18k eller mindre inklusive skärm asap

Permalänk

18k eller mindre inklusive skärm asap

Hej tänkte slå till på detta och vill helst se om ni har några synpunkter? Kommer beställa asap och sedan återkomma hur det gått ifall nån bryr sig

https://www.inet.se/kundvagn/visa/10621042/hhg

Alla delar jag valt finns i lager då jag ej orkar vänta.

Permalänk
Medlem

"KUNDVAGNEN FINNS INTE
Kundvagnen du söker finns inte längre kvar eller är inte utdelad."

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Skrivet av Crazy:

"KUNDVAGNEN FINNS INTE
Kundvagnen du söker finns inte längre kvar eller är inte utdelad."

Typiskt mig borde va fixat

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Det jag undrar mest är vilket grafikkort jag borde välja under 6500kr?

Uppskattar all hjälp jag kan få

https://www.inet.se/kundvagn/visa/10621042/hhg

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Lite notiser bara:

1. Ramet är för snabbt för att inet ska kunna montera dom (dum regel men de vill inte jävlas med ram problem).

Minneshastigheter vid montering:

Förutsatt att det finns en passande minnesprofil till minnets hastighet kommer vi att välja detta vid byggnation. I de fallen då det ej finns en passande minnesprofil kommer vi att leverera datorn med minnen i native-hastighet vilket är följande för respektive plattform:

AM4 max 2666MHz

Vi hänvisar till moderkortets QVL-lista för att se vilka minnen som är kompatibla med respektive moderkort

2. Kanske ta 1600 (utan x). Du spara en slant och kan lätt överklocka till 1600X nivå.

Kan du montera själv? Är inte direkt svårt. tar bara en stund och man måste läsa lite instruktioner :).

EDIT: Du glömde sweclockers frifrakt

Visa signatur

| CPU: Intel i7 7700k | RAM: Crucial DDR4 OC @2400mhz 16GB (2x8GB) | GPU: EVGA GeForce RTX 2080 XC GAMING| Mobo: MSI H110I Pro | SSD: Crucial BX200 240GB 2.5" SSD | SSD2: Samsung 850 EVO 500GB 2.5" SSD | Nätagg: be quiet! SFX L Power 600W | Kylare: NZXT Kraken X62 | Chassi: Fractal Design Nano S | OS: Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Skärmen du har valt har freesync funka enbart till AMD grafikkort och inte Nvidia kort. Annars bli de onödigt o ha en skärm med freesync när du inte kan använda de på Nvidia kortet, annars får du väljer AMD Vega 64 prestera lika som ett GTX 1080.

Annars ser de bra ut

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Permalänk

Vega 64 med eftermarknadskylare ska släppas i september tror jag.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7 8700k. gtx 1070ti. 16gb ram

Permalänk
Skrivet av Implor:

Lite notiser bara:

1. Ramet är för snabbt för att inet ska kunna montera dom (dum regel men de vill inte jävlas med ram problem).

Minneshastigheter vid montering:

Förutsatt att det finns en passande minnesprofil till minnets hastighet kommer vi att välja detta vid byggnation. I de fallen då det ej finns en passande minnesprofil kommer vi att leverera datorn med minnen i native-hastighet vilket är följande för respektive plattform:

AM4 max 2666MHz

Vi hänvisar till moderkortets QVL-lista för att se vilka minnen som är kompatibla med respektive moderkort

2. Kanske ta 1600 (utan x). Du spara en slant och kan lätt överklocka till 1600X nivå.

Kan du montera själv? Är inte direkt svårt. tar bara en stund och man måste läsa lite instruktioner :).

EDIT: Du glömde sweclockers frifrakt

Jaha där ser man. Då får man väl sätta ihop själv endå

Går det bra att klocka till samma nivå med fläkten som ingår i ryzen 1600?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av DJ-SAAB:

Skärmen du har valt har freesync funka enbart till AMD grafikkort och inte Nvidia kort. Annars bli de onödigt o ha en skärm med freesync när du inte kan använda de på Nvidia kortet, annars får du väljer AMD Vega 64 prestera lika som ett GTX 1080.

