Permalänk
Medlem

Podcast-appen i iOS11

Hej,

Igår så valde jag att installera iOS 11 på min iphone.

Jag blev skapligt förvånad när jag skulle bränna av ett gäng podcast-avsnitt i dag på jobbet och insåg att funktionen för att hoppa över till nästa ospelade avsnitt inte fanns?

på iOS 10 så fungerade detta klockrent och felfritt, men i iOS 11 så "stannar" spelningarna när ett avsnitt är genomlyssnat.
Är det någon inställning eller funktion som jag har bommat eller har dom helt enkelt valt att ta bort denna funktion? Har varit inne och pillat på alla möjliga och omöjliga inställningar under dagen men jag får inte till detta alls.

Hade laddat hem över 50st avsnitt av en och samma podcast och tanken var att den skulle spela igenom avsnitten från äldst till senaste.

Någon som har ett förslag på en lösning av detta problem?

Tack på förhand.

Permalänk
Medlem

@Ch|CkeN: Nu har jag inte ios men har inte hört en enda som använder ios som använder den inbyggda spelaren utan alla jag hört använder overcast eller pocket casts.
På android är pocket casts rätt stor också. Så det är mitt tips på lösning, använd en bättre app än apples egna.

Permalänk
Medlem

Jag använder den inbyggda i iOS10 och upplever detsamma som TS om jagbörjar på det äldsta avsnittet. Sålänge det finns äldre avsnitt att spela börjar nästa automatiskt men appen hoppar inte till nyare avsnitt om man inte manuellt bygger en spellista.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av creativ:

@Ch|CkeN: Nu har jag inte ios men har inte hört en enda som använder ios som använder den inbyggda spelaren utan alla jag hört använder overcast eller pocket casts.
På android är pocket casts rätt stor också. Så det är mitt tips på lösning, använd en bättre app än apples egna.

Japp, har läst på reddit om dessa, så det blir väl en rätt angelägen research nu lite utvärdering om vilken som är bäst. Tack för tipset!
Jävligt "tråkigt" att behöva byta då man använt samma app sen 2011 dock.

Skrivet av Napoleongl:

Jag använder den inbyggda i iOS10 och upplever detsamma som TS om jagbörjar på det äldsta avsnittet. Sålänge det finns äldre avsnitt att spela börjar nästa automatiskt men appen hoppar inte till nyare avsnitt om man inte manuellt bygger en spellista.

Skickades från m.sweclockers.com

Precis, men att göra en manuell spellista för 50+ avsnitt är rätt enerverande och ingenting som jag egentligen vill göra varje gång jag startar upp appen. Blev ju så illa tvingad idag, men är detta den bistra sanningen vi som fortfarande väljer att Podcaster står inför?

Jag trodde verkligen att den nya funktionen skulle lösa detta med bravur.

Exempel:

Podcaster>Bibliotek>Program> Krull & Kriminell>Ikonen med tre prickar>Inställningar>Avsnitt>Spela upp i ordningsföljd

På pappret lät det ju underbart och ett enklare sätt att masskonsumera/binga en podcast. Men tji fick vi?

Tror du att detta är ett medvetet designval eller en miss?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ch|CkeN:

Precis, men att göra en manuell spellista för 50+ avsnitt är rätt enerverande och ingenting som jag egentligen vill göra varje gång jag startar upp appen. Blev ju så illa tvingad idag, men är detta den bistra sanningen vi som fortfarande väljer att Podcaster står inför?

Jag trodde verkligen att den nya funktionen skulle lösa detta med bravur.

Exempel:

Podcaster>Bibliotek>Program> Krull & Kriminell>Ikonen med tre prickar>Inställningar>Avsnitt>Spela upp i ordningsföljd

På pappret lät det ju underbart och ett enklare sätt att masskonsumera/binga en podcast. Men tji fick vi?

Tror du att detta är ett medvetet designval eller en miss?

Pass på den om jag ska va ärlig. Har inte uppgraderat än men det låter ju som om du väntar dig rätt resultat (eller kanske snarare hade jag tolkat inställningen på samma sätt som du)...

Skickades från m.sweclockers.com