Permalänk

Zaver - Betalningstjänst

Admin får flytta om jag lagt tråden på fel forumdel!

Tja. Är med i en grupp på facebook där man kan köpa och sälja datorkomponenter. Sökte efter ett 1070 eller ett RX 580 och en snubbe kontaktade mig på messenger. Han hade båda korten och kunde tänka sig sälja något av dem för ett riktigt bra pris. Frågade om han kunde använda blocketpaketet, men sade att han ville använda Zaver. Har aldrig hört om denna tjänst förut. Någon som vet mera om Zaver, och kanske till och med har erfarenhet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av axelolzzz:

en snubbe kontaktade mig på messenger. Han hade båda korten och kunde tänka sig sälja något av dem för ett riktigt bra pris.

Vilken tur för dig att han har båda, men varför sälja NÅGOT av dom för ett "bra pris"? Varför inte båda? Vad är oddsen att han har båda korten du söker?

Skrivet av axelolzzz:

Frågade om han kunde använda blocketpaketet, men sade att han ville använda Zaver.

Varför går han inte med på dina villkor? Dom är inte oresonabla direkt.

Skrivet av axelolzzz:

Har aldrig hört om denna tjänst förut. Någon som vet mera om Zaver

Det har ingen annan heller, finns bättre alternativ och om han inte vill använda dom så.... Det är en scam, gå vidare. Bra att du hörde dig för när du blev osäker!

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem
Skrivet av axelolzzz:

Admin får flytta om jag lagt tråden på fel forumdel!

Tja. Är med i en grupp på facebook där man kan köpa och sälja datorkomponenter. Sökte efter ett 1070 eller ett RX 580 och en snubbe kontaktade mig på messenger. Han hade båda korten och kunde tänka sig sälja något av dem för ett riktigt bra pris. Frågade om han kunde använda blocketpaketet, men sade att han ville använda Zaver. Har aldrig hört om denna tjänst förut. Någon som vet mera om Zaver, och kanske till och med har erfarenhet?

Zaver ser ut att vara ett seriöst betalalternativ iallafall på deras hemsida men oddsen att någon sitter med båda dessa korten luktar skumt på långa vägar...

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Skrivet av Marticus:

Vilken tur för dig att han har båda, men varför sälja NÅGOT av dom för ett "bra pris"? Varför inte båda? Vad är oddsen att han har båda korten du söker?

Varför går han inte med på dina villkor? Dom är inte oresonabla direkt.

Det har ingen annan heller, finns bättre alternativ och om han inte vill använda dom så.... Det är en scam, gå vidare. Bra att du hörde dig för när du blev osäker!

Han sa att han har datorer som hobby, säljer och köper hela tiden för att bygga. Han ville inte använda blocketpaketet, eftersom "han hade blivit blåst 2 gånger det senaste halvåret", när han hade använt blocketpaketet. Började tvivla redan då jag tyckte han hade för bra priser. Lät alldeles för bra för att vara sant. Han berättade att han hade försökt sälja korten i 3 veckor utan framgång och att korten knappast skulle åka på några dagar, så han sa jag kunde få tid att tänka på det, men 30 minuter senare hade han plötsligt en köpare. Det var då jag bestämde mig att skriva här. Tack för snabbt svar! Uppskattar det verkligen.

Permalänk
Skrivet av Oliver91:

Zaver ser ut att vara ett seriöst betalalternativ iallafall på deras hemsida men oddsen att någon sitter med båda dessa korten luktar skumt på långa vägar...

Frågade om han råkade ha några DDR4 3000mhz minnen, och vips, så hade han det också. Redan priserna han kunde tänka sig sälja grafikkorten för fick mig att börja tveka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av axelolzzz:

Han sa att han har datorer som hobby, säljer och köper hela tiden för att bygga. Han ville inte använda blocketpaketet, eftersom "han hade blivit blåst 2 gånger det senaste halvåret", när han hade använt blocketpaketet. Började tvivla redan då jag tyckte han hade för bra priser. Lät alldeles för bra för att vara sant. Han berättade att han hade försökt sälja korten i 3 veckor utan framgång och att korten knappast skulle åka på några dagar, så han sa jag kunde få tid att tänka på det, men 30 minuter senare hade han plötsligt en köpare. Det var då jag bestämde mig att skriva här. Tack för snabbt svar! Uppskattar det verkligen.

Man spenderar inte flera veckor på att sälja grafikkort till bra priser, särskilt inte ett 1070, det försvinner på 1 dag i denna marknad. Typiskt "tyck synd om mig och acceptera mitt oemotståndliga erbjudande på MINA villkor, men gör det NU! FORT!"-scam-bullshit. Bra att du följde din magkänsla, det är det största man har att förlita sig på innan man hört sig för om någonting man är osäker på. Kolla marknaden på swec och köp från en säljare som vart medlem ett tag samt har positiva omdömen i omdömestråden. Alternativet är att åka hem till säljaren, se att kortet fungerar sedan packa ner det och köpa på plats. Ha det gött!

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem
Skrivet av axelolzzz:

Frågade om han råkade ha några DDR4 3000mhz minnen, och vips, så hade han det också. Redan priserna han kunde tänka sig sälja grafikkorten för fick mig att börja tveka.

håll utkik i sweclockers marknaden istället och använd blocketpaketet

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.