Annars ser de bra ut

Det har du rätt i ska titta vad en gsync kostar.
Min laptop dog igår så vill ej vara utan dator förlänge

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@steffe689: Tycker det ser bra ut, kanske skall se om du kan hitta minnen som finns i QVL för moderkortet, i såfall bör inet montera dem i deras specade hastighet (om de gick enligt moderkortstillverkaren)
Angående skärmen kommer den fungera precis lika bra som en skärm utan FreeSync (du kommer bara inte kunna använda funktionen). En med G-sync hade varit bättre, men de är mycket dyrare.
Det grafikkort du valt är ett av de bästa, bra och tyst kylare

Visa signatur

CPU: R7 5800X3D | GPU: XFX 6900XT Merc 319 | MB: Gigabyte X570 PRO-I| RAM: 2x16 Corsair LPX@3600MHz CL18|Cooling: Scythe Ninja 5 (Noctua A12x25)|PSU: Corsair SF750|SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB + Corsair MP510 4TB + Samsung 850 EVO 2TB + Samsung 850 PRO 2TB|CASE:NR200P

Permalänk
Skrivet av sweisdapro:

@steffe689: Tycker det ser bra ut, kanske skall se om du kan hitta minnen som finns i QVL för moderkortet, i såfall bör inet montera dem i deras specade hastighet (om de gick enligt moderkortstillverkaren)
Angående skärmen kommer den fungera precis lika bra som en skärm utan FreeSync (du kommer bara inte kunna använda funktionen). En med G-sync hade varit bättre, men de är mycket dyrare.
Det grafikkort du valt är ett av de bästa, bra och tyst kylare

Okej ett rätt iaf okej ska leta upp en vanlig skärm.
Qvl vet jag ej vad det är får ta reda på't. Tack!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av byggadator03:

Vega 64 med eftermarknadskylare ska släppas i september tror jag.

Skickades från m.sweclockers.com

Men om jag beställer en vega64 och kör med vanliga fläkten utan att överklocka så ska det väl gå bra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av steffe689:

Men om jag beställer en vega64 och kör med vanliga fläkten utan att överklocka så ska det väl gå bra?

QVL är en lista på moderkortstillverkarens sida som listar alla testade ram minnen och deras hastighet. Väljer du något ut listan så är man i princip garanterad att slippa problem.

Köp inte Vega 64 nu. Standardkylaren som grafikkortet har är totalt skräp. I september kommer andra tillverkare med sina egna kylare som antagligen kommer vara svalare och framförallt tystare!

CPU kylaren som följer med Ryzen 1600 (ej x) är riktigt bra för vara standard. Klarar även av överklockning. Kolla youtube så finns det flera som har testat den.

Om du nu vill få freesync och funka så ska du nog kolla på Vega 56! Det verkar överklocka riktigt bra och hamna på 1080 nivå i prestanda.

http://www.sweclockers.com/test/24240-amd-radeon-rx-vega-64-o...

Visa signatur

| CPU: Intel i7 7700k | RAM: Crucial DDR4 OC @2400mhz 16GB (2x8GB) | GPU: EVGA GeForce RTX 2080 XC GAMING| Mobo: MSI H110I Pro | SSD: Crucial BX200 240GB 2.5" SSD | SSD2: Samsung 850 EVO 500GB 2.5" SSD | Nätagg: be quiet! SFX L Power 600W | Kylare: NZXT Kraken X62 | Chassi: Fractal Design Nano S | OS: Windows 10 Pro

Permalänk

https://www.inet.se/kundvagn/bild/10621361/heppa

Såhär ser det ut nu, ska väl lägga till fri frakt bara

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@steffe689: ser super ut

Visa signatur

CPU: R7 5800X3D | GPU: XFX 6900XT Merc 319 | MB: Gigabyte X570 PRO-I| RAM: 2x16 Corsair LPX@3600MHz CL18|Cooling: Scythe Ninja 5 (Noctua A12x25)|PSU: Corsair SF750|SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB + Corsair MP510 4TB + Samsung 850 EVO 2TB + Samsung 850 PRO 2TB|CASE:NR200P

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av steffe689:

https://www.inet.se/kundvagn/bild/10621361/heppa

Såhär ser det ut nu, ska väl lägga till fri frakt bara

Vänta ett slag nu …

Ett grafikkort för 6 200 kr och en skitskärm för 1 300:-?

