Ström CoolerMaster nätaggregat SATA power?

Permalänk
Medlem

Ström CoolerMaster nätaggregat SATA power?

För några år sedan köpte och byggde jag ihop en burk, nu behöver jag stoppa in lite mer disk och då märker jag att saker inte är som jag minns.
Som jag minns det var det en stor klump med kablar som kom ur nätagget men så är det inte, det finns uttag på nätagget för att stoppa in sladdar.
Säkert var det så att man fick med lite extra såna men var jag lagt dom vet ingen, minst jag själv.
Så vilken sladd är det jag ska köpa?

Jag har hittat beskrivning och länkar på ebay men det måste ju finnas å köpa i Sverige nånstans, men hittar det fan inte nånstans...
På engelska heter sladden "SATA Modular Cable Connector for Cooler Master" men jag hittar den inte här hemma.
Länka gärna...

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av 4fred:

För några år sedan köpte och byggde jag ihop en burk, nu behöver jag stoppa in lite mer disk och då märker jag att saker inte är som jag minns.
Som jag minns det var det en stor klump med kablar som kom ur nätagget men så är det inte, det finns uttag på nätagget för att stoppa in sladdar.
Säkert var det så att man fick med lite extra såna men var jag lagt dom vet ingen, minst jag själv.
Så vilken sladd är det jag ska köpa?

Jag har hittat beskrivning och länkar på ebay men det måste ju finnas å köpa i Sverige nånstans, men hittar det fan inte nånstans...
På engelska heter sladden "SATA Modular Cable Connector for Cooler Master" men jag hittar den inte här hemma.
Länka gärna...

Det är specifika kablar för varje nätdel så endera skaffar du exakt rätt kabel som reservdel eller så hittar du nått som passar kontaktmässigt och sedan måste du mäta upp att kablaget ger rätt spänningar på respektive stift i "datoränden", om du inte mäter upp det så är risken att du förstör något mycket stor.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem