Permalänk

Hamachi: Inkommande Nätverk blockerat

Hej!

Jag och min kompis brukar spela Call of Duty Black Ops 2 under håltimmar i skolan på våra skoldatorer. Då NAT type är stängt i skolans nät är vi tvungna att använda Hamachi på våra datorer och det fungerar jättebra Hemma är det samma sak, då jag även försökt portfromwarda i routern men det vill säg ej ändå och satt på UPNP.

Så då laddade jag ner Hamachi på min gamingburk hemma och det fungerade första gången. Men efter ett tag så disconnectas jag från Online på Call Of Duty och kommer inte in igen. Så jag testar pinga min kompis men den rejectar direkt. Så jag Diagnoserar min Hamachi och den säger att det är nåt fel med att den inte kommer igenom "Inkommande Nätverk" i brandväggen. Lagt till en regel för Hamachi, men nej, Bockat ur Hamachi från Avancerade inställningar för Privat Nätverk som vissa guider på nätet säger, men nej och sist men inte minst har jag avinstallerat Hamachi ett par gånger. I Nätverk och Delningscenter säger den att "Internetåtkomst saknas". Kör på trådat ofc från routern ;).

Men på min laptop här hemma fungerar det bra ?

Hur löser jag detta ?

Tack i förhand

Bild från Diagnosen:

Permalänk
Medlem

Skulle säga att du får försöka lösa problemet istället för att installera Hamachi, du glömmer att nämna vilken router du använder vilket är rätt viktigt i sammanhanget att veta.

Permalänk

Testa stäng av windows-brandväggen helt en kort stund för att kolla om det hjälper.

Visa signatur

z690, 12600k, 32Gb ddr4, rtx 4080, 1000w, 1440p

Permalänk

Använder en ASUS 4G-N12 Router @gonace

Redan testat, fungerar inte :\ @dalledalle

Permalänk

Kan du pinga VPN gatewayen?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

z690, 12600k, 32Gb ddr4, rtx 4080, 1000w, 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av KvackEvolution:

Hej!

Jag och min kompis brukar spela Call of Duty Black Ops 2 under håltimmar i skolan på våra skoldatorer. Då NAT type är stängt i skolans nät är vi tvungna att använda Hamachi på våra datorer och det fungerar jättebra Hemma är det samma sak, då jag även försökt portfromwarda i routern men det vill säg ej ändå och satt på UPNP.

Så då laddade jag ner Hamachi på min gamingburk hemma och det fungerade första gången. Men efter ett tag så disconnectas jag från Online på Call Of Duty och kommer inte in igen. Så jag testar pinga min kompis men den rejectar direkt. Så jag Diagnoserar min Hamachi och den säger att det är nåt fel med att den inte kommer igenom "Inkommande Nätverk" i brandväggen. Lagt till en regel för Hamachi, men nej, Bockat ur Hamachi från Avancerade inställningar för Privat Nätverk som vissa guider på nätet säger, men nej och sist men inte minst har jag avinstallerat Hamachi ett par gånger. I Nätverk och Delningscenter säger den att "Internetåtkomst saknas". Kör på trådat ofc från routern ;).

Men på min laptop här hemma fungerar det bra ?

Hur löser jag detta ?

Tack i förhand

Bild från Diagnosen:

https://i.imgur.com/y1RMB9g.jpg

Hmmm, felet verkar ju vara på peer-datorn enligt din diagnos.
Har du bett din polare testa stänga av windows brandväggen och göra port forwarding?

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk

Ja, allting är fungerande från polarns sida. Dock så får han exakt samma meddelande för mig ?! @Purrfected

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@KvackEvolution: 217-818-829, vad är det för burk, är det din eller polarens?
Har du möjlighet att köra direkt in i väggen, förbi routern? Kika om det blir nån skillnad.
Jag hade problem med Kodi när jag tänkte snett och inte tillät den för offentliga nätvekr, så kunde inte dra ner beskrivningar till filmerna jag hade på nasen.
Även fast jag öppnade för programmet i windows brandvägg så fungerade det inte direkt, startade om datorn och då fungerade det.
Testa stäng av windows brandvägg och om du har något annat säkerhetsprogam, stäng av det med.
Starta om datorn, se om det fungerar.
Borde ju räck att tillåta Hamachi för offentliga och lokala nät i windows brandvägg men, värt att testa för att få fram var problemet är.

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk

@Purrfected

Det är tydligen polarns, testade en diagnos i skollaptopen nu. Den får bara timeout när jag pingar han. Men vi kan fortfarande spela cod tillsammans här i skolan utan problem.

Då måste det vara nåt med min main pc hemma då eftersom jag inte kommer in på cod där. Men min skollaptop kan komma in på Cod Online hemma och jag kan spela med han ??!

Och nej har mobilt bredband hemma från en router

Permalänk
Skrivet av dalledalle:

Kan du pinga VPN gatewayen?

Skickades från m.sweclockers.com

@dalledalle
Om det är VPN gatewayen som har en Ipv6 adress enligt "ipconfig" så säger den detta: