Vilket tangentbord ska jag köpa? Läs första inlägget först

Permalänk
Inaktiv

@Elektron:
Om du är nöjd med logitech: gå upp till den varianten som har volymkontroll så har du ju en jackpott
(K200? Kolla på prisjakt och klicka i "media-keys" och "logitech")

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon257891:

@Jimemy:
Om du är nöjd med logitech: gå upp till den varianten som har volymkontroll så har du ju en jackpott
(K200? Kolla på prisjakt och klicka i "media-keys" och "logitech")

Tack för tipset. Den verkar dock ha utgått https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=627012
Eller ja en butik säljer den men ingen butik jag känner till.

Jag var och kände lite på en Corsair k55 https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4003757 igår och jag gillade tangentbordet. Men kanske man kan gå upp eller borde gå upp till ett mekaniskt? Eller är det mycket dyrare?

Permalänk
Inaktiv

@Elektron:
Finns ingen anledning att "gå mekaniskt" om du är nöjd med det du har! (Det är t.o.m. Farligt! Helt plötsligt har du snöat in på tangentbord och har lagt 10 tkr (drygt! ... jag kan nog lägga till en nolla där ) på olika mekaniska tangentbord för att få testa allt:) )

Så hoppa upp på nästa logitech som produceras (som har mediatangenter: jag vet inte vad de heter, men kanske K270, K290, K360, G105, K400 etc.? ) kolla prisjakt!

Permalänk
Medlem

Tänkte införskaffa ett trådlöst tangentbord att spela på, det blir en G403 eller G900 trådlös och jag vill ha ett motsvarande tangentbord, gärna likt detta: http://www.sweclockers.com/galleri/14290-jonas-gaminglapboard...
Det behöver dock inte vara mekaniskt, jag vill komma så billigt undan som möjligt men ändå ha ett tangentbord som är värt att spela på!

Det jag prioriterar är:
* SKA vara trådlöst
* väldigt gärna bakgrundsbelyst
* "tenkeyless"

Permalänk
Inaktiv

@klisk:
Inrikes (billighets) alternativ: Något av dessa
Utrikes alternativ: Anne Pro

Bra alternativ: Varmilo VB87 (eller vänta på att VB88 släpps), bygga eget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon257891:

@klisk:
Inrikes (billighets) alternativ: Något av dessa
Utrikes alternativ: Anne Pro

Bra alternativ: Varmilo VB87 (eller vänta på att VB88 släpps), bygga eget.

Det enda lämpliga jag egentligen hittat på prisjakt är detta: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=1525270 (Logitech K810) men jag är mycket tveksam till att det är ett tangentbord man vill spela på?
Är det någon som har ett sådant tangentbord som kan flika in hur det är att spela på? Jag spelar väldigt casual typ minecraft och wow, använder en G403 mus.

Permalänk
Medlem

Mitt Func KB-460 med röda brytare gav helt plötsligt upp för någon dag sen. Sitter på ett Logi K400 Plus nu....jodåsåatte

Vill hitta ett liknande fast utan RGB och helst TKL sam även tystare, har tittat på tangentofilerna och deras hemmabyggen, oh lord va nice, men knappast tid till det.

Tyst
Röda brytare
TKL

Kan det finnas något sådant därute, samt, vad ska man göra med sitt döda TGB? Slänger helst inte saker i onödan.

Permalänk
Inaktiv

Uppdaterade OP med länk till r/mk/-post med budgetalternativ

@Margarin:
Ta en titt på VA88M med Cherry MX Silent Red-brytare, borde kunna passa dig bra.

(ang. ditt funk så skulle det kunna vara sladden som gett upp, vilket går att lösa med ny sladd eller genom att kapa och löda på en ny kontakt om den är fast monterad)

Permalänk
Medlem

Vad finns det för vettiga trådlösa alternativ som inte kostar allt för mycket, sitter idag med ett microsoft all in one media tangentbord som inte fungerar särskilt bra. Spelar väldigt sällan, dock så är det ju härligt att ha något vettigt när det väl händer.

Permalänk
Inaktiv

@Guestah:
Se fem inlägg upp!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon257891:

@klisk:
Inrikes (billighets) alternativ: Något av dessa
Utrikes alternativ: Anne Pro

Bra alternativ: Varmilo VB87 (eller vänta på att VB88 släpps), bygga eget.

Är det vettig kvalité på Anne Pro? Har insett att det kan vara värt att lägga lite mer, verkar inte finnas något vettigt alls knappt för billiga pengar.

Permalänk
Medlem

Skillnad på Kailh Red och Cherry MX?

Samt hur är Filco att spela på? Kör dock bara långsamma spel som WoT osv men vill inte nergradera mig från Func KB460 <3

Permalänk
Medlem

Någon som har beställt hem ett ajazz någon gång? Sätt och kikade på ali där många är nöjda med själva tangentbordet men inte skatten man får betala. Nån som har erfarenheter därifrån?
Behöver införskaffa mig ett kompakt, schysst och mekaniskt tangentbord snart

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Någon som testa hhkb-tangentbort? är de värda pengarna?

