Permalänk
Medlem

@VadSaDu: Funkar väl bra att bara klämma dit den, sitter som berget i socketen...

Visa signatur

8700k - 1080ti - Asus ROG Swift PG278Q

Permalänk

Jag har erfarenheter av flytande metall, och har tacklats med att få bort det.

FIck en snilleblixt och köpte en tub maskinrubbing (inte för detta specifikt, men hade till bilen), duttade det på en topps och tro fan att metallen lossade

Skippa den där svintosvampen som repar sönder allt.

https://www.mekonomen.se/bil/bilvard-och-service/lack-och-kro...

Ta bort resterna av rubbingen med aceton, elektronikrengöring etc.

Visa signatur

Burk: Asus Maximus XI z390, i7 9900ks @5100mhz, cache 4800mhz, Corsair Platinum ddr4 3600mhz @4400mhz quad 16gig (18-22-22-44 2t), 1st Asus Strix 1080ti + EK @2070/12000mhz, Samsung 840 pro 240 gig x2 raid0, 1 tb 2.5" WD Red, Skärm: Acer x34p, TJ07 custom water, Ljud: HiFiman X v2 + EONE MK2 Muses

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sub:

@VadSaDu: Funkar väl bra att bara klämma dit den, sitter som berget i socketen...

Jo, vet..men jag är äckligt glömsk så jag tar alltid det säkra för det osäkra

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Avstängd

@shejtan:
Du verkar inte ha dom vassaste knivarna i lådan.

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av shejtan:

Fick fan byta moderkort samt cpu, tråkigt men tur att hemförsäkringen valde att gå in med 4k och backa upp mig. Tummen upp för folksam, löste mysteriet genom att byta till en 7700k samt ett annat moderkort. Problemet var böjda cpu pins på moderkortet SAMT att cpun fick limm på kretsarna så den kunde inte riktigt läsas av. Råkade applicera en aning för mkt lim som hamnade under cpun.

Det var problemet

Hur fick du folksam att casha in där?? Vad sa du?

Permalänk
Medlem

@HandSolo: nevermind såg dit svar i tråden nu haha

Permalänk
Inaktiv

@Mange43: Där jag tittar ifrån ser det ut som om han har majskolvar i lådan!

Permalänk
Medlem
Skrivet av shejtan:

@Greim: Så skall jag kasta cpu:n? Haha lol dvs 6700k som nu har superlim på baksidan. Min goda vän Bengt som jobbar på netonnnet här i slagsta är GRYM som fan, kan typ allting om datorer. Han sa att man kanske kan prova smälta bort limmet med en värmepistol dock inte så pass mycket att hela cpun förstörs.

Jag sa att jag faktiskt skulle byta kylpasta till något som skulle ”kyla” bättre men att jag då hade råkat böja på pinsen i princip och att det var kört för mig. Konstigt nog frågade hon inte så mycket om cpun:n. Ha i åtanke att jag idag faktiskt själv arbetar som försäkringsförmedlare samtidigt som jag pluggar till fastighetsmäklare men det är skit samma, det jag försöker säga är att om man typ lyckas ”charma” den över telefonen i mitt fall Ina från folksam så kan dom vara väldigt snälla, så pass snälla att man till och med skriver att sakerna jag pajade kostade mer än vad dom i själva verket gjorde. Sa att jag tex köpte ett nytt 7700k för 2900kr hade rabbat på netoonet, hon skrev 3700

Fungerar det inte att ta bort superlimet på baksidan med aceton?