Permalänk
Medlem

Bärbar speldator

- Kan inte överdrivet mycket om datorer
- Letar efter en bra bärbar speldator som klarar dages spel.
- Uppskattar en större skärm
- storlek och tyngd har ingen betydelse.

Har kört lite med alienware senaste åren och tycker dem är ganska bra. Har dock hört att det finns bättre val?
Låter som alienware är ganska bra på att ta betalt för sina produkter. Prisvärt?

Tycker det är bra om det inte finns allt för mycket skit förinstallerat på datan och jag antar att nästan alla datorer idag har en fabriksåterställning som jag brukar göra en gång i halvåret eller så.

Har ingen direkt budget, är mer intresserad av vad folk som kan datorer skulle köpa för att spela med.

- Är ute efter en bärbar, men inte riktigt säker på om jag ska gå all in på endast en bärbar eller köpa en stationär också, då jag inte längre har en sådan.

Det spelet jag mest spelar är webbaserat och heter Runescape.

Kanske man borde ha en stationär för det mer krävande delarna av spelet och klara mig med en bärbar på det resterande?

Hur skulle ni gjort?

Permalänk
Medlem

@N29:
Rätta mig om jag har fel men ett webbaserat spel kan väl inte vara så tungdrivet? Alltså känns det onödigt att köpa en bärbar speldator som oftast kostar skjortan, har haft en sådan men gick snabbt tillbaka till stationär då prestanda per krona är avsevärt mycket bättre på stationära sidan, samt att det finns möjlighet till uppgradering.

Permalänk
Medlem

Om inte vikten eller storlek spelar roll kommer du ens bära runt på datorn?