@PreacherMan: Är det inte dags att skapa en pensionärstråd här på Swec? När jag började med datorer var jag typ 30 nu är jag snart färdig för hemmet:) . Men jag sysslar med datorer eller ämnen som är relaterade till datorer 12 timmar per dygn.Sen kan jag skönja en viss skillnad i attityd när det gäller vissa generationer.

Vad jag önskar är helt enkelt en tråd som är positiv och inte grundar sig på påhopp.

Stämningen i retro-trådarna borde vara vad du eftersöker, de är väldigt bra faktiskt. Nu har det subforumet förvisso en inriktning på gamla datorer och jag förmodar att du är intresserad mer av generell IT-diskussion. Väl värd att titta in i oavsett.

Men ja, vore väl inte helt dumt med en tråd för de som passerat säg 50, lär finnas en hel del i forumet vid det här laget även om de flesta nya förmodligen är under 20.

Permalänk
Avstängd

@anon5930: Ja det gäller kanske bara att söka efter rätt trådar. Men tack för tipset. Jag har intresse av det mesta när det gäller datorer och tycker om att diskutera om det. Har blivit blockad några ggr på Swec men har i efterhand insett att det handlar om generationsklyftor.

Visa signatur

1.MB Asus P5Q E, CPU Q9550 OC 3.7.GPU GTX 680 Windforce , PSU 750 watt. SSD Samsung 850 pro.Allt gånger 2.

2. MB Gigabyte GA-Z270X-Gaming 7.CPU: I5 7600K 4.6 GHZ. GPU: GTX 980.PSU Corsair CX 650.SSD Samsung 970 Evo Plus. Ram: Zadak 16gig RGB 3000 Mhz.Chassi Mission SG GGX .Corsair Hydro Series H100x CPU Cooler.

Permalänk
Avstängd

Jisses, ni har rätt... Nu är man här själv snart... Eller typ redan...
(Nä, men till hösten...)

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem

Som glad 15åring i december 2005 skapade jag mitt konto på Sweclockers efter att ha hittat till sidan av ren slump när jag skulle ge mig på att modda/måla och sätta leds i min Xbox (den riktiga ettan då ofc).

Nu 12år senare har man hunnit med bedriften att ha hittat en kanon sambo, skaffat sig 2 barn (3.5år och 5månader), 2 ragdoll katter, en 4:a på trevlig läge i centrala Malmö. Förutom då all kunskap som man lärt sig genom sweclockers!

Är ju ett "par" år kvar till guldklockan(/guld grafikkortet) men tack för dessa år och hoppas det blir många trevliga år framöver också!

Trevlig kväll på er!

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Skrivet av MrMadMax:

Som glad 15åring i december 2005 skapade jag mitt konto på Sweclockers efter att ha hittat till sidan av ren slump när jag skulle ge mig på att modda/måla och sätta leds i min Xbox (den riktiga ettan då ofc).

Nu 12år senare har man hunnit med bedriften att ha hittat en kanon sambo, skaffat sig 2 barn (3.5år och 5månader), 2 ragdoll katter, en 4:a på trevlig läge i centrala Malmö. Förutom då all kunskap som man lärt sig genom sweclockers!

Är ju ett "par" år kvar till guldklockan(/guld grafikkortet) men tack för dessa år och hoppas det blir många trevliga år framöver också!

Trevlig kväll på er!

Bra ide där, en tråd som heter Guldkortet!! För oss med grått skägg.

Visa signatur

1.MB Asus P5Q E, CPU Q9550 OC 3.7.GPU GTX 680 Windforce , PSU 750 watt. SSD Samsung 850 pro.Allt gånger 2.

2. MB Gigabyte GA-Z270X-Gaming 7.CPU: I5 7600K 4.6 GHZ. GPU: GTX 980.PSU Corsair CX 650.SSD Samsung 970 Evo Plus. Ram: Zadak 16gig RGB 3000 Mhz.Chassi Mission SG GGX .Corsair Hydro Series H100x CPU Cooler.