vega 64 är det bättre än gtx 1080?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av patrikf1:

Tyvärr så vart den plötsliga ökningen av pris på Vega 64 så är det inte värt det längre då GTX 1080 är 91 kr billigare än billigaste återförsäljare av Vega 64. och de ligger rätt så jämt på DX12/Vulkan titlar.

Det har ju sänkts! Mitt msi rx vega 64 betalade jag 5090kr för på komplett och när jag köpte mitt tidigare 1080 så betalade jag 5890kr.

Visa signatur

Chassi -- Corsair crystal 570X -- Moderkort -- Asus strix X470 - F gaming -- Processor -- AMD ryzen 2700X 4.25ghz -- Cpu kylare --Corsair H150i PRO RGB -- Grafikkort Gigabyte Geforce GTX 1080 TI 11GB OC -- Ramminnen Corsair vengeance rgb pro 3200mhz -- nätaggregat -- Corsair RM750x -- SSD (M2) -- Nvme M2 970 EVO 500GB -- SSD -- Samsung 850 pro 256gb -- HDD -- Seagate barracuda 1TB -- Ljudkort SoundblasterX AE-5

Permalänk
Medlem
Skrivet av gamerfreak87:

Det betyder väl inte att vega är sämre för att dom har en hel uppsjö med optimeringar och drivrutiner framför sig? Känns som det nästan är så du tänkte där :/ vega är ju helt nytt det blir bättre å bättre! Så är det väl med alla kort som är nya innan lansering och inte bara vega korten. Varje gång nya modeller har kommit så finns det alltid problem som sen fixas.

Det var precis just det jag menade, att Vega kommer att bli bättre medan 1080 förblir på den nivå det ligger nu.

Visa signatur

Dator: ASUS Prime 470x PRO - AMD 5800X3D - Nvidia RTX 4070ti SUPER - EVGA SuperNova G3 650W - Fractal Design Define R5 - Noctua NH-D15 - ASUS Xonar DGX.
Kringutrustning: Corsair M65 Pro - Ducky One 3 Daybreak Full Size (Cherry MX Brown) - Sennheiser 350 SE. ASUS MG279Q.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jink:

Det var precis just det jag menade, att Vega kommer att bli bättre medan 1080 förblir på den nivå det ligger nu.

Då ber jag om ursäkt 😊 trodde du mena tvärtom.

Visa signatur

Chassi -- Corsair crystal 570X -- Moderkort -- Asus strix X470 - F gaming -- Processor -- AMD ryzen 2700X 4.25ghz -- Cpu kylare --Corsair H150i PRO RGB -- Grafikkort Gigabyte Geforce GTX 1080 TI 11GB OC -- Ramminnen Corsair vengeance rgb pro 3200mhz -- nätaggregat -- Corsair RM750x -- SSD (M2) -- Nvme M2 970 EVO 500GB -- SSD -- Samsung 850 pro 256gb -- HDD -- Seagate barracuda 1TB -- Ljudkort SoundblasterX AE-5

Permalänk
Medlem

En del utstickare finns ju där ett 1070 helt plötsligt är mycket snabbare. Men det om något tyder på drivrutiner som kan fixas till. Undervoltat och övercklockat verkar även ett Vega 56 vara riktigt intressant och slår i vissa fall ett 1080 FE . När det kommer tredjepartskort så tror jag att jag kommer titta väldigt nog på dem.

https://www.hardwareluxx.de/index.php/artikel/hardware/grafik...

Som folk nämner så var R9 290 en historia gällande värme. Köpte först referenskort och de gick i 94+ grader och i crossfire i FarCry 3 så hängde det sig efter en kort stund hela tiden.
Bytte till två Sapphire Tri-X R9 290 och de blev max en bit över 70 grader och fungerade hur fint somhelst. Så jag tror partnerkort kan göra stor skillnad.

