Xbox One S - Lagg uppstår efter cirka 30 min spelande.

Permalänk

Xbox One S - Lagg uppstår efter cirka 30 min spelande.

Hej!

Som titeln lyder. Efter att jag spelat spel online i cirka 30 minuter så börjar spelen toklagga. Mer eller mindre ospelbart när detta händer. Slår aldrig fel heller. Detta uppstår ALLTID efter en tids spelande.
Värt att nämna är att jag kör via wi-fi och har nyligen flyttat routern till annat rum.

Någon som har varit med om samma sak och har en lösning till detta fenomen? Är det wi-fi-kortet som håller på att ge upp?

Tacksam för svar!

Permalänk
Medlem

Har du testat att köra med kabel och se om samma problem uppstår?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krigarvarg:

Hej!

Som titeln lyder. Efter att jag spelat spel online i cirka 30 minuter så börjar spelen toklagga. Mer eller mindre ospelbart när detta händer. Slår aldrig fel heller. Detta uppstår ALLTID efter en tids spelande.
Värt att nämna är att jag kör via wi-fi och har nyligen flyttat routern till annat rum.

Någon som har varit med om samma sak och har en lösning till detta fenomen? Är det wi-fi-kortet som håller på att ge upp?

Tacksam för svar!

Kör kabel uppstår samma problem då?

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk

Jag ska testa köra med kabel imorgon så ser vi vad som händer.

Permalänk

När jag kör med kabel så fungerar det utmärkt.
Men nu har jag stött på ett annat problem. Jag lyckas inte komma ut på Live med konsolen. När jag går in på "Nätverk" i "Inställningar" så står det:

NAT-typ: Inte tillgänglig
Xbox.com/xboxone/Teredo

Och provar jag "Testa nätverksanslutning" står det att jag inte kommer åt DHCP servern...

Någon som har en lösning?