PUBG: Playerunknown's Battlegrounds

Permalänk
Medlem

Har bara testat i ca 30-40 minuter hos en polare, ser kul ut men flyter på som sirap även på bättre datorer och har den där Arma effekten där animationerna är så kassa att det ser ut som den hackar även när man har bra FPS.

Synd att UE4-spel från mindre utvecklare ser ut som operation flashpoint från 2001.

Permalänk
Medlem

"JULY PATCH NOTES! 1ST PERSON, NEW WEAPON, & NEW TRENCHCOATS"

https://www.youtube.com/watch?v=tgUokyHRac4

Permalänk
Medlem

Hjälp sökes.

Har försökt att kolla runt på nätet vilka grafikinställningar man bör använda sig av för att få ut så mycket fps som möjligt. Vissa säger att man behöver belasta grafikkortet medan andra säger något annat

Nån som har något/några förslag

Min burk
I7 3770k
Gtx 1060 6gb
16gb ram DDR3

Grafikinställningar just nu
Screen scale: 100
AA: ULTRA
Post-processing: very low
Shadows: very low
Texture: high
Effects: very low
Foliage: very low
View distance: high

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av szturmie:

Screen scale: 80
AA: ULTRA
Post-processing: very low
Shadows: very low
Texture: ULTRA
Effects: very low
Foliage: very low
View distance: ULTRA

Skulle nog ställa in så här.

Så kör jag, har svårt att få bra fps med Screen scale: 100, sänker den till 80 så stiger fps med 30-50%

Visa signatur

Dator: Ryzen 3900x - 16Gb - EVGA 3060 - Acer Predator X34A
Server: Synology DS415+ 3st WD red 6Tb 1st Toshiba N300 8Tb
Anslutning: Fiber 500Mbit
Bilar: Tesla model 3 LR 2023, MG EV ZS 2021
Solceller: 12,1kwh Batteri på gång.

Permalänk
Medlem

@szturmie: Jag hade ställt ner AA till very low/low

Personligen så upplever jag att spelet är mycket ljusare med AA nedsatt. Brukade ha problem med att jag inte kunde se loot inne i vissa rum förut

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

@szturmie: Jag hade ställt ner AA till very low/low

Personligen så upplever jag att spelet är mycket ljusare med AA nedsatt. Brukade ha problem med att jag inte kunde se loot inne i vissa rum förut

Har spelat lite utan AA men tycker då att gräs & löv blir väldigt konstigt (typ för skarpt och pixligt?? Svårt att förklara )

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Någon annan som upplevt att det bara blir svårare och svårare hela tiden? Något typ av rankingsystem som bestämmer matcherna?

Har spelat ganska många timmar nu. Första veckan som vi spelade så fick vi tre stycken vinster i Duo.
Sen där efter har det varit en del andra/ tredje platser.

Men från och med förra veckan när vi spelar så tycker jag det känns sjukt mycket svårare hela tiden? Dålig loot, blir outgunned etc.

Någon annan som upplevt detta?

Visa signatur

|MB: MSI X570 GAMING PLUS |CPU: Ryzen 5600X @ 4800Mhz |GPU: ASUS RTX 2070 SUPER ROG Strix |RAM:Corsair Vengeance RGB PRO @ 3600Mhz|SSD Corsair Force MP510 960GB

Permalänk
Skrivet av Segmonsson:

Någon annan som upplevt att det bara blir svårare och svårare hela tiden? Något typ av rankingsystem som bestämmer matcherna?

Har spelat ganska många timmar nu. Första veckan som vi spelade så fick vi tre stycken vinster i Duo.
Sen där efter har det varit en del andra/ tredje platser.

Men från och med förra veckan när vi spelar så tycker jag det känns sjukt mycket svårare hela tiden? Dålig loot, blir outgunned etc.

Någon annan som upplevt detta?

Klart det är annars vad vore meningen med ett ELO system och ranking.

Visa signatur

i7 4770k @ 4.4 with 1080ti 2050/11800 med PQ438Q
Retired 680 GTX SLI @ +120 +500

Retired i5 750@4116 speedstep+vcoreoffset = Love idle/load 1.02-1.34
5970@925/1250

Permalänk
Medlem
Skrivet av tretton37:

Klart det är annars vad vore meningen med ett ELO system och ranking.