Gör inte detta mot dig själv. Skärmen är det du kommer interagera direkt med varenda sekund du sitter framför datorn. Komponenterna interagerar du bara indirekt med.

Nu vet inte jag vad du spelar, men du bör antingen gå för en 1080p 144 Hz-skärm (i princip vilken som helst utom XL2411) eller typ en 1440p IPS (till exempel U2515H). Den skärm du har i kundvagnen nu är ett hån mot den fina dator du plockat ihop.

Dessutom borde du kasta Define R5 all världens väg och ta ett Define C eller, eftersom du kör mATX, Define Mini C istället.

Personligen hade jag också bytt ut nätagget mot ett RM650x och minnena mot varianter med lägre kylflänsar, men det är inte fullt lika viktigt som ovanstående.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Skrivet av Alling:

Vänta ett slag nu …

Ett grafikkort för 6 200 kr och en skitskärm för 1 300:-?

Gör inte detta mot dig själv. Skärmen är det du kommer interagera direkt med varenda sekund du sitter framför datorn. Komponenterna interagerar du bara indirekt med.

Nu vet inte jag vad du spelar, men du bör antingen gå för en 1080p 144 Hz-skärm (i princip vilken som helst utom XL2411) eller typ en 1440p IPS (till exempel U2515H). Den skärm du har i kundvagnen nu är ett hån mot den fina dator du plockat ihop.

Dessutom borde du kasta Define R5 all världens väg och ta ett Define C eller, eftersom du kör mATX, Define Mini C istället.

Personligen hade jag också bytt ut nätagget mot ett RM650x och minnena mot varianter med lägre kylflänsar, men det är inte fullt lika viktigt som ovanstående.

Håller med men alla under 5000kr är freesync, jag lyssnar på andra då jag ej vet så mycket. Okej ska tänka om lite när det gäller chassit också. Tack!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Lenovo L24Q 1440p, IPS för 2499:-
Dom pratar på sweclockers om den i en tråd här. I tråden var de osäkra på om den verkligen är IPS, men enligt Lenovos hemsida så är den det.

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av steffe689:

Håller med men alla under 5000kr är freesync, jag lyssnar på andra då jag ej vet så mycket.

FreeSync är ju inget dåligt, det fungerar bara inte med Nvidia. En FreeSync-skärm är exakt ekvivalent med en skärm helt utan dynamisk synk för dig, med bonusen att du kan nyttja dynamisk synk om ditt nästa grafikkort är från AMD.

Dynamisk synk behöver knappt ens nämnas, för poängen är att du kraftigt har underskattat skärmens betydelse. Gå ner till ett 1070 om det behövs för att du ska få råd med en riktig skärm; det kommer ge dig en betydligt bättre upplevelse totalt sett.

Vad spelar du?

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk

@Alling är define c mycket bättre än r5?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7 8700k. gtx 1070ti. 16gb ram

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av byggadator03:

@Alling är define c mycket bättre än r5?

Ja, för en vanlig dator är det det, framförallt för att dess storlek är så mycket rimligare. Om du däremot behöver plats för ett dussin hårddiskar eller något annat extremt är Define C ett värdelöst chassi, men då vet du redan det.

Det man behöver tänka på med Define C är längden på nätaggregatet. Den medföljande hårddiskburen i kombination med ett djupt nätaggregat (t ex EVGA G2 750 W eller Corsair RM750x) blir rätt trångt, så jag rekommenderar generellt en grundare modell runt 16 cm, förslagsvis RM650x.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Skrivet av Alling:

Ja, för en vanlig dator är det det, framförallt för att dess storlek är så mycket rimligare. Om du däremot behöver plats för ett dussin hårddiskar eller något annat extremt är Define C ett värdelöst chassi, men då vet du redan det.

