Bilder på ditt senaste inköp (2017)

Permalänk
Medlem
Skrivet av sander00se:

Ville ha en wellington klocka, men klockor är dyra. Så beställde en kopia ifrån kina för 33kr ink. frakt. Nej jag är ingen poser som låtsats att den är äkta hahahha.

http://i.imgur.com/FIHY9zLl.jpg

Designklockor som Daniel Wellington, Boss, Gant etc. är värdelöst skit så vill man ha en sån kan man nog lika gärna köpa en kopia för 30kr. Jag förstår dock inte riktigt vitsen med att ha en defekt klocka som accessoar? Även om designen är viktig är det väl minst lika viktigt att den klarar av att visa och hålla tiden.

Det finns flera klockforum där man kan göra riktiga klipp och en bra klocka behöver inte kosta tiotusentals kronor. På dessa forum är dessutom många användare samlare så klockorna har i de flesta fall endast använts vid ett fåtal tillfällen eller kanske inte alls.

Visa signatur

FD North | Gigabyte B650 AORUS Elite AX v2 | 9800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Corsair Vengeance 6000MHz CL30 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | LG 42" C4

Permalänk
Medlem
Skrivet av ågren:

Designklockor som Daniel Wellington, Boss, Gant etc. är värdelöst skit så vill man ha en sån kan man nog lika gärna köpa en kopia för 30kr. Jag förstår dock inte riktigt vitsen med att ha en defekt klocka som accessoar? Även om designen är viktig är det väl minst lika viktigt att den klarar av att visa och hålla tiden.

Det finns flera klockforum där man kan göra riktiga klipp och en bra klocka behöver inte kosta tiotusentals kronor. På dessa forum är dessutom många användare samlare så klockorna har i de flesta fall endast använts vid ett fåtal tillfällen eller kanske inte alls.

Den både visar samt håller tiden rätt dock vet jag inte hur länge den kommer göra det.. Så förstår vad du syftar på

Permalänk
Medlem
Skrivet av sander00se:

Den både visar samt håller tiden rätt dock vet jag inte hur länge den kommer göra det.. Så förstår vad du syftar på

Hehe, ja det är mest en tidsfråga. Problemet med 'märkesklockor' är att de består av väldigt billiga delar och har begränsad hållbarhet men på plussidan så är det nästan uteslutande quartz vilket innebär att de oftast håller tiden helt OK (så länge som de håller).

Tycka vad man vill om kopior men ditt köp är som sagt ett betydligt bättre väl än en äkta DW ur i stort sett alla aspekter.

Visa signatur

FD North | Gigabyte B650 AORUS Elite AX v2 | 9800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Corsair Vengeance 6000MHz CL30 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | LG 42" C4

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av Icte:

Det här var nytt för mig! Intressant koncept av Lego, man blir sugen på att köpa en själv

Jag köpte 2...
Var på BR med ungarna och såg dessa (finns flera olika) och bara utbrast "Naaawhh!"

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Det här var nytt för mig! Intressant koncept av Lego, man blir sugen på att köpa en själv

Indeed! Frågan är hur länge kopior håller dock, speciellt de som kostar 33 kr

Har du en länk till varifrån du köpte klockan?

Jag har köpt liknande kopior.
Den jag har på armen nu har hållit i ca 1 år.

Så helt ok för ~30kr

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

Då var semestern räddad! Ingen risk att man sitter sysslolös i alla fall!

3D Skrivare #1 - Creality CR-10

3D Skrivare #2 - TEVO Tarantula

Panasonic G80

Metabo TS254 bordssåg

Visa signatur

Stationära | Define 7 Compact | RM750x White | X570S AERO G | Ryzen 5 5600x | NH-D15 Chromax | Flare X 4x8GB 3200MHz | RTX 4070 Super | MP600 1TB | 980 1TB | A2000 1TB | 970 EVO 500GB | 850 EVO 500GB |
Acer X34A + 2x Dell U2719D | Wave 1 | Arctis Nova Pro Wireless |
Laptop | Macbook Air M1 2020 | 16GB | 256GB |
3dkatten.se

Permalänk
Medlem

Uppgradering inför studier. Var riktigt taggad på att bygga ihop idag. Paketet med chassit och med processorn kom från samma butik, båda hamnade i Härryda igår, varav Chassit skickade man sedan upp till Örebro som inte ens är i närheten av där jag bor? Förstår inte logiken, så jag inväntar fortfarande chassit. Blir galen på PostNord.

