Behöver hjälp! Behöver en till skärm till min setup!!!!

Permalänk

Behöver hjälp! Behöver en till skärm till min setup!!!!

Tjena, Jag och frugan har varsin AOC 35" N-sync 100hz Curved.
Vi bytte till dessa vid lanseringen utav dom för slippa kaoset med vars 2 skärmar, 2st ps4, 2st PC osv osv..
Vi ville ha clean look istället för kom å hjälp mig dö 11årig gamer hörna. (No offense)

Hur det ser ut

Jag var och tittade precis på Media Markt, för jag saknar en andra skärm att ha Twitch/FB/Spotify på medan jag spelar.
JAG VILL INTE HA EN TILL VANLIG SKÄRM, det förstör hela looken samt anledningen till varför jag pröjsade 20,000kr för 2st monster skärmar. (samt jag har våra gamla skärmar som ligger och samlar damm, tanken är dom ska gå till barnen så fort pågen börjar skolan till höst)

Jag hade tänkt att ha en Padda eller en Hybrid padda/laptop å använda den som en liten liten extra skärm just för twitch under min vanliga skärm.

Men enligt Media Marks pöjkar så går inte det för dom inte har någon "ingående kontakt" endast "utgående kontakt".
Fungerar inte min tanke på något vis eller med någon padda/hybrid laptop?

Jag vill helst bara ha skärmen å inte en mini laptop med ett extra tagentbord osv..
För blir det en egen separat dator då får jag inte ljudet från t ex Twitch när jag sitter och lirar på min Stationära PC..
Då har jag som sagt problem med ljudkällan.

Är det någon som har en lösning på mitt problem? =S

Dom hybriderna jag stod och tittade på, dom verkade vara perfekt för mitt syfte, Använda den som extra skärm hemma, å sen bara koppla på tangentbordet och använda det inbyggda WIN10 OS när man är hemifrån typ med husvagnen...

Snälla hjälp!!

Visa signatur

MSI Z370i Gaming Pro Carbon AC
I7 8700k 3.7 GHz 12mb
ASUS GeForce GTX 1080 TI 11GB Turbo
Ballistix 16gb DDR4 3200MHz CL15 Elite
AOC 35" AGON AG352UCG G-Sync

Permalänk

Tydligen så är "Splashtop Wired XDisplay" lösningen på min fråga men fungerar endast på plattor med IOS eller Android.

Visa signatur

MSI Z370i Gaming Pro Carbon AC
I7 8700k 3.7 GHz 12mb
ASUS GeForce GTX 1080 TI 11GB Turbo
Ballistix 16gb DDR4 3200MHz CL15 Elite
AOC 35" AGON AG352UCG G-Sync

Permalänk
Medlem

Varför köper du inte en till likadan som du har och sätter den mellan era två skärmar. Sen använder ni halva var. Vore coolt om det gick iaf

Visa signatur

Louqe Ghost S1 MK3 | Asus ROG Strix B660-I Gaming WiFi | Intel Core i7 12700K | nVidia RTX 2070 Super FE | Corsair 64GB (2x32GB) DDR5 5600MHz CL40 Vengeance | Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Corsair SF750 750W 80+ Platinum | Noctua NH-L12 Ghost S1 edition | Kablar från pslate customs | 2 stk Dell Ultrasharp 3014 | Logitech MX Keys | Logitech MX Anywhere

Permalänk
Skrivet av sunefred:

Varför köper du inte en till likadan som du har och sätter den mellan era två skärmar. Sen använder ni halva var. Vore coolt om det gick iaf

haha joo coolt hade det varit =D

Visa signatur

MSI Z370i Gaming Pro Carbon AC
I7 8700k 3.7 GHz 12mb
ASUS GeForce GTX 1080 TI 11GB Turbo
Ballistix 16gb DDR4 3200MHz CL15 Elite
AOC 35" AGON AG352UCG G-Sync

Permalänk

Funderat lite på Ipad mini som en extra skärm, å ha något typ av Stand till paddan å sätta fast den i skärmen på något vis, (sugpropp bakom skärmen??) å ha den vid sidan om :/ (typ nån bil hållare för padda eller nåt liknande)

Men det blir genast dyrt då, en liten 7,9" "skärm" för 3-5k...
Plus stand eller sugpropp för bil om det ens går..

