Permalänk

Windows 10 ERROR kod

Hej,
När jag startar upp min dator så tar det väldigt lång tid (längre tid än vanligt) efter jag valt att jag vill starta windows 10 så blir det blackscreen. Sedan laddas det upp där det står Användaren ex nu ADM som jag heter på min dator. Detta går vidare till hemskrämen. Där då alla ikoner på startskrämen startar upp och krashar. Bad Pool Caller är error koden och de stor söker efter problem.

Detta började då med att jag satt vid datorn och alla sladdar ligger vid mina fötter. Datorn var på och jag hade på ett spel. Jag råka trampa på en sladd som gjorde att datorn stängdes av. När jag startar datorn hända detta jag skrev ovanför. Jag har försökt att åretställa BIO settings till optimezed. Och jag kan inte ens använda datorn då den crashar direkt på home screenen.

Permalänk
Avstängd

@SwedsihNerdGaming: hur kan så många råkas komma åt en sladd så datorn dör/startar om???
Flytta datorn så du inte kommer åt kablarna med fötterna.
Nu till ditt problem, formatera och installera om windows.

Permalänk
Skrivet av JSvanberg:

@SwedsihNerdGaming: hur kan så många råkas komma åt en sladd så datorn dör/startar om???
Flytta datorn så du inte kommer åt kablarna med fötterna.
Nu till ditt problem, formatera och installera om windows.

Sladden som leder in till datorn satt löst eller den som satt i vägguttaget. Sladden in till PSUn har alltid glappat vet ej varför. Hur Formaterar jag och installerar om windows genom att spara alla filer och att jag inte ens kan göra nåt på datorn då den krashar

Permalänk
Avstängd

@SwedsihNerdGaming: kommer du in i felsäkert läge?
Först måste du in i bios, du trycker på F8, delete, eller någon annan knapp, läs manualen till ditt moderkort.
Om du har en skiva eller ett usb minne så kan du ju testa att reparera windows först.

Permalänk
Skrivet av JSvanberg:

@SwedsihNerdGaming: kommer du in i felsäkert läge?
Först måste du in i bios, du trycker på F8, delete, eller någon annan knapp, läs manualen till ditt moderkort.
Om du har en skiva eller ett usb minne så kan du ju testa att reparera windows först.

Felsäkert läge? Vad menar du med det? Jag kommer in i bios. Vet ej riktigt hur jag repererar windows så om du skulle kunna ge mig en video eller berätta så vore det gött.

Permalänk

@SwedsihNerdGaming:
Olika sätt att komma in i felsäkert läge beskrivs här: 7 sätt att komma in i felsäkert läge
Därifrån har du sedan flera alternativ för att reparera Windows t.ex. "Startup repair", "System restore" och "Reset this PC".

Permalänk
Skrivet av ByteBitten:

@SwedsihNerdGaming:
Olika sätt att komma in i felsäkert läge beskrivs här: 7 sätt att komma in i felsäkert läge
Därifrån har du sedan flera alternativ för att reparera Windows t.ex. "Startup repair", "System restore" och "Reset this PC".

Tack jag fixade datorn!

Permalänk
Permalänk
Avstängd

@SwedsihNerdGaming: härligt, ännu bättre om du kan skriva hur du löste problemet så kan det hjälpa någon annan i framtiden som har samma eller liknande problem.