Permalänk
Medlem

@Neuer02: Om du installerar Logitech´s program till ratten så kan du ändra forcefeedbacken den vägen

Visa signatur

Fractal Design R4 | Ryzen 5 2600 | Arctic Freezer 34 eSports DUO | HyperX Savage 16GB 2400Mhz | MSI Tomahawk B450 max | AMD Radeon RX 6700XT | Evga SuperNova 750w | Samsung SSD 840 EVO 250GB | Kingston SSD 960GB | Logitech G27 Steering Wheel

Permalänk
Medlem

@Aazor: Perfekt, nu funkar det, tack!

Permalänk
Medlem

@Aazor: Det fungerade bra ett litet tag i alla fall. Nu gör den precis samma sak som förut, men i Logitech Gaming Software står det att force feedbacken är på 18%, som jag hade när det fungerade bra. Jag har provat att starta om datorn flera gånger utan några framgångar. Vad ska jag göra?

Mvh Neuer02

Permalänk
Avstängd

Jag kör karta coldborough park farm och försöker plocka de sista två gulden. Den ena är utanför kartan och den andra på fält 22 existerar inte. Någon som vet hur man ska få tag på dessa.
Den som är utanför kartan läste jag någonstans att man ska ha en telehandler som man kör genom skogen och sen kan nå den då den är uppe i luften. Testade detta men lyckades komma under marken och fick köra ner min leasade telehandler till botten för att kunna bli av med den.

Någon som har lösningen på detta. Har googlat men inte hittat svaret.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk

Fungerar Logitech G29 för Farming Simulator 2017 PC?

Hallå! Ska köpa en Logitech G29 ratt och undrar om man kan köra FS17 med den?

Tack på förhand!

//Stickan

Permalänk

@Neuer02: Du har inte testat att stänga av FFB helt?

Och i samma fråga! Kan man köra FS17 med Logitech G29 utan några problem?

Mvh Stickan

Permalänk
Medlem

@Stickan37:

Det bör inte vara några problem, eller rättare sagt ja det fungerar. Jag har inte provat det själv ännu men underskrift längre upp kör med en G29.

Själv har jag en G920 på väg hem till mig som väntar på mig när jag kommer hem nästa vecka Ska bli skönt och sätta sig lite i lugn och ro, sätta på en country kanal och sedan gå till sin traktor

Jag har varit lite out of the loop den sista månaden så har det kommit någon ny update till FS17?

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk

@Don_Tool:

Tack för så snabbt svar!

Jag vet faktiskt inte om det har kommit någon ny update, inte vad jag vet iallafall

Ikväll så är den beställd!

Mvh Stickan

Permalänk
Medlem

@Stickan37:
Ville bra ge ett litet förtydligande då det var något småbekymmer med force feedbacken, kolla med Neuer02 längre upp för mer detaljer då det är han som kört med den nyligast så det inte blir några missförstånd

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk

@Don_Tool: Tror dock inte det är något problem. Bara sätta FFB på 0%? Om det nu går!

Sen så undrar jag varför du just valde logitech G920? Är det bättre på något sätt än Logitech G29 eller är det för att du äger en Xbox? Eller något Logitech G920 har som inte G29 har?

Mvh Stickan

Permalänk
Medlem

@Stickan37:

Nej jag har inte Xbox... jag spelar på PC. Jag valde G920 för jag tyckte den verkar vettig för bra pengar, Precis i mittenskiktet. Sedan är ju G29 och G920 exakt samma fast G920 har färglayout på knapparna från XBOX, jag känner mig mer bekväm med Xbox färgerna då jag också använder en XBOXONE handkontroll.

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk

@Don_Tool: Okej! Tack för svaret! Det blir nog en Logitech G29 Efter många om och men så kom jag fram till beslutet.

Varför jag valde G29 var för att jag har tänkt köpa en PS4 i framtiden och skulle vara kul med en ratt till den!

Man får hålla tummarna på att den funkar till FS17, Det jag ser så borde det inte vara några problem

Tack än en gång för dom snabba svaren!

Mvh Stickan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Jag kör karta coldborough park farm och försöker plocka de sista två gulden. Den ena är utanför kartan och den andra på fält 22 existerar inte. Någon som vet hur man ska få tag på dessa.
Den som är utanför kartan läste jag någonstans att man ska ha en telehandler som man kör genom skogen och sen kan nå den då den är uppe i luften. Testade detta men lyckades komma under marken och fick köra ner min leasade telehandler till botten för att kunna bli av med den.

Någon som har lösningen på detta. Har googlat men inte hittat svaret.

Nu är det rätt sent, men du kan inte komma åt dom. Finns en tråd på Farm sim forumet om den där kartan, kartskaparen har själv gått ut och sagt att det inte kommer åtgärdas förrän nästa release (om det blir någon mer release) av kartan.

Visa signatur

Arbetsstation/streamdator: Define R6, Ryzen 2600, 16GB DDR4, EVGA 980ti.
Speldator: Define R6, 6700k, 16GB DDR4, MSI 2080ti X Trio.
Filserver: Define R6, 2500k, 16GB DDR3, EVGA 960.

