Ny dator använda gammal hdd med windows 10

Permalänk

Ny dator använda gammal hdd med windows 10

Hej!

Hur funkar det med windows 10 om jag lägger över HDD från en gammal dator med windows 10 och installerat allt nytt och fräscht dvs helt ny dator. Har inga skivor kvar eftersom det är en urgammal dator med typ windows 7 som jag uppgraderade när det var gratis.

Eller måste jag köpa en ny Windows 10? Kommer slänga den gamla datorn eftersom inga delar går att använda till något vettigt (Gammal Celeron dekstop), allt fungerar än på den så det går att göra USB stickor om det funkar.

Visa signatur

amd 3000+ 939@ 2400 syncront med valueram.

Permalänk
Medlem
Skrivet av [afe6]keido:

Hur funkar det med windows 10 om jag lägger över HDD från en gammal dator med windows 10 och installerat allt nytt och fräscht dvs helt ny dator. Har inga skivor kvar eftersom det är en urgammal dator med typ windows 7 som jag uppgraderade när det var gratis.

Eller måste jag köpa en ny Windows 10? Kommer slänga den gamla datorn eftersom inga delar går att använda till något vettigt (Gammal Celeron dekstop), allt fungerar än på den så det går att göra USB stickor om det funkar

Du kan använda media creation tool (om du vill ha det på Svenska ändra en-us till sv-se) och med hjälp av det skapa en/ett installations DVD/USB
Ska man följa EULA/ToS, ny dator = ny licens nyckel.
Nu har tydligen MS släppt lite på detta då om man kopplar sin nyckel till ett Microsoft konto.
Kan man med hjälp av aktiverings felsöknings guiden aktivera sin (gamla) Win 10 nyckel på en "ny" dator.

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.