Visa signatur

Huvudriggen är en Gigabyte Aorus Xtreme | 96gb DDR5 6000 | Ryzen 9950X3D | 5090
Utöver det är det för många datorer, boxar och servar för att lista :P

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Surxx:

@gamerfreak87: Hehe freesync är ju väldigt billigt mot g sync. Jag tycker att vega 64 är ett bra kort. Visst de drar mer ström och blir varmare men jag hade köpt ett. Om de tappar lite fps här och där eller vinner över ett 1080 i andra spel så gör det inte mig något.
Laggar inte iallafall
Men iallafall har du en skärm med freesync köp vega64 om du vill det.
Hade jag haft freesync så hade jag gjort det med än ett 1080.
Men kolla youtube så ser du hur fps är , sen finns det väl en del som trollar med sina videos .
Kortet ligger väl runt ett 1080 men lär väl bli som med ryzen på nåt vänster känns det som.
Uppdateringar , optimeringar.
Vet flera som vill ha vega även om ett 1080 finns
Men kolla på youtube, andra forum än just detta och se vad de pratas om.
Jag brukar ju kolla på youtube vad de får för fps i spelen så är jag nöjd med det jag ser sen

Edit
Bästa är att kolla på youtube när folk spelar med de , tycker jag iallafall, finns många som gör det.
Så ser du hur de presterar. Tycker att det är trevligare än att läsa saker som alltid slutar på samma sätt.
Men visst vega64 är ju inte vad alla trodde men i mitt tyckte så är det riktigt bra kort
Trotts lite lägre fps i vissa spel än andra ,varmare och drar mer ström.
Den ska ju sitta i en låda.
Tror inte att det blir som med min 9590 i samma låda som mitt gamla 980 och r9 290 där man får ha öppet fönster på vintern i minus grader, "elementet avstängt "
Det klår nog det mesta

Konstigt att det är så mycket billigare än gsync då freesync funkar väldigt bra och nu med vega är det freesync 2 som är nyare också 😊 jag kör med en Acer predator xg270hu 144hz skärm och freesync är riktigt bra och finns inget stuttering. Samt Blev imponerad av det sedan jag köpte skärmen.

Jag kollar mycket på Youtube med och ser vad som är bra 😊 din länk du skicka från Youtube visade det sig att i battlefield 1 var vega 64 bättre än gtx 1080 och jag spelar mest bara Battlefield 1.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

@gamerfreak87: Spelar själv mycket bf1, kan mycket väl vara så. Hade inte Battlefield stöd för mantle ifrån början ?. Har för mig det iallafall

Jo nvidia gillar att få extra stålar för deras grejer.
Kollar mycket på att Amds freesync är bättre än g sync. Folk vill även ha de till Nvidia pga priset.
Men lär nog aldrig hända
Men kolla de spel du spelar och jämför på youtube, nätet vad de presterar.
5090 är iallafall billigare än vad mitt 1080 kostade

Permalänk
Medlem

Ser ingen mening med att köpa Vega om du har ett GTX 1080 enligt mig, särskilt inte med referenskylaren. Det presterar ju likvärdigt och vissa fall sämre än ett GTX 1080. Hade man haft en 1070 eller dylikt så visst, men med ett GTX 1080 redan så känns lite som att kasta pengar i sjön.

Just my two cents, men du verkar redan ha bestämt dig (?).

Visa signatur

Citera för svar!

CPU: i9-9900K + Be Quiet! Dark Rock Pro 3. Moderkort: ASUS ROG Z390-F. Minnen: Corsair Vengeance DDR4 2x8GB 3000MHz. GPU: GigaByte RTX 3080 Gaming OC. SSD: Corsair MP510 500GB. HDD: WD Blue 3TB Nätagg: EVGA SuperNova G2 850W. Chassi: Corsair 4000D Airflow.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gamerfreak87:

Konstigt att det är så mycket billigare än gsync då freesync funkar väldigt bra och nu med vega är det freesync 2 som är nyare också 😊 jag kör med en Acer predator xg270hu 144hz skärm och freesync är riktigt bra och finns inget stuttering. Samt Blev imponerad av det sedan jag köpte skärmen.

Jag kollar mycket på Youtube med och ser vad som är bra 😊 din länk du skicka från Youtube visade det sig att i battlefield 1 var vega 64 bättre än gtx 1080 och jag spelar mest bara Battlefield 1.

Njae, markup på Gsync modul som Nvidia vill ha är ca 1000 kr. Om en tillverkare har två likvärdiga skärmar där en har Gsync och en Freesync så skiljer det ofta runt 1000 kr. Sedan är "fördelen", eller det som kan förvirra folk, att Freesync är öppnare så tillverkare kan göra enklare skärmar som inte är lika dyra. Så finns större spann på Freesyncskärmar. Men det gör o andra sidan att konsumenter måste göra lite mer efterforskningar innan köp.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

@inquam: Mitt asus r9 290 gick mycket fin i flera år, tyst och svalt. Sålde det för någon månad sen nu tror jag här på sweclockers.
Han som köpte det var mycket nöjd med

Permalänk
Medlem

@Samlooh: Han vill nog ha vega 64 för att han har en Freesync skärm som jag förstått det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Surxx:

@inquam: Mitt asus r9 290 gick mycket fin i flera år, tyst och svalt. Sålde det för någon månad sen nu tror jag här på sweclockers.
Han som köpte det var mycket nöjd med

Med referenskylaren? Kanb ha varit att jag körde 2 i crossfire som gjorde att det blev så varmt. Ett ensamt kunde jag köra utan att det hängde sig, men det var fortfarande rätt varmt. Med tredjepartskylare så var det dag och natt dock.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Surxx:

@Samlooh: Han vill nog ha vega 64 för att han har en Freesync skärm som jag förstått det.

Jo, jag förstår det. Men är det verkligen värt med freesync då man redan har hög fps?

Visa signatur

Citera för svar!

CPU: i9-9900K + Be Quiet! Dark Rock Pro 3. Moderkort: ASUS ROG Z390-F. Minnen: Corsair Vengeance DDR4 2x8GB 3000MHz. GPU: GigaByte RTX 3080 Gaming OC. SSD: Corsair MP510 500GB. HDD: WD Blue 3TB Nätagg: EVGA SuperNova G2 850W. Chassi: Corsair 4000D Airflow.

Permalänk
Medlem

@Samlooh: Mjaa... han har ju ett bra grafikkort men han vill ha ett AMD för hans skärm har ju freesync.
Han borde få välja själv vad han vill ha. Vill han ha vega 64, kan han köpa de och sälja 1080t, eller köra på de han har.
Är ju upp till han. Jag kan ju inte säga till han att han ska behålla sitt kort för det är bra när han sitter och funderar över ett vega 64 till sin skärm som har freesync. Är ju inte mitt val vad han väljer
även om bägge korten är bra
Tycker att han ska bestämma vad han vill köpa och ha. Han vet hur de presterar och vad han själv vill.
Han kan nog lösa resten själv. man kan aldrig se hur framtiden för 1080 och vega ser ut.
Visst de lär säkert bli bättre som ryzen, Optimeringar och uppdateringar.
Men han borde få välja det , freesync istället för g sync, amd eller nvidia /intel
om jag vill ha något medans en annan säger du har ett redan som är bra så skulle jag ju köpa det.
Vill ju inte ångra mig eller känna att jag inte gjorde det jag själv ville.
Jag gick ju från 980 till 1080. Stort hopp
men jag hade ju även lätt köpt ett vega " Även om de blir varma och drar ström " bryr mig inte så mycket om det
Bara jag själv är nöjd med hur det presterar i spelen jag själv spelar

la till lite extra
Permalänk
Medlem

Jag har ett Vega 64 så tänkte posta lite och få stopp på en del spekulationer ;).

Idle: Kortet är tyst, helt tyst. Fläkten står still.

Multimonitor, idle: Samma sak här. Helt tyst. Gårdagens problem som AMD hade med att minnet gick i full fart så snart monitor nummer 2 kopplades in är nu löst.

Ljudnivå vid spel: Beror på en väldig massa faktorer naturligtvis. När kortet går för fullt låter det högre än någonting annat i rummet, så pass högt att man tänker vanlig dammsugare. Spelar man ett spel med stöd för Chill-funktionen blir bilden en helt annan. Jag har lirat Deus Ex Mankind Divided hela helgen och jag kan inte höra kortet överhuvudtaget. Både mitt PSU och min CPU är semi-passivt kylda så jag hade hört GPU-kylaren om den väsnades, men det är knäpptyst från datorn. Jag spelar i 1440 på en skärm som saknar stöd för FreeSync. Däremot finns ju Enhanced Sync.

