Permalänk

Gamingdator, 10.13K

Lite hjälp med att bestämma från vilken sida man ska beställa för att få datorn så bra som möjligt och dessutom så att man får bästa möjliga försäkring.(utan operativsystem, med skärm, mus och tangentbord. Datorn ska fungera till Battle field 1 och gta bland annat.

Permalänk
Medlem

tycker att du kan försöka leta fram något själv. annars blir det inte bara lite hjälp som du får. fråga sen om ditt resultat verkar okej.

bra sidor: komplett, inet, webhallen, prisjakt, youtube

Visa signatur

DFI Lanparty Ultra-D :: x2 4400+ :: x1800XT 512MB :: Corsair TWINX2048-3200C2 ::

Permalänk
Permalänk

Dator 13k

Nord waystore har gett ett förslag på följande lista efter att jag kom in med en egen lista och frågade vad de tyckte, så nu undrar jag Vad ni tycker om listan? (har inga exakta priser på de olika delarna men de vill ha 12797kr för att beställa hem sakerna, bygga ihop datorn, installera windows och och sedan bidra med support vid problem)(För att vara tydlig så ska dator delarna gå på 10k och 2797kr vill Nord waystore ha för att bygga ihop datorn och installera windows):
* intel core i5 7400 3.0GHz 6MB
* MSI B250M PRO-VDH
* crosair 8GB (2X4GB) DDR4 2133 MHz CL13 vengeance LPX S...
* MSI geforce GTX 1050 ti 4GB GT OC
* ASUS DVD +-RW DRW-24D5MT svart retail
* BenQ 24" GW2406Z
* Windows 10 home svensk 64-bit OEM
* fractal design EFFEKT 500W
* OCZ TL100 240GB
* seagate Barracuda 1TB 7200rpm 64MB
* logitech G300s
* Deltaco gamingtangentbord svart/röd
* Corsair carbide R88

Permalänk
Medlem

@mrBlomski: https://www.inet.se/kundvagn/visa/10593316/

Snarlikt bygge på Inet för lite mindre peng och med starkare grafikkort samt större lagring. Monterat o klart.

Permalänk
Medlem

Låter som rent bedrägeri anser jag, Köper du från Inet eller Webhallen så får du betydligt roligare saker. Dessutom så är en Ryzen 5 1600x betydligt mer för pengarna en vad en i5 är idag. Dessutom får du saker som är snygga att titta på också.

https://www.inet.se/kundvagn/visa/10593339/

Sedan fundera på vad du har idag. Vissa saker som du redan har kan du ta med dig och spara pengar på. Har inte tagit med en skärm samt OS då du måste välja själv. Tangentbord och mus kan du själv ta med dig. Att få den monterad och installerad kostar 699 kr hos inet. vilket ger betydligt mer för samma pris.

Visa signatur

Server: Fractal design Define 7 XL | AMD Ryzen 7 5800X 8/16 | ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO | 64GB Corsair @ 3000MHz | ASUS Radeon RX 460 2GB | Samsung 960 PRO 512 GB M.2 | 2x 2TB Samsung 850 PRO SSD | 6x Seagate Ironwolf Pro 10TB
WS: Phantex Entoo Elite | AMD Ryzen Threadripper 1950X 16/32 | ASUS Zenith extreme | 128GB G.Skill @ 2400MHz | ASUS Radeon HD7970 | 3x 2TB Samsung 960PRO M.2 | 6x Seagate Ironwolf Pro 10 TB
NEC PA301W 30" @ 2560x1600 | Linux Mint 21.3 Cinnamon

Permalänk
Hedersmedlem

@mrBlomski *Trådar sammanfogade i enlighet med §3.3*

Först och främst vill jag önska dig välkommen till Sweclockers!
Observera att vi inte tillåter korspostning (flera trådar om samma ämne). Detta då vi tycker det är viktigt att alla får samma chans att få svar på sina frågor.
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

För 13000 kr med skärm windows och montering känns systemet bra. För att hålla nere priset så har dom kapat lite i alla kanter men över lag bra balanserat. Om du har 13000 kr så går det inte att finslipa allt för mycket. 1060 3GB hade gett en prestandaboost.

Det som tar mest mot i mig är i5-processorn. Denna har idag förlorat mycket mark med ryzen 5. Kostar det ungefär det samma förutom din processor som är lite billigare.

Om du kan lägga till en tusenlapp hade jag kollat på en Ryzen 1600, GeForce 1060... och snabbare ramminnen för att klocka upp dom i BIOS. Det ger en extra prestandaboost för få hundralappar.

Bra att stödja konkurrens mot Inet som är så dominerande. Jag använder Inet för att bygga datorer för deras hemsida är så otroligt enkel att navigera, bygga ihop system och publicera. Lat och bekväm när man blir gammal och inte har samma energi som ung. Förr gick det att forska i flera dagar efter bra komponenter. Idag tar det Inet erbjuder.

Testade att bygga samma system men med snabbare ram, ryzen 1600 och 1060 3GB. Har inte tänkt på lagervara, ljudnivå eller kvalitet. Ett experiment. Jag hade inte använt andra komponenter och datorn hade kostat en tusenlapp extra utan extra prestandaboost. Jag hade också byggt ihop datorn själv och köpt Windows för 200 kr men det är mycket bekvämt att köpa färdigmonterad dator med installerat operativ.
https://www.inet.se/kundvagn/visa/10593392/

Permalänk
Avstängd

@mrBlomski: https://www.inet.se/kundvagn/visa/10593472/

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR | Inet fraktfritt

Main: Ryzen R5 1500x|AsRock X370 Killer SLI|16GB DDR4 Crucial 2666MHz|480GB Corsair Force LE|Gigabyte RX480 8GB G1|Be Quiet Dark Rock 3 Pro|Be Quiet SIlent Base 800 Orange|Corsair RM750x|
Network: Synology DS416j|2x 8TB WD Red|3TB WD Red| Comhem 100/10|

Permalänk

@OldComputer: Jag har inget i datorväg så detta är min första