Okej!

Det har jag missat, rankingen har jag också missat. Får läsa på lite.. Gick bra igår dock!

Visa signatur

|MB: MSI X570 GAMING PLUS |CPU: Ryzen 5600X @ 4800Mhz |GPU: ASUS RTX 2070 SUPER ROG Strix |RAM:Corsair Vengeance RGB PRO @ 3600Mhz|SSD Corsair Force MP510 960GB

Permalänk
Medlem

Spelet blev fan helt ospelbart av sista upgraden
Laggar så in i h-vete, FP var helt snefuckat och dörrarna har blivit mer mongo än vanligt.

Permalänk
Medlem

@Otori:

Jo det blev illa men de arbetar på det.

Tycker det nästan är löjligt vilken nivå det är på Steam forumet för PUBG.

Devs säger man har hittat problemet men det är inte är lätt fixat. Sedan gnäller alla på att dom är så dåliga.

Att dom antagligen måste skriva om hundratals om inte tusentals rader kod för att få en bättre lösning verkar ingen fatta eller ha förståelse för.

Många säger också att de skulle testat på test servern först (vilken dom självklart gjort). Men då det antagligen är ett fel som bara uppstår när man skalar upp infrastrukturen så lär det vara väldigt svårt och bökigt att lösa på några timmar.

jaja förhoppningsvis så är det fixat tills man kommer hem ikväll eller i värsta fall lördag morgon :).

Visa signatur

| CPU: Intel i7 7700k | RAM: Crucial DDR4 OC @2400mhz 16GB (2x8GB) | GPU: EVGA GeForce RTX 2080 XC GAMING| Mobo: MSI H110I Pro | SSD: Crucial BX200 240GB 2.5" SSD | SSD2: Samsung 850 EVO 500GB 2.5" SSD | Nätagg: be quiet! SFX L Power 600W | Kylare: NZXT Kraken X62 | Chassi: Fractal Design Nano S | OS: Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Testade FP igår med en polare. Är det meningen att man 1. inte kan se var sin medspelare är och 2. att när en av oss dör så kickas den andra (gubben bara står still och man försvinner från gamet)
Den första kan jag förstå det är lite hard core mode på det hela. Men att man inte kan fortsätta spela när sin polare dör är väl lite korkat. Eller har jag fel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av avvvep:

Testade FP igår med en polare. Är det meningen att man 1. inte kan se var sin medspelare är och 2. att när en av oss dör så kickas den andra (gubben bara står still och man försvinner från gamet)
Den första kan jag förstå det är lite hard core mode på det hela. Men att man inte kan fortsätta spela när sin polare dör är väl lite korkat. Eller har jag fel?

99% säker på att det är en bugg att man inte kan se andra, tittade på grimmmz igår när han spelade FP och han kunde se sin teammate, sedan när jag tittade på drdisrespect kunde han också se sin teammate, sen helt plötsligt kunde dom inte se varandra och blev kickade när den andra dog, så det var något mysko på gång igår, lät bli att spela när jag såg detta, får se om man vågar prova idag eller om det är lika kaos.

bara att hålla ut 1-3 dagar, dom har ju fixat stora problem tidigare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Implor:

@Otori:

Jo det blev illa men de arbetar på det.

Tycker det nästan är löjligt vilken nivå det är på Steam forumet för PUBG.

Devs säger man har hittat problemet men det är inte är lätt fixat. Sedan gnäller alla på att dom är så dåliga.

Att dom antagligen måste skriva om hundratals om inte tusentals rader kod för att få en bättre lösning verkar ingen fatta eller ha förståelse för.

Många säger också att de skulle testat på test servern först (vilken dom självklart gjort). Men då det antagligen är ett fel som bara uppstår när man skalar upp infrastrukturen så lär det vara väldigt svårt och bökigt att lösa på några timmar.

jaja förhoppningsvis så är det fixat tills man kommer hem ikväll eller i värsta fall lördag morgon :).