Coilwhine: Första halvtimman var det ett evinnerligt tjutande från kortet, men det försvann efter lite varmkörning. Sedan dess har jag inget hört, förutom det klassiska när man t.ex kör Kombustor och kortet levererar 500 fps.

Undervoltning: Hjälper det? Japp. Med -0,125v till GPU:n blir det istället +100 MHz. Bra byte.

Generellt intryck: Personligen är jag nöjd med köpet. Jag är glad att AMD inte gett upp och detta är ett bra kliv i rätt riktning. Skulle jag rekommendera kortet till något som bara vill stoppa i det och börja spela? Nej, det skulle jag inte. Inte med denna kylaren, och inte ännu. Det märks att det finns mer att plocka ur det och att AMDs drivrutinsmakare har sitt jobb klart utstakat för hösten. Om man däremot uppskattar "mekandet" tycker jag absolut att det kan vara ett bra köp. Det GÅR att få det tyst. Det fungerar som det ska. Barnsjukdomarna finns där, men inte så illa så att man tänker "va i hela helsicke har jag betalat för!?". I slutändan handlar det helt och hållet om ljudnivå skulle jag vilja säga, men för strax över 5000:- får man hur som helst en jäkla massa kraft med ett Vega 64.

Cheerio!

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Medlem

@Aldric T: Bra sagt där, kan vi väl snart sätta tråden som löst

Permalänk
Medlem

@inquam: Nej det var eftermarknads kylare.
Det borde ju bli varmare med 2 grafikkort
Skulle bli förvånad om de var svalare med två än med 1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Surxx:

@Samlooh: Mjaa... han har ju ett bra grafikkort men han vill ha ett AMD för hans skärm har ju freesync.
Han borde få välja själv vad han vill ha. Vill han ha vega 64, kan han köpa de och sälja 1080t, eller köra på de han har.
Är ju upp till han. Jag kan ju inte säga till han att han ska behålla sitt kort för det är bra när han sitter och funderar över ett vega 64 till sin skärm som har freesync. Är ju inte mitt val vad han väljer
även om bägge korten är bra
Tycker att han ska bestämma vad han vill köpa och ha. Han vet hur de presterar och vad han själv vill.
Han kan nog lösa resten själv. man kan aldrig se hur framtiden för 1080 och vega ser ut.
Visst de lär säkert bli bättre som ryzen, Optimeringar och uppdateringar.
Men han borde få välja det , freesync istället för g sync, amd eller nvidia /intel
om jag vill ha något medans en annan säger du har ett redan som är bra så skulle jag ju köpa det.
Vill ju inte ångra mig eller känna att jag inte gjorde det jag själv ville.
Jag gick ju från 980 till 1080. Stort hopp
men jag hade ju även lätt köpt ett vega " Även om de blir varma och drar ström " bryr mig inte så mycket om det
Bara jag själv är nöjd med hur det presterar i spelen jag själv spelar

Självklart får han köpa det han vill. Men han har ju trots allt skapat en tråd här på Sweclockers och bett oss andra om våra synpunkter.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

@Samlooh: Klart. men brukar bli ofta snack om vad som är bäst som i sin tur brukar leda till att svaren tas bort på vissa.
Menade inget illa , så hoppas att du inte tog illa upp , men det brukar sluta med illa med saker om amd och nvidia/intel,
Därför tyckte jag att han kunde få välja själv, men nu fick han ju ett bra svar av den ovan så nu vet han ju vad han ska välja
Mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aldric T:

Jag har ett Vega 64 så tänkte posta lite och få stopp på en del spekulationer ;).

Idle: Kortet är tyst, helt tyst. Fläkten står still.

Multimonitor, idle: Samma sak här. Helt tyst. Gårdagens problem som AMD hade med att minnet gick i full fart så snart monitor nummer 2 kopplades in är nu löst.

