Knäpptyst Mini PC (mITX, i5 6600, 16GB, semipassiv PSU, SSD)

Permalänk
Medlem

Knäpptyst Mini PC (mITX, i5 6600, 16GB, semipassiv PSU, SSD)

Säljer nu min knappt använda stationära mini PC, som inhandlades och byggdes för ca ett år sedan. Alla kompontenter har ca 1 år kvar av garantin, och samtliga originallådor finns.

Datorn är knäpptyst, då nätaggregatet är semi-passivt, och CPU-fläkten alltid går på lågvarv. Vid normalt användande är det i princip omöjligt höra om den är på eller ej (den är alltså såpass tyst). Passar perfekt på skrivbordet eller i TV-bänken. Extremt nöjd med datorn, hade gärna haft den kvar i min ägo, men misstänker att det inte hinner bli särskilt mycket gibbande som civilingenjörsstudent.

Väldigt litet chassi, kan liknas med en hemmabioförstärkare i storleken, med stöd för fullstort grafikkort. Just nu sitter det ett Asus Strix 980Ti i burken, men detta är förmodligen redan sålt (2500 SEK).

Om köparen vill komplettera med ett grafikkort och inte har kunskap för installation kan jag hjälpa med detta.

Anledningen till försäljning är pga övergång till laptop för studier (byte mot 13" ultraportabel laptop är intressant).

Finns att hämta i Borås t.om. 3e augusti, efter det finns den på Södermalm i Stockholm.

Sätter priset till 5.500 SEK.

Chassi: SilverStone Milo ML07
Moderkort: Asus Z170i Pro Gaming
CPU: Intel i5-6600
CPU-kylare: Be Quiet! Shadow Rock LP
RAM: DDR4 16GB (2x8GBB) 2666MHz
SSD: Samsung 960 EVO 500GB & Crucial BX100 250GB
PSU: Corsair SF450
OS: Äkta Windows 10 Pro programvara

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Utan grafikkort kan jag börja med ett bud på 4500:- Gäller tom imorgon 20/7 15.00 ca då jag passerar Borås.

//Magnus

Permalänk

Bjuder 4600 med hämtning i sthlm

Permalänk
Medlem

Coolt bygge. Lite off topic men du kommer garanterat ha mkt tid att Gibba som civilingejörsstudent

Visa signatur

Cpu: Ryzen 5800x3D, 32 GB, GPU: EVGA RTX 3060 TI Massa SSDs

Permalänk
Medlem

4750:- hämtar i Borås

//Magnus

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av JacobMardfelt:

Coolt bygge. Lite off topic men du kommer garanterat ha mkt tid att Gibba som civilingejörsstudent

Tack, väldigt nöjd med bygget, även med ett 980Ti är datorn knäpptyst. Kör enbart med M2 disk atm, så det är minimalt med kablar dessutom (bra luftflöde).

Ska pendla till Uppsala så det lär inte bli mycket tid över dessvärre...

--

Gällande byte mot laptop vill jag förtydliga med att jag vill ha Skylake, eventuellt Kaby.

Permalänk
Medlem

Hej,

Bjuder 5200 kr, bor i Uppsala men kan kanske hämta på söder.

Johan

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

5500:- Hämtar i Borås

//Magnus

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tutilut:

5500:- Hämtar i Borås

//Magnus

Skickades från m.sweclockers.com

Jobbar till 17, så kan dessvärre inte släppa den idag vid 15. Sorry!

Permalänk
Medlem

Det är lugnt, senaste budet kvarstår. Är dock bortrest över helgen.

//Magnus

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Vilket 980ti har du haft i, Founders edition eller motsvarande med blower fläkt eller någon annan kyllösning?

//Magnus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tutilut:

Det är lugnt, senaste budet kvarstår. Är dock bortrest över helgen.

//Magnus

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Tutilut:

Vilket 980ti har du haft i, Founders edition eller motsvarande med blower fläkt eller någon annan kyllösning?

//Magnus

Toppen!

ASUS Strix 980Ti sitter i burken nu, fläktarna är avstängda vid normalt användande (dvs enbart CPU-fläkten är aktiv på lägsta varvtal). Vid spel så går fläktarna igång, både för PSU och GPU, men även CPU-fläkten ökar något i varvtal. Men verkligen inte så att man stör sig.

Permalänk
Medlem

Har två bud på 5500 kr, men @Tutilut har första tjing. Säljer helst datorn på måndag (24/7) eller tisdag (25/7), då jag åker på semester onsdag den 26e.

Bara operativsystem och M2 disken går ju på 5.000 kr, så detta är ett väldigt fördelaktigt pris.

Permalänk
Medlem

Kommer hem från Stockholm söndag kväll så måndag eller tisdag skulle kunna funka för mig om inte någon bjuder över.

//Magnus

Skickades från m.sweclockers.com