Permalänk
Medlem

@Skankalicious:
Det är en fråga om individuella preferenser. Jag gillar dem:

Permalänk

Hej!

Jag är på jakt efter ett tyst tangentbord i TKL storlek. Behöver inte vara mekaniskt men jag vill samtidigt inte har ett tangentbord med låg profils tangenter.

Jag är ute efter något i stil med Varmilo VA88, gärna vitt eller grått d.v.s inte något som skriker gaming.

Har ni några tips?

Permalänk
Inaktiv

@knorpsalter:
Jag föreslår ett grått eller vitt VA88 med MX silent switchar.

Permalänk

@anon257891:

Får nog bli en sådan. Vet du var man bäst kan få tag på en sådan? Hittade sidan caps-unlocked.com som verkar vettig, har du någon koll på den eller vet du någon annan återförsäljare?

Permalänk

Hos Candykeys kan du beställa efter egen spec.
https://www.candykeys.com/product/varmilo-va88m/

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Permalänk

Glömde skriva att både caps-unlocked och Candykeys är seriösa och du kan välja den du gillar bäst av dem.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Är på jakt efter ett mekaniskt med bruna switchar i 60% formfaktor. Krav är att det ska ha löstagbar usb-kabel. Ska användas när jag spelar online (kompisarna gillar inte mina blåa brytare).
RGB är bonus om det finns.
Vad finns det för trevliga bord där ute?

Permalänk
Medlem

Tjena,

Söker ett vitt mekaniskt tangentbord med röda brytare (Aldrig testat annat, men kört med det senaste 3 åren på en Qpad MK85). Någon som har ett tips? Gillar layouten på Corsair K70 pga mediaknapparna.

Permalänk
Hedersmedlem

@trozen *Inlägg flyttat*

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk

Letar efter ett TKL tangentbord med RGB-belysning. Helst röda brytare. Är dock jävligt sugen på att testa MX Speed, så det kanske är bäst att vänta tills det släpps fler bord med såna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sverkmopsen:

Letar efter ett TKL tangentbord med RGB-belysning. Helst röda brytare. Är dock jävligt sugen på att testa MX Speed, så det kanske är bäst att vänta tills det släpps fler bord med såna?

Komplett helgrea har typ allt det.
https://www.komplett.se/product/884875/gaming/gamingmoss-tang...

Permalänk
Medlem
Skrivet av grensman:

Är på jakt efter ett mekaniskt med bruna switchar i 60% formfaktor. Krav är att det ska ha löstagbar usb-kabel. Ska användas när jag spelar online (kompisarna gillar inte mina blåa brytare).
RGB är bonus om det finns.
Vad finns det för trevliga bord där ute?

Skulle köra på ett Vortex Pok3r! Alternativt, om du känner för att bygga ett eget, valfritt 60% kitt från AliExpress.
Dock tror jag du kommer att bli besviken på bruna brytare om du kommer från blåa, de är inte alls lika taktila. Jag skulle rekomendera en bräda med Cherry MX Clear!
Sen att tangentbordet hörs igenom micken, det tror jag mer handlar om en placerings/justeringsfråga av micken i sig! När jag använder min bräda med blåa gaterons så hörs aldrig något tangentslag över Teamspeak tex! Justerar threshold så högt det bara går samt har micken nära munnen(vmoda boompro).

Permalänk
Skrivet av Nivity:

Hade missat att komplett hade rea. Men är inte Corsair K-serien rätt outdated? Annars slår jag till

Permalänk
Medlem
Skrivet av easy_j:

Skulle köra på ett Vortex Pok3r! Alternativt, om du känner för att bygga ett eget, valfritt 60% kitt från AliExpress.
Dock tror jag du kommer att bli besviken på bruna brytare om du kommer från blåa, de är inte alls lika taktila. Jag skulle rekomendera en bräda med Cherry MX Clear!
Sen att tangentbordet hörs igenom micken, det tror jag mer handlar om en placerings/justeringsfråga av micken i sig! När jag använder min bräda med blåa gaterons så hörs aldrig något tangentslag över Teamspeak tex! Justerar threshold så högt det bara går samt har micken nära munnen(vmoda boompro).

Tack för tipset, ska spana in Clear. Har du något tips på kitt från Ali? Vore skoj att testa att bygga ett eget faktiskt

Permalänk
Medlem

Till er som gillar tangentbord med låga tangenter kan jag starkt rekomendera Razer Deathstalker Chroma .
Riktigt skönt tangentbord, har haft mitt i ca ett halv år och är supernöjd.
https://m.prisjakt.nu/product/3277818?gclid=CjwKCAjwranNBRBhE...

Visa signatur

"I awoke, only to see the rest of the World was still asleep" - Leonardo Da Vinci