Ljudnivå vid spel: Beror på en väldig massa faktorer naturligtvis. När kortet går för fullt låter det högre än någonting annat i rummet, så pass högt att man tänker vanlig dammsugare. Spelar man ett spel med stöd för Chill-funktionen blir bilden en helt annan. Jag har lirat Deus Ex Mankind Divided hela helgen och jag kan inte höra kortet överhuvudtaget. Både mitt PSU och min CPU är semi-passivt kylda så jag hade hört GPU-kylaren om den väsnades, men det är knäpptyst från datorn. Jag spelar i 1440 på en skärm som saknar stöd för FreeSync. Däremot finns ju Enhanced Sync.

Coilwhine: Första halvtimman var det ett evinnerligt tjutande från kortet, men det försvann efter lite varmkörning. Sedan dess har jag inget hört, förutom det klassiska när man t.ex kör Kombustor och kortet levererar 500 fps.

Undervoltning: Hjälper det? Japp. Med -0,125v till GPU:n blir det istället +100 MHz. Bra byte.

Generellt intryck: Personligen är jag nöjd med köpet. Jag är glad att AMD inte gett upp och detta är ett bra kliv i rätt riktning. Skulle jag rekommendera kortet till något som bara vill stoppa i det och börja spela? Nej, det skulle jag inte. Inte med denna kylaren, och inte ännu. Det märks att det finns mer att plocka ur det och att AMDs drivrutinsmakare har sitt jobb klart utstakat för hösten. Om man däremot uppskattar "mekandet" tycker jag absolut att det kan vara ett bra köp. Det GÅR att få det tyst. Det fungerar som det ska. Barnsjukdomarna finns där, men inte så illa så att man tänker "va i hela helsicke har jag betalat för!?". I slutändan handlar det helt och hållet om ljudnivå skulle jag vilja säga, men för strax över 5000:- får man hur som helst en jäkla massa kraft med ett Vega 64.

Cheerio!

Vad har du mer i din dator och är cpu OC?

Visa signatur

CPU: I9 10900KF -Kylare: Arctic Freezer 360 - Moderkort: ASRock Velozita Z590 PG.
GPU: RX 9070 XT Reaper @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3466 MHz Ballistix Elite. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Asus TUF 1000w Gold Atx 3.1. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

Vad har du mer i din dator och är cpu OC?

Ryzen 1700, överklockad till 3,6 GHz, undervoltad till 1,15v och 16 Gb ram i 3200 MHz @ CL16 1T är resten så på inga vis en monsterdator, iallafall inte när det kommer till spel.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Medlem

En dum fråga kanske men frågar ändå:

Vega 64 har ju bättre floating-point performance. 12,665 GFLOPS för Vega 64 mot 11,340 GFLOPS hos GTX 1080Ti. Dvs 11% bättre. Kan framtida uppdateringar gör detta kort till en 1080Ti-smiskare?

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Samlooh:

Självklart får han köpa det han vill. Men han har ju trots allt skapat en tråd här på Sweclockers och bett oss andra om våra synpunkter.

Precis jag ville höra vad ni vet om det och inget tjaffs i forumet!

En annan sak: det känns rätt tråkigt att sitta på en skärm som har freesync och inte kan få ut freesync med ett 1080 så därför blev det ett köp igen! Visst jag kommer ju inte uppleva den där stora boosten då jag vet hur bra mitt tidigare gtx 1080 presterade men det kändes inte alls smooth med grafikkortet utan att ha igång freesync.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Surxx:

@Aldric T: Bra sagt där, kan vi väl snart sätta tråden som löst

Det är löst och jag har fått svar på det jag undra! 😊sen kan man gärna prata mer om vega men inget som leder till tjaffs! Är ju bara onödigt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Undervolta och höj hz på minnena en aning så får du dig en bra boost utav ditt kort utan att throttla så mycket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gamerfreak87:

Det är löst och jag har fått svar på det jag undra! 😊sen kan man gärna prata mer om vega men inget som leder till tjaffs! Är ju bara onödigt.