Visa signatur

🡇

• 5800x3D • RTX 3060 •

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Sjoooberg:

Uppgradering inför studier. Var riktigt taggad på att bygga ihop idag. Paketet med chassit och med processorn kom från samma butik, båda hamnade i Härryda igår, varav Chassit skickade man sedan upp till Örebro som inte ens är i närheten av där jag bor? Förstår inte logiken, så jag inväntar fortfarande chassit. Blir galen på PostNord.

http://i.imgur.com/zvnBEP3.jpg

Örebro är en av Postnords få kvarvarande centraler, vi i Norrland får våra paket genom den. Men Tjörn, det känns verkligen som den sorterats fel då.

Hoppats du hunnit få den vid det här laget.

Permalänk
Medlem

X34A - uppgraderade från min LG 34UC88-B och är extremt nöjd!

Pros:
Mindre bleed
Samma bild kvalite (extremt bra!)
G-Sync V2 (100hz vs 60hz!!!)
RGB-slinga (såklart!)
Metall-design
Snyggare fot-design

Cons:
Sämre högtalare
Själva skärmen är inte lika slimmad
Inte lika aggressiv curve (bra och dåligt.)

Rekommenderar starkt!

Permalänk
Medlem

En ny TV, med rekommendationer härifrån Sjukt nöjd!

Visa signatur

Gigabyte Z97P-D3 | Intel Core i7 4790K | G.Skill 16GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz Ripjaws X Performance | Maxtor 250GB | OCZ Vertex 2 SSD 60GB | Samsung SSD 830-Series 128GB | Samsung SSD 840-Series 128GB | 620W HX Corsair | GIGABYTE GTX 970 GAMING | Samsung TFT 24" P2450H Rose Black | BENQ XL2420T

Permalänk
Medlem

3850Mhz på stock volt än så länge och aldrig över 60c.
Vilket litet monster r5 1600 var <3

Visa signatur

CPU: 5800x3d
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem

Maskinen är i nyskick, skall ta bort skärmskyddet eftersom det är så dåligt applicerat, har ett annat på ingång istället.
Köpte den mest för "ifall/bara för att" och att den har faktiskt ett fungerande batteri (som går att hitta nya lätt) och jag har gett upp om min PSP 3000 när det gäller batteri delen. Flasha till Custom Firmware också.

Visa signatur

💻GPD WIN 1 Portable "3DFX" | 💻 CATICORN (22")Lappy | 💻Compaq Armada 1592 DT | 💻Thinkpad x240 Linux Mint |
🖥️Desktop | i9 10850k | Kraken X53 CPU |Trident Z 4000MHz 32GB RAM | PALIT RTX 3090 | BYKSKI AIO WC GPU | 3x NVME | 2x SSD | Kolink Stronghold Overseer |
💻IBM Thinkpad T42 | 32GB IDE SSD | 128MB RAM | Radeon 7500 | 14" |
Länk till över 20 års Egenkomponerad Musik

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Leafo:

http://i.imgur.com/PhGYRgo.jpg
http://i.imgur.com/C1j8xqw.jpg
http://i.imgur.com/YHQ1u0t.jpg
Maskinen är i nyskick, skall ta bort skärmskyddet eftersom det är så dåligt applicerat, har ett annat på ingång istället.
Köpte den mest för "ifall/bara för att" och att den har faktiskt ett fungerande batteri (som går att hitta nya lätt) och jag har gett upp om min PSP 3000 när det gäller batteri delen. Flasha till Custom Firmware också.

Hehe, CFW är ju nästan tvunget på den där. Ökänd som oanvändbar med Sonys egna firmware, då så pass många spel saknades. Utöver det är det väl bästa modellen va?
Skärmen ska vara bra, om jag nu inte minns fel. Jag har själv en PSP-2000 med extrem ghosting och överlag dålig panel.

Hoppas du får fart på den med.

Permalänk
Medlem

Fracal Deisgn Nano S - I White
Nu väntar jag bara på att Gigabyte eller ASRock ska släppa sitt mITX mobo till Ryzen så jag kan köpa resten av delarna och bygga ihop

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Hehe, CFW är ju nästan tvunget på den där. Ökänd som oanvändbar med Sonys egna firmware, då så pass många spel saknades. Utöver det är det väl bästa modellen va?
Skärmen ska vara bra, om jag nu inte minns fel. Jag har själv en PSP-2000 med extrem ghosting och överlag dålig panel.

