VPN, Tyskland, tanka/streama

Permalänk
Inaktiv

VPN, Tyskland, tanka/streama

Bor i Berlin och vill gömma mig från tyska staten och advokatfirmor som begär ut uppgifter från ens ISP och stämmer en på shitloads med cash efter att man har streamat och/eller tankat.

Jag vet att det finns plentyful av trådar ang. bästa VPNet osv, har hört mycket bra från er om OVPN, men jag vill mest bara kolla efter bästa VPN tjänsten som passar just mitt syfte, dvs. att streama i browser och att ladda ner torrents i desktop-klient.

Ska jag köra på OVPN eller är en annan bättre? Något speciellt jag ska tänka på/leta efter när jag gör efterforskningar? Kan så oerhört lite om just VPN tekniken.

Peace.

Permalänk
Medlem

Jag körde https://www.expressvpn.com när jag var i Kina, vet inte skillnaden mot OVPN men det var bra hastighet och funkade bra både till telefon och dator.

Kan rekomenderas

Visa signatur

GA-P55-UD3 | Intel Core i5 750 @ 4Ghz 24/7 clock med H50 | Vengeance, 8gb @ 1600Mhz | 6950 CF| M4 64gb SSD | Corsair 650W

Permalänk
Inaktiv

Tycker du ska testa helt enkelt. Många har testerbjudanden. Eller köp en månad t.ex. och börja där.

https://kryptera.se/vilken-ar-den-basta-vpn-tjansten/

Lite tips.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon264024:

Bor i Berlin och vill gömma mig från tyska staten och advokatfirmor som begär ut uppgifter från ens ISP och stämmer en på shitloads med cash efter att man har streamat och/eller tankat.

Jag vet att det finns plentyful av trådar ang. bästa VPNet osv, har hört mycket bra från er om OVPN, men jag vill mest bara kolla efter bästa VPN tjänsten som passar just mitt syfte, dvs. att streama i browser och att ladda ner torrents i desktop-klient.

Ska jag köra på OVPN eller är en annan bättre? Något speciellt jag ska tänka på/leta efter när jag gör efterforskningar? Kan så oerhört lite om just VPN tekniken.

Peace.

Mullvad.net är riktig bra också. Kör den mest och ingenting problem jämför med OVPN.

Permalänk
Medlem

Personligen kör jag OVPN just nu, det har varit lite hicka nått fåtal gånger men de har jävligt bra support och känns genuint som att de vill tillhandahålla en bra tjänst, därför har jag blivit kvar hos dem. Det är mer värt för mig än "så billigt som möjligt".

Permalänk
Inaktiv

Alla ni nämner ska alltså ge skydd för att ladda ner med torrent klient?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon230307:

Tycker du ska testa helt enkelt. Många har testerbjudanden. Eller köp en månad t.ex. och börja där.

https://kryptera.se/vilken-ar-den-basta-vpn-tjansten/

Lite tips.

Testa som i att se om jag åker dit eller inte? Skillnaden mellan Sverige och Tyskland är att man faktiskt åker dit här.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon264024:

Testa som i att se om jag åker dit eller inte? Skillnaden mellan Sverige och Tyskland är att man faktiskt åker dit här.

Ingen VPN ger 100% skydd.
Det handlar om vad de har för policy angående loggning, förfrågningar om användares uppgifter, etc.

Jag rekommenderar en VPN som inte kräver några personuppgifter, utan bara accepterar en e-post adress och lösenord, för att bli kund.
Men använd inte e-post adress från ISP, Google, Hotmail, etc.

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon264024:

Testa som i att se om jag åker dit eller inte? Skillnaden mellan Sverige och Tyskland är att man faktiskt åker dit här.

Skickades från m.sweclockers.com

Nej herregud... För att se hur bra hastigheten är och hur stabilt det är.

Permalänk
Inaktiv

Nu har jag testat och betalat för OVPN.

Jag vill tanka lite torrents. Är det bra att ta ner en klient och köra, eller är det något jag måste tänka på innan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon264024:

Bor i Berlin och vill gömma mig från tyska staten och advokatfirmor som begär ut uppgifter från ens ISP och stämmer en på shitloads med cash efter att man har streamat och/eller tankat.

Jag vet att det finns plentyful av trådar ang. bästa VPNet osv, har hört mycket bra från er om OVPN, men jag vill mest bara kolla efter bästa VPN tjänsten som passar just mitt syfte, dvs. att streama i browser och att ladda ner torrents i desktop-klient.

Ska jag köra på OVPN eller är en annan bättre? Något speciellt jag ska tänka på/leta efter när jag gör efterforskningar? Kan så oerhört lite om just VPN tekniken.

Peace.

Är detta något som faktiskt sker i större skala i Tyskland? Hade varit intressant att höra mer om det. Hur mycket pengar begär dem generellt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av aaaaaaaaaa:

Är detta något som faktiskt sker i större skala i Tyskland? Hade varit intressant att höra mer om det. Hur mycket pengar begär dem generellt?

Detta sker väl i Sverige också?

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem

@anon264024: OVPN tillhandahåller ju bara tunneln/tunnlarna, vad du skickar för information därigenom är upp till dig.
Här kan du testa och se vilket IP din torrentklient visar offentligt sen när du tror din tunnel är uppe, följ bara instruktionena, superenkelt: http://test.torrentprivacy.com/

Du behöver inte använda deras tjänster utan testet är detsamma oavsett.

Permalänk
Medlem

@anon264024: Sen ska du också känna till DNS leaks och hur du förhindrar detta.

DNS-förfrågningar går inte alltid automatiskt över tunneln, och det är inte ens säkert man vill ha det så.
Men det du inte vill göra är att fråga din ISP, OVPN tillhandahåller namnservrar du kan använda dig av.
Alternativt kan du köra en egen DNS-server och/eller tvinga DNS-förfrågningar över din VPN gateway.

Även detta finns det testsiter för
https://www.dnsleaktest.com/

Permalänk
Hedersmedlem

@anon264024 Tråd låst.

Citat:

§7 Piratkopiering

Det är inte tillåtet att sprida länkar till piratkopior. Det är inte heller tillåtet att diskutera hur man kringgår kopieringsskydd eller olovligen kopierar upphovsrättskyddade verk.

All antydan till innehav av piratkopierat material är förbjuden.

Visa signatur

"The more you learn, the more you realize how little you know."