Det man behöver tänka på med Define C är längden på nätaggregatet. Den medföljande hårddiskburen i kombination med ett djupt nätaggregat (t ex EVGA G2 750 W eller Corsair RM750x) blir rätt trångt, så jag rekommenderar generellt en grundare modell runt 16 cm, förslagsvis RM650x.

Blir nog ett define c lite senare i år då.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7 8700k. gtx 1070ti. 16gb ram

Permalänk
Avstängd
Skrivet av byggadator03:

@Alling är define c mycket bättre än r5?

Skickades från m.sweclockers.com

Absolut inte.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR | Inet fraktfritt

Main: Ryzen R5 1500x|AsRock X370 Killer SLI|16GB DDR4 Crucial 2666MHz|480GB Corsair Force LE|Gigabyte RX480 8GB G1|Be Quiet Dark Rock 3 Pro|Be Quiet SIlent Base 800 Orange|Corsair RM750x|
Network: Synology DS416j|2x 8TB WD Red|3TB WD Red| Comhem 100/10|

Permalänk

@Peppar2014 varför är r5 ett bättre val då?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7 8700k. gtx 1070ti. 16gb ram

Permalänk
Avstängd
Skrivet av byggadator03:

@Peppar2014 varför är r5 ett bättre val då?

Skickades från m.sweclockers.com

5,25" platser, flertalet 3.5" HDD platser. Sen har du ju separata ljuddämpningsskydd för de toppmonterade fläktplatserna.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR | Inet fraktfritt

Main: Ryzen R5 1500x|AsRock X370 Killer SLI|16GB DDR4 Crucial 2666MHz|480GB Corsair Force LE|Gigabyte RX480 8GB G1|Be Quiet Dark Rock 3 Pro|Be Quiet SIlent Base 800 Orange|Corsair RM750x|
Network: Synology DS416j|2x 8TB WD Red|3TB WD Red| Comhem 100/10|

Permalänk
Skrivet av Peppar2014:

5,25" platser, flertalet 3.5" HDD platser. Sen har du ju separata ljuddämpningsskydd för de toppmonterade fläktplatserna.

Ok, men är inte r5 mer otymplig?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7 8700k. gtx 1070ti. 16gb ram

Permalänk
Avstängd
Skrivet av byggadator03:

Ok, men är inte r5 mer otymplig?

Skickades från m.sweclockers.com

Nej, du flyttar väl knappast chassit konstant?

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR | Inet fraktfritt

Main: Ryzen R5 1500x|AsRock X370 Killer SLI|16GB DDR4 Crucial 2666MHz|480GB Corsair Force LE|Gigabyte RX480 8GB G1|Be Quiet Dark Rock 3 Pro|Be Quiet SIlent Base 800 Orange|Corsair RM750x|
Network: Synology DS416j|2x 8TB WD Red|3TB WD Red| Comhem 100/10|

Permalänk
Skrivet av Peppar2014:

Nej, du flyttar väl knappast chassit konstant?

Några gånger per år, kanske inte gör så mycket då.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7 8700k. gtx 1070ti. 16gb ram

Permalänk
Avstängd
Skrivet av byggadator03:

Några gånger per år, kanske inte gör så mycket då.

Skickades från m.sweclockers.com

Vilket gissningsvis är i samband vid storstädning?

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR | Inet fraktfritt

Main: Ryzen R5 1500x|AsRock X370 Killer SLI|16GB DDR4 Crucial 2666MHz|480GB Corsair Force LE|Gigabyte RX480 8GB G1|Be Quiet Dark Rock 3 Pro|Be Quiet SIlent Base 800 Orange|Corsair RM750x|
Network: Synology DS416j|2x 8TB WD Red|3TB WD Red| Comhem 100/10|

Permalänk
Skrivet av Peppar2014:

Vilket gissningsvis är i samband vid storstädning?

Nah, lan (var ganska trångt på DH tex)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7 8700k. gtx 1070ti. 16gb ram