Blåst av Sharqcontrollers...

Permalänk
Medlem

Blåst av Sharqcontrollers...

Vet inte om jag kan göra något mot ett amerikanske företag, men har kontakt bank osv nu och väntar på svar.

Lade en order på en kontroll den 27 februari i år, och ångrade mig samma dag (får ej ångra efter 48 timmar). Skickade då en support ticket, tweet och skrev även detta på ordern. Inget svar. Sedan dess har jag försökt kontakta dem på alla möjliga vis, men har inte fått något svar. Det har alltså gått 75 dagar, kontrollen (som skulle vara färdig på max 2 veckor) "byggs fortfarande", och jag kan inte få någon kontakt med dem. Deras ticketsystem är helt värdelöst, men har lyckats hitta de "gamla" tickets jag skickat in. Då har någon alltså gått in, sett vad jag skrivit, och stängt ticketen utan att svara. Har tweetat och skickat ticket där jag skrivit att jag ska anmäla dem för bedrägeri osv för att försöka skrämma ur dem ett svar, men tvekar på att de kommer funka.

Har mailat swedbank för att kolla vad som kan göras. Någon som har liknande erfarenhet? Har ingen aning om hur jag ska hantera detta. Har screenshots på alla mina kommunikationsförsök, betalning, order, datum osv. Betalning var via paypal.

Tack!

Permalänk
Medlem

Först av allt, varför beställer du saker som du inte ska ha? Är det inte bättre att bestämma sig först och slippa allt strul?
Men, eftersom du har handlat med paypal så har ett system för detta där du bara gör en fraud anmälan via dom så ordnar de så att dina pengar återbetalas.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Permalänk
Medlem

@killawife: Jadå, var lite osäker när jag beställde kontrollen. Kom dock på att jag ville ha en funktion till, därav återköp. Sedan blev det ju aldrig av med att köpa till av vissa anledningar. Jag har haft kontakt med paypal och det ska vara ordnat.

Permalänk
Medlem

Beställer du saker som ska tillverkas och sen försöker avbeställa så är det i mina ögon tyvärr ditt fel i stor mån med. Gissar att tillverkningen hade börjat när du försökte avbeställa.

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av killawife:

Först av allt, varför beställer du saker som du inte ska ha? Är det inte bättre att bestämma sig först och slippa allt strul?
Men, eftersom du har handlat med paypal så har ett system för detta där du bara gör en fraud anmälan via dom så ordnar de så att dina pengar återbetalas.

Eftersom han inte ens fått varan efter 70 dagar+ så är ditt första råd ointressant. Verkar som företaget blåst honom, men som tur är har han handlat med Paypal, och lär inte vara svårt att bevisa att dom inte skickat varan till TS.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem

@muSashi: Precis så. Någon timme efter att jag kontaktat paypal fick jag full refund. Rådar alla att använda paypal för liknande transaktioner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av muSashi:

Eftersom han inte ens fått varan efter 70 dagar+ så är ditt första råd ointressant. Verkar som företaget blåst honom, men som tur är har han handlat med Paypal, och lär inte vara svårt att bevisa att dom inte skickat varan till TS.

Det är knappast ointressant. Hade han inte avbrutit affären så hade de troligen skickat varan. Nu kände de väl "vilken sur jävel" och tänkte att de låter det bero då det egentligen kvittar för dom om de återbetalar pengarna eller om paypal drar tillbaka dom. Rätt oseriöst beteende dock.
Men Paypal är bra när säljare strular. Köparen får alltid rätt. man behöver sällan ens ange några skäl för returer och behöver inte returnera defekta varor. Det är ett helvete för säljare och för folk som använder det för donationer dock. Mycket oseriöst folk finns.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.