Hoppas du får fart på den med.

Så sant. Jag installerade CFW inom 2 minuter och den fungerar utmärkt (testade Wipeout Pulse ISO). Skärmen är faktiskt mycket bra, schysta färger och låg latens! Det jag gillade med CFW var möjligheten att överklocka maskinen så spelen blev stabilare när de är i 60 fps, skönt att se efter tio år senare att det är samma menyer ännu idag

Visa signatur

💻GPD WIN 1 Portable "3DFX" | 💻 CATICORN (22")Lappy | 💻Compaq Armada 1592 DT | 💻Thinkpad x240 Linux Mint |
🖥️Desktop | i9 10850k | Kraken X53 CPU |Trident Z 4000MHz 32GB RAM | PALIT RTX 3090 | BYKSKI AIO WC GPU | 3x NVME | 2x SSD | Kolink Stronghold Overseer |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Leafo:

Så sant. Jag installerade CFW inom 2 minuter och den fungerar utmärkt (testade Wipeout Pulse ISO). Skärmen är faktiskt mycket bra, schysta färger och låg latens! Det jag gillade med CFW var möjligheten att överklicka maskinen så spelen blev stabilare när de är i 60 fps, skönt att se efter tio år senare att det är samma menyer ännu idag

Härligt, låter som du gjort ett bra fynd med.

Permalänk
Medlem

Var förbi skroten å köpte en lite vassare kam till 940in köpte även en "ny" bakaxel hehe

Permalänk
Medlem

Beställde en ny mus förra helgen hämta den igår

Och idag ser man en test av den idag.
Har inte hunnit testa den så mycket än men känns skön för min hand.
Och mittenknappen/scrollhjulet är väldigt trögt som tryckknapp som dom skriver.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 64GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5700X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Galaxy Tab S9 FE, Telefon: Pixel 9

Permalänk
Medlem

Till Dreamcast.

Visa signatur

Permalänk

Det blev en Harman Kardon GO PLAY på Media Markts REA

Visa signatur

ASUS STRIX B450-F, AMD Ryzen 5 2600, Asus Radeon RX Vega 56 Strix, Corsair Vengeance LPX 16GB 3000Mhz, Corsair RM750x, Fractal Design Meshify C

Permalänk

Ny leksak. Har flugit ett par laddningar och måste säga att den är förvånansvärt rolig att flyga, kräver inte ett flygfält heller vilket är ett plus.
http://i.imgur.com/zHLGqk9.jpg[/img]]

Visa signatur

2x Xeon E5 2697 v3 | 64GB | 6700 XT

Permalänk
Rekordmedlem

Jag var på en av secondhandbutikerna och fyndade en lagom trasig (drivrem av på kasettdäcket) stor bergsprängare från 1987 med linjeingång, den spelar betydligt bättre än dagens små batteridrivna plutteljudlimpor, dessutom hade jag inte råd att köpa en när jag var liten så habegäret hade inte blivit tillfredsställt tidigare, nu var det rätt pris så jag blev ägare av en Hitachi TRK 3D70

Ville även modernisera den eftersom jag inte använder kassetter längre så jag skaffade en Chromecast Audio i fyndhörnan på Elgiganten så nu har jag en "stor och modern" batteridriven musikanläggning för mindre än 300kr som passar utmärkt att köra med i trädgården.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av mrqaffe:

Jag var på en av secondhandbutikerna och fyndade en lagom trasig (drivrem av på kasettdäcket) stor bergsprängare från 1987 med linjeingång, den spelar betydligt bättre än dagens små batteridrivna plutteljudlimpor, dessutom hade jag inte råd att köpa en när jag var liten så habegäret hade inte blivit tillfredsställt tidigare, nu var det rätt pris så jag blev ägare av en Hitachi TRK 3D70
https://www.pixeltopic.com/files/2017/7/epsshmtyqkjbhs.png
https://www.pixeltopic.com/files/2017/7/ztxhjvwxkemoh.png
Ville även modernisera den eftersom jag inte använder kassetter längre så jag skaffade en Chromecast Audio i fyndhörnan på Elgiganten så nu har jag en "stor och modern" batteridriven musikanläggning för mindre än 300kr som passar utmärkt att köra med i trädgården.
https://www.pixeltopic.com/files/2017/7/upvycfwegrupaky.png

Hehe, ser man någon gå runt med bergsprängare på axeln i Salstad i sommar så är det förmodligen mrqaffe!

