Samsung galaxy s5 mikrofonen är defekt, lösning?

Permalänk
Avstängd

Samsung galaxy s5 mikrofonen är defekt, lösning?

Hej, har en samsung s5 och när jag ringer eller får samtal så kan de andra inte höra mig så bra, måste skrika så att de kan fatta. Hur kan man lösa detta? Ska jag lämna in den till garantin?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MW2 FANBOY:

Hej, har en samsung s5 och när jag ringer eller får samtal så kan de andra inte höra mig så bra, måste skrika så att de kan fatta. Hur kan man lösa detta? Ska jag lämna in den till garantin?

Har du nåt skal på? Om ja, ta av det och kolla om det är samma sak då.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

///M4

Permalänk
Avstängd
Skrivet av hoski:

Har du nåt skal på? Om ja, ta av det och kolla om det är samma sak då.

Skickades från m.sweclockers.com

har en samsung cover. testat utan men det är samma sak men försöker leta efter någon lösning på nätet.

Permalänk
Avstängd

Funkar detta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MW2 FANBOY:

Hej, har en samsung s5 och när jag ringer eller får samtal så kan de andra inte höra mig så bra, måste skrika så att de kan fatta. Hur kan man lösa detta? Ska jag lämna in den till garantin?

Testa att slå av/på brusreducering.
telefon/inställningar/brusreducering

Hade samma problem tills jag satte på den.

Visa signatur

Jag dricker öl med sugrör, och litar inte på betong

Permalänk
Hedersmedlem

Det där ser ut som lurendrejeri. Sticka in vassa föremål långt in i telefonen där mikrofonmembranet ska sitta...
Jag har skruvat en hel del i mobiler och skulle avråda från det där.

Verkar vettigare att kolla på en video hur man gör för att faktiskt öppna telefonen och byter ut mikrofonen. Det mesta går att byta ut i de där små rackarna.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

Den är ju inte ens två år gammal, det är väl bara att göra reklamation till Samsung?

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kristerj:

Testa att slå av/på brusreducering.
telefon/inställningar/brusreducering

Hade samma problem tills jag satte på den.

Testade det men det funkade inte. tack iaf

Skrivet av Söderbäck:

Det där ser ut som lurendrejeri. Sticka in vassa föremål långt in i telefonen där mikrofonmembranet ska sitta...
Jag har skruvat en hel del i mobiler och skulle avråda från det där.

Verkar vettigare att kolla på en video hur man gör för att faktiskt öppna telefonen och byter ut mikrofonen. Det mesta går att byta ut i de där små rackarna.

Okej så du rekommenderar att jag byter mikrofonen?

Skrivet av mfm:

Den är ju inte ens två år gammal, det är väl bara att göra reklamation till Samsung?

Ska ta kontakt med de på måndag.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av MW2 FANBOY:

Okej så du rekommenderar att jag byter mikrofonen?

Hmm. Well. Säger såhär. Jag hade först och främst kollat om det går på garantin. Om det misslyckades hade jag bytt ut mikrofonen om det inte var så dyrt. Inte säkert att det är rätt för alla ;).
Fast det finns kanske fler trix som faktiskt fungerar utan att behöva öppna luren.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Söderbäck:

Hmm. Well. Säger såhär. Jag hade först och främst kollat om det går på garantin. Om det misslyckades hade jag bytt ut mikrofonen om det inte var så dyrt. Inte säkert att det är rätt för alla ;).
Fast det finns kanske fler trix som faktiskt fungerar utan att behöva öppna luren.

Provade lite för hastigt så som på videon och det löste sig! tackar för hjälpen!

Permalänk

Köp ny mic samt verktyg till öppna mobilen sen är det bara att byta ut.
Snabbt och enkelt

Permalänk
Medlem

Samma problem med min S5
folk hör inte vad jag säger.
kopplade bort brusreduceringen nu, det hjälpte inte.
Telefonen är två månader gammal

Visa signatur

Hawk

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Funkade direkt!
Tack som fan, jag har haft problem länge så använt andra telefoner istället.