Kommer inte åt CS GO konsollen.

Permalänk
Medlem

Kommer inte åt CS GO konsollen.

Tjena!

Som titeln säger så kan jag inte öppna min konsoll i CS GO. Jag har satt på "enable" och allt sådant men när jag klickar på knappen så händer inget. Jag har testat att gå in i steam och öppna cs med "-console", och då får jag konsollen när jag startar spelet. Fast jag måste stänga ner den för att kunna klicka på menyn, och sen är den borta... huuh...

(Hade samma problem i CSS, förutom att man kunde klicka i menyn med "-console" konsollen.)

Är tacksam för hjälp!
//Pontus

Visa signatur

Only a slave is afraid to ask questions.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Powaz:

Tjena!

Som titeln säger så kan jag inte öppna min konsoll i CS GO. Jag har satt på "enable" och allt sådant men när jag klickar på knappen så händer inget. Jag har testat att gå in i steam och öppna cs med "-console", och då får jag konsollen när jag startar spelet. Fast jag måste stänga ner den för att kunna klicka på menyn, och sen är den borta... huuh...

(Hade samma problem i CSS, förutom att man kunde klicka i menyn med "-console" konsollen.)

Är tacksam för hjälp!
//Pontus

Ändra knappen för konsol jag har min på 0.

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | Powercolor Radeon RX 5700XT 8GB Red Dragon | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold

Permalänk

Hur gör man det?

Visa signatur

Ghost S1
Mitt bästa köp är min 3770K <3

Permalänk
Medlem
Skrivet av JesperOlsson:

Hur gör man det?

Options -> Keyboard / mouse -> "Toggle console" längst ner.

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | Powercolor Radeon RX 5700XT 8GB Red Dragon | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold

Permalänk
Medlem

Man kan också köra

bind F1 toggleconsole

eller någon annan knapp för att kunna öppna (och gömma) konsolen med en knapp. För mig har det aldrig fungerat att ändra "Toggle console" i inställningarna i Source-spel.

toggleconsole är bättre.
Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Skrivet av ToJa92:

Man kan också köra

bind F1 console

eller någon annan knapp för att kunna öppna konsolen med en knapp. För mig har det aldrig fungerat att ändra "Toggle console" i inställningarna i Source-spel.

Ja för att skriva

Citat:

bind F1 console

går bra när man inte vet hur man ens får upp consolen

Visa signatur

Intel i7 8700k @ 5.0GHz | Asus Rog Strix Z370-H | FD R5 | Strix Gtx 1080 ti | 16Gb Corsair Vengeance LPX 3600Mhz | Samsung 850-Series EVO 500GB | WD Caviar Black 500Gb | WD RE4 1TB x2 i Raid 1 | MK-85 <3 Cpu-Z Gamla

Citera, annars kommer jag inte tillbaka!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishg33k95:

Ja för att skriva går bra när man inte vet hur man ens får upp consolen

Det går att få upp consolen om man anger den som startalternativ för CS:GO

Högerklicka på CS:GO > egenskaper > allmänt > ange startalternativ > skriv in -console

Visa signatur

Intel Core i7 5820K @3.7ghz | 16GB Corsair LPX 3000mhz DDR4 | ASUS GeForce RTX 2060 DUAL EVO Advanced | Kingston A1000 480GB M.2 | Phanteks P300 | EVGA Supernova 650w | Asus X99-A | Aerocool Pulse L240 F |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishg33k95:

Ja för att skriva går bra när man inte vet hur man ens får upp consolen

Sätter man

-console

som startargument så får man alltid upp den när man startar, så då kan man skriva det direkt så är det fixat.

Egentligen skulle jag föreslagit att man binder till

toggleconsole

istället, då kan man öppna/stänga den med ett knapptryck.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem

Jag har testat att "binda" toggle knappen i "start" konsollen, men när jag klickar på den så stäns konsollen ner men jag kan inte öppna den!

Any ideas?

Visa signatur

Only a slave is afraid to ask questions.

Permalänk
Medlem

Oh, wait.... Yeees! det funkar! haha, jag behövde vara inne i själva spelet för att öppna den. Inte i menyn då alltså.

Tack!

Visa signatur

Only a slave is afraid to ask questions.

Permalänk
Medlem

Du måste även aktivera den i spelinställningar, där står det "aktivera utvecklarkonsoll" och sen kan du behöva trycka på inventory och sen trycka upp consollen när du startar GO då det är ett litet bugg.

Permalänk

@Von_OttO:

Tack för infon om hur man startar upp konsolen manuellt utanför spelets alternativ. hjälpte mig