Permalänk

Framerate låst till 104fps

Hej!
Tänkte börja spela cs igen, men när jag igårkväll satt på det så var min framerate låst till 104fps. Min uppdateringsfrekvens på skärmen är 110Hz, om det nu skulle spela någon roll.

Har Rivertuner för att låsa min fps i skyrim till 110fps, men den låser endast till det programmet, och för global settings är den av. Har testat att stänga av programmet och även att höja frameraten till 120fps för skyrim, men självklart ändras inget då.

Nvidias inställningar har jag testat att sätta på och stänga av, och har testat köra fullscreen och windowed.

Har även testat att installera om CSGO.

Hur låser jag upp min framerate? Någon som vet?

Permalänk
Medlem

i CS kan du prova skriva in "+max_fps 0" i Launch Options. (Utan citattecken)

Launch Options finner du i Steam - Bibliotek (Library) - CS - Egenskaper (Högerklicka) (Properties) - Ändra startalternativ (Set Launch Options).

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem

Rivatunner är känt för alla möjliga problem, stäng ner det helt och testa igen

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Skrivet av Pamudas:

i CS kan du prova skriva in "+max_fps 0" i Launch Options. (Utan citattecken)

Launch Options finner du i Steam - Bibliotek (Library) - CS - Egenskaper (Högerklicka) (Properties) - Ändra startalternativ (Set Launch Options).

Har tyvärr redan testat detta.

Skrivet av hakd:

Rivatunner är känt för alla möjliga problem, stäng ner det helt och testa igen

Har redan gjort. :/

Permalänk

Har du high settings och 100 FPS på lol tror jag inte du kommer över det på CS heller. Har 300+ på både CS och LoL så det måste vara att dina komponenter är lite utdaterade.

Visa signatur

5600 - 3600 MHz 16 GB - B550-F - 2060 SUPER - ENTHOO EVOLV - NH-D15

Permalänk
Skrivet av phoenix96:

Har du high settings och 100 FPS på lol tror jag inte du kommer över det på CS heller. Har 300+ på både CS och LoL så det måste vara att dina komponenter är lite utdaterade.

Oj, har inte 100 fps på lol haha. Näe, har 1070 och 4770k, som ändå är ganska bra komponenter.

Permalänk

@xGreenRed Jadu dina egna ord https://gyazo.com/4474dae7d91d6ab45d9a8e014abd46e4 Finns inställningar i CS tror jag som gör att du capar så lite FPS. Testa avinstallera det programmet du använder så kanske det blir skillnad.

Visa signatur

5600 - 3600 MHz 16 GB - B550-F - 2060 SUPER - ENTHOO EVOLV - NH-D15

Permalänk

Fixade skiten genom att installera nya grafikdrivrutiner.