Permalänk

Logitech G29 FS17

Hallå!
Igår fick jag hem min Logitech G29.
Har ett problem, När man ska svänga så måste jag rotera halva ratten innan det händer något i Farming simulator 2017.
Har försökt fixa det i LGS (Senaste update) men det funkar inte... Någon som har samma problem?

Dom jag brukar kolla på YouTube kör med Logitech G29 och har inga problem alls.

MVH Stickan

Permalänk
Medlem

@Stickan37: har du kollat vad deadzon är inställt på inne i spelet? har för mig att de har 5% eller nått från början. Lite osäker men kolla upp det

Visa signatur

Fractal Design R4 | Ryzen 5 2600 | Arctic Freezer 34 eSports DUO | HyperX Savage 16GB 2400Mhz | MSI Tomahawk B450 max | AMD Radeon RX 6700XT | Evga SuperNova 750w | Samsung SSD 840 EVO 250GB | Kingston SSD 960GB | Logitech G27 Steering Wheel

Permalänk

@Aazor: Hej! Fixade det och det funkar nu, Tack så mycket!

Permalänk
Medlem

Är det någon annan här som har problem med när ni har kört maratonvändor att programmet helt plötsligt hänger sig?

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Fractal Design R4 | Ryzen 5 2600 | Arctic Freezer 34 eSports DUO | HyperX Savage 16GB 2400Mhz | MSI Tomahawk B450 max | AMD Radeon RX 6700XT | Evga SuperNova 750w | Samsung SSD 840 EVO 250GB | Kingston SSD 960GB | Logitech G27 Steering Wheel

Permalänk

@Aazor: 1:a var inte dåligt! Man kan inte tro att det är så många som vill spela en simulator där man skördar en åker!

Permalänk
Medlem

Ingen som spelar FS17? Om någon är intresserad av att köra tillsammans så hojta till.
Har en liten dedikerad server uppe nämligen.

Permalänk
Medlem

@MrShizzle: Jag är intressead! Sitter och kör singleplayer atm så vore skoj att lira med andra och tjöta lite

Visa signatur

Fractal Design R4 | Ryzen 5 2600 | Arctic Freezer 34 eSports DUO | HyperX Savage 16GB 2400Mhz | MSI Tomahawk B450 max | AMD Radeon RX 6700XT | Evga SuperNova 750w | Samsung SSD 840 EVO 250GB | Kingston SSD 960GB | Logitech G27 Steering Wheel

Permalänk

@MrShizzle: Kommer också gärna in! Letar en seriös server så det skulle sitta fint!

Permalänk
Medlem

@MrShizzle Hänger gärna med å

Permalänk
Medlem

Hejsan sitter ni och spelar MP fortfarande?
börjar bli ensamt på min jag kör på, startade en on the hills på hard
vilket jag tycker är en grymt bra karta och mycket utmaning på hard.
Men har ni eran uppe så e det självklart roligare och spela flera ihop.
skicka pm med server namn mm om ni vill ha en till

Permalänk
Medlem

Kommer lägga upp en dedikerad server ikväll/natt om allt går enligt planerna.
Kommer köra Pleasent Valley med lite olika mods som jag lägger upp på dropbox, alternativt går det ju att ladda ner från serversidan.

Så om någon/några är sugna på lite hårt drängjobb då det är en stor map med mycket fabriker och liknande så är ni välkomna att höra av er så får ni namn/password

Och det är ingen hardcore-gaming, utan mer avslappnat spelande med trevligt folk i Skype/Discord så var inte blyga

Visa signatur

Fractal Design R4 | Ryzen 5 2600 | Arctic Freezer 34 eSports DUO | HyperX Savage 16GB 2400Mhz | MSI Tomahawk B450 max | AMD Radeon RX 6700XT | Evga SuperNova 750w | Samsung SSD 840 EVO 250GB | Kingston SSD 960GB | Logitech G27 Steering Wheel

Permalänk
Medlem

@Aazor: vart hittar man er ?

Permalänk
Medlem

@Leopard: Du har PM

Visa signatur

Fractal Design R4 | Ryzen 5 2600 | Arctic Freezer 34 eSports DUO | HyperX Savage 16GB 2400Mhz | MSI Tomahawk B450 max | AMD Radeon RX 6700XT | Evga SuperNova 750w | Samsung SSD 840 EVO 250GB | Kingston SSD 960GB | Logitech G27 Steering Wheel

Permalänk

@Aazor: Hänger också gärna på MP. Har kanske inte jätte mkt tid då jag är nybliven pappa men kör mest FS för mig själv annars så vore kul !

Någon som kör med season mod btw?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@TornFalken: Du har PM

Visa signatur

Fractal Design R4 | Ryzen 5 2600 | Arctic Freezer 34 eSports DUO | HyperX Savage 16GB 2400Mhz | MSI Tomahawk B450 max | AMD Radeon RX 6700XT | Evga SuperNova 750w | Samsung SSD 840 EVO 250GB | Kingston SSD 960GB | Logitech G27 Steering Wheel

Permalänk

Äntligen röjt bort träd och stubbar för första fältet så jag kan plöja ^^, på min single player save.