Jag är rätt inne på retro/nostalgiprylar och specifikt sånt jag inte hade råd med på tiden det begav sig. Riktigt härligt att tillslut väl ha vad det nu är i handen. Eller åter fått tag i något man på något vis blivit av med under alla år som gått. Att sedan modernisera det som går är rätt trevligt det med förstås.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av wurpan:

Då var semestern räddad! Ingen risk att man sitter sysslolös i alla fall!

3D Skrivare #1 - Creality CR-10
http://www.hemler.se/public/99mac/creality_cr10.jpg

3D Skrivare #2 - TEVO Tarantula
http://www.hemler.se/public/99mac/tevo_tarantula.jpg

Panasonic G80
http://www.hemler.se/public/99mac/panasonic_g80.jpg

Metabo TS254 bordssåg
http://www.hemler.se/public/99mac/metabo_ts254.jpg

Nu blev man lite sugen på en 3d-skrivare (och en Ron Paulk-inspirerad arbetsbänk )

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Visa signatur

[Låda: NZXT H630 Ultra Tower Silent] [MB: ASRock Z590 Velocita] [CPU: Intel 10900K] [CPU-kylning: Arctic Cooling Liquid Freezer II 360] [Mem: 32 GB 34666 MHz CL15] [GPU: XFX Speedster Merc 319 6950 XT] [Lagring: 180 GB Intel+128 GB Corsair SSD, 525 GB Crucial M.2] [Bildskärm: LG 4k 43" bildskärm] [Ljudkort: inbyggt, med extern hörlursförstärkare/DAC] [Högtalare: Edifier S530D] [Lurar: Beyerdynamic Amiron Home]

Permalänk
Medlem

Ncase M1, år 2017 äntligen mindre formfaktor, ska bli spännande att sätta ihop datorn när alla delar kommit.

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 64GB DDR5 - ASUS RTX 5090 ROG Astral OC - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - WD Black HDD - Noctua NH-D15 G2 - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem

Blev trött på batteri tiden med min nexus 5x.

Så blev en moto z med batteri mod, så totalt 4800 mah.
Är inte så telefon fantast, men skärmen på denna imponerade.

Trodde att ips var kung när det gäller färger och svärta, sen jämförde man denna 2k amoled skärm bredvid. Och ser en förbättring. Synd att amoled skärmar skiftar lite i färg på vitt bakgrund beroende på vinkel, skulle annars vara perfekt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gaming: i7 13700k | 3080 Tuf oc | 32gb | 2TB nvme | Evga 1000 P2

HTPC: 3400g | 16gb | 250gb nvme

NAS: 12600k | 32gb | 512gb ssd | 2x1TB nvme | 3x16TB exos

Permalänk
Medlem

Ersatte en gammal 32" LCD-TV i sovrummet med en LG oled55b6v, skaplig skillnad kan man säga gick på 13 700 eller nåt sånt, helt okej pris för en OLED!

Permalänk
Medlem

@mrqaffe: Det där är kvalite! Har en exakt likadan från min far i garaget.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Smedhz:

@mrqaffe: Det där är kvalite! Har en exakt likadan från min far i garaget.

Ja bergsprängarn fungerar helt perfekt förutom en gummirem som gått av, inte ens smutsiga/slitna pottar på den trots att den är 30 år gammal,
Jag gillar att rota i elektronikskrotlådor på secondhandbutikerna, det är inte bara billigt utan man får bra samvete också när man återanvänder saker (desssutom är det välgörenhetsorganisationer som har butikerna) så jag ska se om det inte går att fixa en 5V spänningsmatning internt så den kan driva Chromecasten eller nån annan usbpryl direkt, jag har köpt en trasig bil-usbladdare för 5 kronor (ciggkontaktens "nos" har lossnat) som jag tänkte ha som utgångsmaterial.
Kanske går det även fixa nån möjlighet att ha ett lipobatteripack och en möjlighet att ladda utan att ta ut det i stället för de 10 torrbatterier den kräver i originalutförande.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.