extern usb 3.0 kabinett till hårddiskar

Permalänk

extern usb 3.0 kabinett till hårddiskar

Jag har fyllt min Synology DS414 nas med 4x4tb hdd som maxar ut den största volymen man kan ha på 16tb. Så nu tänkte jag expandera den med en extern usb kabinett med plats för 4+ hårddiskar som jag kan koppla till nas enheten. Problemet efter läst på prisjakt, aliexpress, amazon etc är att dem flesta som finns på marknaden och kostar mellan 1000-4000kr alla verkar med tiden 'äta' upp hårddiskar så folk får formatera om, raid som krashar osv.

TLDR; finns där någon bra usb kabinett för plats för flera hårddiskar som någon testat som går att köra till en nas och att den då är stabil?

Tack på förhand,

Visa signatur

All right chums, time's up, let's do this...LEEROOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOY JEEEEEEENKIIIIIIIIIIIIIIINS!!!!

The Najntis podcast

Permalänk
Medlem

Hej, jag har kört med "icy box" 4 diskars usb3 jbods. Väldigt simpla och prisvärda. Sen ang. Diskproblemet så skulle jag kolla mer på OS:et och konfigurationer där än på lådorna. Men det är svårt att rekommendera nåt utan o veta vilken fart du behöver iofs.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av PlawsWorth:

...alla verkar med tiden 'äta' upp hårddiskar så folk får formatera om, raid som krashar osv.

Kan du beskriva lite mer ingående vad du menar med att diskarna äts upp och måste omformateras?