Visst paddan går att använda som den ska också men det lär den ej göra, har min Iphone 7 till allt..
medan en hybrid PC hade kunnat användas både till jobb, semester, Husvagns dagar osv =P visst paddan fungerar där också, men hade föredragit en win10 hybrid över ios padda...

Ja jag vet inte!! måste forska å tänka mer hehe

Visa signatur

MSI Z370i Gaming Pro Carbon AC
I7 8700k 3.7 GHz 12mb
ASUS GeForce GTX 1080 TI 11GB Turbo
Ballistix 16gb DDR4 3200MHz CL15 Elite
AOC 35" AGON AG352UCG G-Sync

Permalänk
Medlem

@H4ppy0137: https://www.prisjakt.nu/kategori.php?l=s326186977&o=eg_89&rev...

Filter USB som video-signal sorterat på minsta skärmstorlek först, ingen aning om detta funkar men det känns ju som en bra lösning.

Första resultatet har denna och kostar 1500 i sverige eller 700 internationellt (inte hybrid men extended desktop)

Officially Lilliput's lowest priced 7" monitor!
Hugley popular in the retail digital signage and point of sale markets for displaying advertising in shopping centres.
Configure your UM70 to your display requirements. Set as primary or extended desktop.

Permalänk
Skrivet av lappen81:

@Lowfatmilk: https://www.prisjakt.nu/kategori.php?l=s326186977&o=eg_89&rev...

Filter USB som video-signal sorterat på minsta skärmstorlek först, ingen aning om detta funkar men det känns ju som en bra lösning.

Första resultatet har denna och kostar 1500 i sverige eller 700 internationellt (inte hybrid men extended desktop)

Officially Lilliput's lowest priced 7" monitor!
Hugley popular in the retail digital signage and point of sale markets for displaying advertising in shopping centres.
Configure your UM70 to your display requirements. Set as primary or extended desktop.

Najs! tack som f*n!
ska kika mer på det under dagen, håller på packa för camping semester =P

men 7" lilliput 15ms respons tid.. det är väl lugnt för twitch/youtube/facebook ändamål right?

Visa signatur

MSI Z370i Gaming Pro Carbon AC
I7 8700k 3.7 GHz 12mb
ASUS GeForce GTX 1080 TI 11GB Turbo
Ballistix 16gb DDR4 3200MHz CL15 Elite
AOC 35" AGON AG352UCG G-Sync

Permalänk
Medlem

@H4ppy0137: Ingen aning men det verkar fungera för den snäppet dyrare touch screen varianten i alla fall https://www.youtube.com/watch?v=PHyw7GKMzww

Permalänk
Medlem

@H4ppy0137: @lappen81's post fick mig att tänka på en annan kategori med små skärmar: digitala fotoramar. Där finns ett större utbud med småskärmar där och de flesta har inbyggt stöd. Det finns vissa med HDMI input, annars är det mycket USB.

Visa signatur

Louqe Ghost S1 MK3 | Asus ROG Strix B660-I Gaming WiFi | Intel Core i7 12700K | nVidia RTX 2070 Super FE | Corsair 64GB (2x32GB) DDR5 5600MHz CL40 Vengeance | Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Corsair SF750 750W 80+ Platinum | Noctua NH-L12 Ghost S1 edition | Kablar från pslate customs | 2 stk Dell Ultrasharp 3014 | Logitech MX Keys | Logitech MX Anywhere

Permalänk

har försökt leta upp en bra digital fotoram men hittar inget vettigt..

så vad tycker ni SweC?

för mitt ändamål

•laptop(blir ju seperat ljud men inte om man kunde lösa d på nåt sätt å använda den som en skärm åt min pC)

•hybrid laptop (-||-)

•ipad mini eller en android platta å använda splashtop appen (det fungerade felfritt med iphone 7 men lite liten skärm 🤣)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MSI Z370i Gaming Pro Carbon AC
I7 8700k 3.7 GHz 12mb
ASUS GeForce GTX 1080 TI 11GB Turbo
Ballistix 16gb DDR4 3200MHz CL15 Elite
AOC 35" AGON AG352UCG G-Sync