Fungerar Xiaomi Mi Max 2 med Comviq?

Permalänk
Medlem

Fungerar Xiaomi Mi Max 2 med Comviq?

Hej

Är lite sugen på en Xiaomi Mi Max 2, men undrar om hur bra den spelar med Comviqs frekvenser.

Någon som vet eller har erfarenheter av denna telefon?
Xiaomi Mi Max 2

Tacksam för svar.

Visa signatur

CPU: i7 8700K@4.3Ghz med MSI Frozl R | GPU: MSI GTX 1080 Gaming | MB: MSI Z370 Gaming+ | PSU: EVGA 650W GQ | RAM: G.Skill Ripjaws 16GB@3000Mhz | DISK:Samsung 970evo m.2 250GB | SSD Samsung 850evo 250GB | Skärm: AOC 32" 1440p@75Hz | Input: Asus Cerberus2+Razer Diamondback | Audio: Razer Megalodon

Permalänk
Medlem

@arboC:

Comviq använder följande band för 4G:
FDD 800, Band 20
FDD 900, Band 8
FDD 1800, Band 3
FDD 2600, Band 7

Så ja det kommer fungera skapligt. Det enda bandet som saknas är Band 20. Det bandet används dels för att se till att du får bättre täckning inomhus men även för yttäckning utanför samhällen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cr0wN:

@arboC:

Comviq använder följande band för 4G:
FDD 800, Band 20
FDD 900, Band 8
FDD 1800, Band 3
FDD 2600, Band 7

Så ja det kommer fungera skapligt. Det enda bandet som saknas är Band 20. Det bandet används dels för att se till att du får bättre täckning inomhus men även för yttäckning utanför samhällen.

Tack för svar, vet du hur det ser ut på 3G?

Visa signatur

CPU: i7 8700K@4.3Ghz med MSI Frozl R | GPU: MSI GTX 1080 Gaming | MB: MSI Z370 Gaming+ | PSU: EVGA 650W GQ | RAM: G.Skill Ripjaws 16GB@3000Mhz | DISK:Samsung 970evo m.2 250GB | SSD Samsung 850evo 250GB | Skärm: AOC 32" 1440p@75Hz | Input: Asus Cerberus2+Razer Diamondback | Audio: Razer Megalodon

Permalänk
Medlem

@arboC:

3G körs på 2100mhz så det skall vara lugnt. Brukar framförallt vara 4G som stökar när man importerar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cr0wN:

@arboC:

3G körs på 2100mhz så det skall vara lugnt. Brukar framförallt vara 4G som stökar när man importerar.

Tack så mycket för svaren.
Är det någon på detta forum som har erfarenhet av denna modell?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: i7 8700K@4.3Ghz med MSI Frozl R | GPU: MSI GTX 1080 Gaming | MB: MSI Z370 Gaming+ | PSU: EVGA 650W GQ | RAM: G.Skill Ripjaws 16GB@3000Mhz | DISK:Samsung 970evo m.2 250GB | SSD Samsung 850evo 250GB | Skärm: AOC 32" 1440p@75Hz | Input: Asus Cerberus2+Razer Diamondback | Audio: Razer Megalodon

Permalänk
Medlem

@arboC: Jag har haft Mi Max (1:an) sen i december. Köpte den genom jobbet då den har dubbla simkort så jag kan köra jobbets (Telenor) och mitt eget (Tele 2). Det har fungerat finfint med täckning och hastigheter, inget att klaga på (körde GPS från Stockholm till Kramfors så den funkar i glesbygden ).

Det största negativa med telefonen är den usla sensorn för ansiktet, alltsomoftast blir skärmen aktiv under ett samtal och mitt feta nylle har lyckats starta 5 appar och skrivit ett halvt sms till någon när jag lägger på. Om Xiaomi har förbättrat den funktionen i 2:an så vore det guld värt.

Det är väldigt spejsat annars att höra "genom" skärmen, svårslaget (röster kan bli lite metalliska men man är ju ingen audiofil i telefonsamtal ).

Permalänk
Medlem
Skrivet av arboC:

Hej

Är lite sugen på en Xiaomi Mi Max 2, men undrar om hur bra den spelar med Comviqs frekvenser.

Någon som vet eller har erfarenheter av denna telefon?
Xiaomi Mi Max 2

Tacksam för svar.

Skrivet av Cr0wN:

@arboC:

Comviq använder följande band för 4G:
FDD 800, Band 20
FDD 900, Band 8
FDD 1800, Band 3
FDD 2600, Band 7

Så ja det kommer fungera skapligt. Det enda bandet som saknas är Band 20. Det bandet används dels för att se till att du får bättre täckning inomhus men även för yttäckning utanför samhällen.

Kan också meddela er att om man använder Tele2 eller Telenors 4G nät (dem bygger 4G tillsammans) så är band 20 mindre viktigt, det är mer viktigt att den stödjer band 8, då det är det bandet som är mest utbyggt i landet när det gäller rikstäckande 4G

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk

@arboC: Nu har jag använt min Mi Max 2 i tre veckor och är grymt överraskad av telefon. Har bra täckning av både Comviq och Telenor.
Har inte haft en lagg eller några andra problem. Batteriet är grymt och skärmen är helt ok. Ibland kan den vara lite slö men o andra sidan vad begär man för 2000 kronor. Min Iphone X är snabbare men den laggar och har taskigt batteri. Den kostar drygt 13 000 kronor. Nä Tacka vet jag min Mi Max 2, nu slipper jag min Ipad också.

Permalänk

Nu har vi en Mi Max grupp på Facebook, Välkomna
Like Xiaomi, Mi max och 2 i Skandinavien