Med tanke på att de skrev att det är bra mycket större och komplext än vad de hade trott så tror jag knappast vi får en fix så snabbt. Tidigast i nästa vecka skulle jag säga.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

@trickeh2k: Är det så illa så skulle jag personligen gjort en rollback på servern och alla clienter. 24h down time kan man ha överseende med men när det blir över 3 dagar och under en helg så kan man inte förvänta sig folk ha förståelse.

Visa signatur

| CPU: Intel i7 7700k | RAM: Crucial DDR4 OC @2400mhz 16GB (2x8GB) | GPU: EVGA GeForce RTX 2080 XC GAMING| Mobo: MSI H110I Pro | SSD: Crucial BX200 240GB 2.5" SSD | SSD2: Samsung 850 EVO 500GB 2.5" SSD | Nätagg: be quiet! SFX L Power 600W | Kylare: NZXT Kraken X62 | Chassi: Fractal Design Nano S | OS: Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

@Implor: om det hade varit så enkelt så kanske de redan hade gjort det. sen kan det också vara svårt att avgöra hur lång tid det tar att lösa.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

@trickeh2k: Nu är det fixat!

från twitter: "We've pushed an hotfix to the servers that should fix the issues seen since the update yesterday. Thank you for your patience!"

Visa signatur

| CPU: Intel i7 7700k | RAM: Crucial DDR4 OC @2400mhz 16GB (2x8GB) | GPU: EVGA GeForce RTX 2080 XC GAMING| Mobo: MSI H110I Pro | SSD: Crucial BX200 240GB 2.5" SSD | SSD2: Samsung 850 EVO 500GB 2.5" SSD | Nätagg: be quiet! SFX L Power 600W | Kylare: NZXT Kraken X62 | Chassi: Fractal Design Nano S | OS: Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

@Implor: wow! det var fan bra jobbat

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

@trickeh2k: Hehe jo :). Kanske man ska flexa ut från jobbet och ta sig hem

Visa signatur

| CPU: Intel i7 7700k | RAM: Crucial DDR4 OC @2400mhz 16GB (2x8GB) | GPU: EVGA GeForce RTX 2080 XC GAMING| Mobo: MSI H110I Pro | SSD: Crucial BX200 240GB 2.5" SSD | SSD2: Samsung 850 EVO 500GB 2.5" SSD | Nätagg: be quiet! SFX L Power 600W | Kylare: NZXT Kraken X62 | Chassi: Fractal Design Nano S | OS: Windows 10 Pro

Permalänk

Fan vad gött, då blir det slakt ikväll förhoppningsvis. Speltillverkarna är fantastiskt bra, DayZ har nåt att lära sig av ...

Permalänk
Medlem

Testade nyss förstaperson. Så stor världen blev. Skalla dörrhandtag och likt en mask åka runt på golvet och loota. Att inte kunna spana genom fönster eller över "balkongräcket" hukandes känns oerhört konstigt. Skjuta hukandes i samma situation kan jag förstå men spana.

Jaja, det är early access och förstaperson är i beta. Man ska inte gnälla på devsen. Tycker dom gjort ett bra jobb hittills.

Permalänk
Medlem
Skrivet av REWplayFF:

Testade nyss förstaperson. Så stor världen blev. Skalla dörrhandtag och likt en mask åka runt på golvet och loota. Att inte kunna spana genom fönster eller över "balkongräcket" hukandes känns oerhört konstigt. Skjuta hukandes i samma situation kan jag förstå men spana.

Jaja, det är early access och förstaperson är i beta. Man ska inte gnälla på devsen. Tycker dom gjort ett bra jobb hittills.

Såg nån tweet om att dom skulle jobba på höjden. Tycker också att det känns som att man är max 1.50 lång...

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Medlem

Skaffade till slut spelet i onsdags efter att ha funderat på saken lite för länge. Har varit osäker på om jag skulle tycka det var lika kul som det sett ut när andra spelat då jag kollat mycket på streams via Twitch. Jag spelar knappt MP-spel längre. Har såklart väldigt mycket att lära men än så länge gillar jag det. Har inte hunnit med många matcher eller timmar p g a jobb, men min senaste match slutade jag som #2 vilket ändå känns kul. Måste verkligen bli bättre på att skjuta samt snabbare på att loota, men sådant kommer ju med tiden. Vore verkligen kul att testa duo eller squad, men finns en brist på intresserade kompisar. Får se om man vågar sig in i Swec's Teamspeak framöver

Permalänk
Medlem
Skrivet av Choffe:

Såg nån tweet om att dom skulle jobba på höjden. Tycker också att det känns som att man är max 1.50 lång...

