Permalänk
Medlem

Hemsida

Tjena!
Jag o en vän har jobbat på en tradingsida för csgo/h1 skins. Men då jag endast är 17, hur blir de med domänen? Då mitt namn måste stå på den. Är det lagligt med tradingsidor? Låter skumt om det inte är de... Men har ingen aning om sånt här. Admins kan väl flytta tråden om den ligger helt fel haha.

Permalänk
Keeper of Traditions

Det kommer nog inte funka så bra... Läs på om tidigare försök som gjorts.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Så länge du inte gör något olagligt så kanske du kan få någon av dina föräldrar eller nån kan stå på domänen. Då jag har för mig att valv är/var ganska emot tradingsidor kanske du inte vill att dit Steam-konto riskera att bli bannat eller nå sånt.

Visa signatur

Смерть -это решение всех проблем. Нет человека - нет проблемы
Comp1: Ubuntu 16.04 Comp2: Arch Linux
Comp3: Ubuntu Server 16.04 Comp4: Centos 6.5
Comp5: Linux mint 16 Comp6: Raspberry pi (olika OS hela tiden)
Phone: Motorola Google Nexus 6

Permalänk
Medlem

Att registrera ett domännamn är det minsta problemet, använd t.ex https://www.gandi.net/ så är det löst.

Det är dock nämnvärt att Valve inte direkt har något till över för tradingsidor.
All form av tradingsidor är inom en "gråzon".
Börjar ni skyffla pengar så är det extra viktigt att det sköts ordentligt.

Permalänk
Medlem

@MrShizzle: Yes. Vi får se hur det går. :D. Tack för hjälpen!

Permalänk
Medlem

@asdfgh: Det skipper man ju helst! Men det ska jag ha i åtanke, tack!