Black screen när datorn har varit på för länge

Permalänk
Avstängd

Black screen när datorn har varit på för länge

Ja, nu har jag ju byggt en ny dator men har problemet att skärmen om datorn har varit på under natten inte längre hittar signalen under 3-4 sekunder när jag skall starta ett spel igen. Dvs om jag startar H1Z1 som exempel utan att ha startat om datorn kommer skärmen random bli svart en kortare tid, för att sedan visa spelet igen under 2-3 sekunder för att bli svart igen. Detta upprepas upp till 20-30 ggr för att sedan bli stabil igen en tid 5-10 min för att sedan återupprepa proceduren. Jag vet att det kan bero på extremt många olika saker, men är det någon som har ett tips vad jag kan göra förutom att starta om datorn hela tiden när jag skall spela?

AOC 35" AGON AG352UCG G-Sync
Kingston HyperX 16GB (2x8GB) DDR4 2133MHz Fury
Phanteks Eclipse P400S Svart
Samsung 850 EVO MZ-75E500B/EU 500GB SSD-disk
EVGA SuperNOVA 750 G2 1
Gigabyte AORUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB Xtreme
MSI Z270 GAMING PRO
Blue Microphones Snowball iCE Svart
ASUS Cerberus Gaming Keyboard
Razer DeathAdder Elite
Cooler Master Hyper 212 EVO WD Red 4TB IntelliPower 64MB
Core i7 7700K 4.2Ghz
Windows 10 home svensk

Mvh

Permalänk
Medlem

Jag skulle definitivt misstänka skärmen, kolla om du får byta den?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag misstänker windows strömsparläge inte jobbar som det skall med ditt 1080ti. Har för mig jag har läst något om det i någon nvidia driver release note.

Permalänk
Medlem

@Lemasive: No#1. Se till att du har den senaste officiella drivrutinen till din grafik. (Ingen beta version.)
Sedan kan du börja prova att stänga av alla ström spar funktioner i BIOS/UEFI.
Stäng sedan av alla ström spar funktioner i Windows och se om problemet försvinner.
Sedan kan du börja slå på de funktioner du känner att du vill ha, tills du är nöjd, eller felet kommer tillbaka.

Visa signatur

Gått i träda. Åter om något år!

Permalänk
Medlem

Förutom vad som redan tagits upp i tråden.
Kolla också gärna skärmens egna inställningar direkt på skärmen om möjligheten finns

Permalänk
Avstängd

Jaha, jag som tänkte att det hade med GPUns minne att göra, eftersom det inte är några problem om jag startar om datorn. Får testa lite olika saker antar jag..

Tack för svar, har inte haft problemet på ett tag, men får låta datorn stå på inatt och se hur det går imorgon.