Det är klart , vad valde du för kort? 🙂

Edit : Kika på dessa videos om du har lust, vega 64 med ryzen 1800 bf1 , impad av hans fps i 4k, 1080p har jag ju samma / lite högre.

https://www.youtube.com/watch?v=E7IHm7HGv9g&t=0s

https://www.youtube.com/watch?v=so71Rd7fIuY

100 fps i 4k , riktigt nice

Tror inte ens att jag får det med mitt 1080

Permalänk
Medlem
Skrivet av yrfhar:

En dum fråga kanske men frågar ändå:

Vega 64 har ju bättre floating-point performance. 12,665 GFLOPS för Vega 64 mot 11,340 GFLOPS hos GTX 1080Ti. Dvs 11% bättre. Kan framtida uppdateringar gör detta kort till en 1080Ti-smiskare?

Nej, det är bara teoretiska siffror som inte är direkt jämförbara mellan två såpass olika arkitekturer. Räkna inte med mer än kanske 5% bättre prestanda från optimerade drivrutiner.

En formel jag hittade för FLOPS efter lite snabbt googlande:

FLOPS = no of cores * no of SIMD units * ((no of mul-add units*2) + no of mul units) * clock speed in Hertz

Det säger inget om hur effektiv arkitekturen är. Lite som att räkna teoretiska hästkrafter i en bil; även om du skulle hitta en bra formel ska den kraften sedan överföras genom drivlinan, till hjulen och ner i backen. Bilen med störst effekt behöver inte alls vara snabbast.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Surxx:

Det är klart , vad valde du för kort? 🙂

Edit : Kika på dessa videos om du har lust, vega 64 med ryzen 1800 bf1 , impad av hans fps i 4k, 1080p har jag ju samma / lite högre.

https://www.youtube.com/watch?v=E7IHm7HGv9g&t=0s

https://www.youtube.com/watch?v=so71Rd7fIuY

100 fps i 4k , riktigt nice

Tror inte ens att jag får det med mitt 1080

Såg båda och grymt bra 😁 jag hade inte över 100 fps konstant när jag hade gtx 1080 och spelar på 1440p däremot om jag körde på 1080p så låg jag oftast på 100+ fps ihop med min i7 4790K. Var det gtx 1080 han hade? Det var inte gtx 1080 ti då ?

Jag köpte i förrgår msi rx vega 64 på komplett för 5090kr och dom har redan tagit slut på lager hos komplett haha det gick fort 😁

Visa signatur

Permalänk
Medlem

@gamerfreak87: Vega 64 enligt youtube och han
Edit:
Haha jag har förstått det. Vega 64 är ju ett bra kort. Tror du blir nöjd oavsett om du tappar lite i vissa spel än andra.
De har precis släppts, GTX 1080 har ju funnits i 1 år nu har ju fått sina uppdateringar osv
EVGA hade ju värme problem ifrån början om jag minns rätt på gtx 1080
Men jag är glad att AMD ens försöker få bra kort och cpuer.
Med den låga bugdeten som de hade när de gick back så var jag mest impad att de fick så bra cpuer
I de spel jag spelare så var 7700"nonk" lätt värd att sälja och köpa en Ryzen 1700, Sitter jag i 4 ghz så ligger jag nästan ständigt i 155-160 fps, men kan tappa till lägst 100 och då går jag inte under det xD...Men så fort jag klockar ner cpun till 3.9ghz så hamnar jag runt 115-145 och detta är u Ultra , så att springa runt i 155-160 fps i ultra är riktigt skoj =).

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Surxx:

@gamerfreak87: Vega 64 enligt youtube och han

Möjligt om hans 1800X presterar bättre för det spelet men det ska det göra den cpun är mycket bra! Fast det är ju grafikkortet som spelar störst roll i spelet. Jag hade oftast 100 fps om jag gick ner till 1080p på min 1440p skärm men jag hade inte just konstant över 100fps med det kortet.

Jag hoppas att vega blir bättre prestanda mässigt när det har blivit bra drivrutiner för det fast det är ju redan ett bra kort! 😊

Visa signatur

Permalänk
Medlem

@gamerfreak87: Då måste det ju innebära att våra grafikkort är klena och Vega 64 är Grymt bra då ?
Jag vet inte om jag hade fått 100fps i 4k med mitt 1080 även om Min Ryzen är snabbare än 1800x men hans är ju klockad till 4.05 ghz