Mikrofonen muted men ger ändå ljud...

Permalänk
Medlem

Mikrofonen muted men ger ändå ljud...

Tjena mina vänner!

Ytterligare ett problem som har hänt med min dator. Vad som sker är att på Discord t.ex. (Kan även ses på Windows audio) - Innan jag berättar problemet så har jag Sennheiser PC363D - Vad som händer är att på de hörlurarna - när jag tar upp min mic så hörs det liten klick som då betyder att jag har mute. Hur som helst även om jag har tagit upp det så kommer ändå ljud, dock bara helt enkelt mycket längre men skriker jag så hörs det.

Vad jag har gjort:

Helt enkelt ingenting. Har varken installerat någonting, har inte heller gjort något än spelat PUBG och jag insåg idag att mina vänner berättade till mig även att jag var Mute så hörde de ljud från bakgrunden. (Discord)

Jag har startat om datorn, Testat ta ut sladdarna och in igen och samt ominstallerat programmet men samma problem. Kollat även på discord inställningar samt inga stereo mix på.

Vad kan det vara för misstankar kring det?

Visa signatur

| Asus Z97-AR | 1 TB Samsung Spinpoint HD103SJ + Samsung EVO 840 250GB| Intel i7 4790K, 4.00GHZ | Noctua NH-D14 | Corsair HX 750W/80+/Modulära kablar | Fractal DesignDefine R2, Silver | DVD+RW Samsung 22X DL Svart LightScribe | Corsair 4GB (KIT) DDR3 1600MHz/CL-7-8-7-20/1.65V + Corsair Veng. 2x4GB| GTX 970 MSI