Känns ju som en dvärg som hasar sig runt, kände mig jätteförvirrad. Kändes inte alls bra.

Förstår inte varför man endast har en dags testkörning innan rullar ut på liveservrarna. Inte ok

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Otori:

Känns ju som en dvärg som hasar sig runt, kände mig jätteförvirrad. Kändes inte alls bra.

Förstår inte varför man endast har en dags testkörning innan rullar ut på liveservrarna. Inte ok

Skickades från m.sweclockers.com

Early access... Tycker det är bra att de pushar ut efter en dag så de får fler som testar.

Visa signatur

i7 4770k @ 4.4 with 1080ti 2050/11800 med PQ438Q
Retired 680 GTX SLI @ +120 +500

Retired i5 750@4116 speedstep+vcoreoffset = Love idle/load 1.02-1.34
5970@925/1250

Permalänk
Medlem

Har det här hänt er?

Åkte runt på min hoj när det blev "network lag", hojen fortsatte åka (hade ingen kontroll) under lagget och när det var över så körde den rakt in i en vägg, när jag tryckte på F så flög jag ner under marken och i vattnet... Simmade runt där till slutet, kunde se allt och alla.
Slutade till slut 2:a p.g.a cirkeln. Sjukt.. Han som vann lär ju undrat vad som pågick, sprang runt o tömde sina magasin.

(använder ReShade ifall ni undrar över färgerna)

Visa signatur

• be quiet! 500DX • Strix 850W Gold • 3080 Strix OC • Z490-F Strix • 10700K • be quiet! Dark Rock Pro 4 • G.Skill 3200MHz CL14 2x16GB • 970 EVO plus 1TB • 860 EVO 1TB • Sound blaster AE-5 • MDR-XB950N1 ModMic V4 • Logitech G Pro • Apex M750 TKL PUBG edition • Secretlab TITAN SoftWeave stol • Acer Predator XB273UGX@270hz • Win 11 pro •

Permalänk
Medlem

@D-ryd:

När han irrar runt och pangar i luften...Har du det bandat? Låter helkomiskt. Jag har svårt att inte kolla på funniest moments på tuben.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tretton37:

Early access... Tycker det är bra att de pushar ut efter en dag så de får fler som testar.

Så sjukt tröttsamt att folk försvarar ALLT med "early access"!

Man lanserar inte "live" efter en dags testande. Det finns tillräckligt med personer på testservrarna och majoriteten av problemen har ju redan uppdagats där. Ändå väljer man att tvinga ut skiten...

Näh, sådan jävla stress är det inte! Få det bra istället!!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Otori:

Så sjukt tröttsamt att folk försvarar ALLT med "early access"!

Man lanserar inte "live" efter en dags testande. Det finns tillräckligt med personer på testservrarna och majoriteten av problemen har ju redan uppdagats där. Ändå väljer man att tvinga ut skiten...

Näh, sådan jävla stress är det inte! Få det bra istället!!

Skickades från m.sweclockers.com

Men det är väl det EA är, ett alpha/beta test?
Hela EA-fasen är en testfas där man skjuter ganska hejvilt. Du kan läsa mer om detta på steams sida om EA

PUBG är (enligt mig) ett av de relativt få spelen som faktiskt utnyttjar EA på ett hyfsat bra sätt

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

Men det är väl det EA är, ett alpha/beta test?
Hela EA-fasen är en testfas där man skjuter ganska hejvilt. Du kan läsa mer om detta på steams sida om EA

PUBG är (enligt mig) ett av de relativt få spelen som faktiskt utnyttjar EA på ett hyfsat bra sätt

Men varför kalla något "test-server" isf? Och där endast köra uppdateringen i 1 dag för att därefter tvinga ut på "live-server" utan att lyssna till de problem som påpekas av de som kör på testservrarna?

Skickades från m.sweclockers.com