Dags att uppdatera datorhörnan till mig och frugan

Permalänk
Skrivet av H4ppy0137:

plockade av en hårdplast, såg något vit bara antog det va en säkerhetsfilm, satte kylaren mot cpu:n för kolla så allt fick plats å skruvarna va rätt, lyfte av såg kladden, satte tbx den å skruvade åt den med skruvar enl instruktionerna.

okej tack!

okej hur vet jag om jag har förstört den? satte den kylaren, lyfte raktup, såg kladdet, satte tbx den.

då får jag kika i manualen igen!
tack!

Be Quiet kommer med ett tjockt lager utav förapplicerad vit kylpasta , skyddad utav ett transparent hårdplasthölje. Har monterat flera sådana. Är nog ingen större fara. Du märker om det kluddar med abnormala temperaturer vid datoranvändningen. Tänkte mer på om kylpastan hade blivit ojämnt fördelat iom att du testade med att först lyfta den på plats och sedan avlägsnade den igen. Annars är det ju faktiskt ingen ko på isen. Bara att först ta bort den förapplicerade och sedan applicera med ny kylpasta. Enkelt.

Visa signatur

R5 | i5 12600K | RTX 3060 | Z690 | 16 GB RAM | 1 TB M.2 SSD | 3xNH-A14 | NH-D15S | 750 W PSU

Permalänk

tjena, kom på att jag har inte visat er resultatet!

först och främst vill jag tacka er alla för all hjälp! utan er hade jag inte klarat av det.

så tack som f@n!

före
Efter
Efter2

Visa signatur

MSI Z370i Gaming Pro Carbon AC
I7 8700k 3.7 GHz 12mb
ASUS GeForce GTX 1080 TI 11GB Turbo
Ballistix 16gb DDR4 3200MHz CL15 Elite
AOC 35" AGON AG352UCG G-Sync